Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Przednie zawieszenie Z1000.
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Tuning / Akcesoria - Z1000/Z1000SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pią 9:49, 05 Lut 2010    Temat postu: Przednie zawieszenie Z1000.
Dokopałem się w necie informacji iż jednym z bardziej popularnych modów do Z1000 03-06 jest wymiana seryjnego zawieszenia na zawieszenie z 636 05-06 razem z zaciskami.

I tu mam kilka pytań:

1. Czy łożyska są takie same jak w z1000?
2. Czy trzeba zamieniać tarcze ?
3. Czy trzeba zmieniać pompę hamulcową na radialną jak w 636 ?

Pozdr.
Powrót do góry
gandi
Stary wyga



Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 10:55, 05 Lut 2010    Temat postu:
Poczytaj: [link widoczny dla zalogowanych]

1. Wydaje mi się że tak, ale musisz zastosować ośkę koła z zx636r i ludzie jeszcze dają jakieś podkładki z zx600 00-02, na tej stronce wyżej masz podane numery części. Koło w zx636 jest chyba po prostu szersze, albo półki ma węższe.

2. Wydaje mi się że nie trzeba zmieniać, tylko trzeba jakieś podkładki pod zaciski dać i dłuższe śruby.

3. Nie trzeba zmieniać pompy, ale można.

Sam myślę o takim modzie na przyszłą zimę jak uzbieram około 2000zł, i graty do tego. Tylko ja będę musiał zmienić przednie koło i błotnik na to z zx636r (ma wygląd taki sam jak w z750) i półki zawieszenia na te z Z1000 05-06, które są trudne do znalezienia.


Ostatnio zmieniony przez gandi dnia Pią 10:56, 05 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
loozzz
Zetofil



Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 1050
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 11:02, 15 Lut 2010    Temat postu: Re: Przednie zawieszenie Z1000.
bizonZ1000 napisał:
Dokopałem się w necie informacji iż jednym z bardziej popularnych modów do Z1000 03-06 jest wymiana seryjnego zawieszenia na zawieszenie z 636 05-06 razem z zaciskami.


Hello

Moje pytanie jest inne.. Jaka idea przyświeca tej zmianie?
W czym to ma pomóc? Właściwości jezdne czy co?

Pozdro
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sebasbox
Znajomy



Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 11:22, 15 Lut 2010    Temat postu:
obstawiam, zaciski i pompę radialną...a poza tym lagi mają bardziej złoty kolor Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gandi
Stary wyga



Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 11:41, 15 Lut 2010    Temat postu:
W zx636 jest lepsze zawieszenie - w końcu to supersport. Podobno dużo poprawia to prowadzenie i stabilność. A jeszcze lepsze jest podobno zawieszenie z gsx-r (05-06? 600/750?) które również można przełożyć ale z tym jest więcej rzeźby - jeździ taki jeden z750 w Polsce.

A poza tym, tak jak piszecie lepsze hamulce - a pompę radialną to sobie akurat każdy może włożyć. Co do koloru lag to akurat wychodziły i złote i srebrne.


Ostatnio zmieniony przez gandi dnia Pon 11:43, 15 Lut 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sebasbox
Znajomy



Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 14:51, 15 Lut 2010    Temat postu:
gandi napisał:
W zx636 jest lepsze zawieszenie - w końcu to supersport. Podobno dużo poprawia to prowadzenie i stabilność. A jeszcze lepsze jest podobno zawieszenie z gsx-r (05-06? 600/750?) które również można przełożyć ale z tym jest więcej rzeźby - jeździ taki jeden z750 w Polsce.

A poza tym, tak jak piszecie lepsze hamulce - a pompę radialną to sobie akurat każdy może włożyć. Co do koloru lag to akurat wychodziły i złote i srebrne.


zgadzam się z powyższym i dodam że chyba jest tam jeszcze pełna regulacja z tego co pamiętam, ale czy warto...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pon 15:47, 15 Lut 2010    Temat postu:
Tak regulacja tłumienia jest w obu lagach, a nie jak z1000 tylko w jednej, cała przekładka to spory wydatek i duża rzeźba ale niektórzy to uwielbiają Very Happy
Powrót do góry
Cerb
Stwórca



Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 3098
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mława
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:46, 15 Lut 2010    Temat postu:
Mnie to ciekawi czy te lagi z 636 sie spisuja, w koncu Zet jest kilkadziesiat kg ciezszy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gandi
Stary wyga



Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:34, 15 Lut 2010    Temat postu:
Przecież jest pełna regulacja, to i pod większą wagę się ustawi, na forach amerykańskich nie słyszałem żeby ktoś narzekał. Same pozytywy lecą jeśli chodzi o taką przekładkę.

Akurat w z1000 jest to jeszcze dość łatwe do zrobienia, więcej główkowania i kosztów jest w z750.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mariusz
Stary wyga



Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 23:53, 15 Lut 2010    Temat postu:
gandi napisał:
więcej główkowania i kosztów jest w z750.


Ale właśnie w tym modelu zmiana zawieszenia jest bardziej uzasadniona. Pod adresem zawieszenia w z750 04-06 słychać najwięcej negatywnych komentarzy. Sam jeździłem takim zetem i uważam, że nie było tak źle z tym zawieszeniem, tylko hamulce mogły być nieco lepsze.
W z1000 różnicę odczują na pewno ci, którzy będą śmigać po torze. Czy przy zwykłym użytkowaniu będzie różnica - ciężko powiedzieć. Zbyt dużo śrubek do regulacji czasami bywa zgubne, a dobrze wyregulować zawieszenie to prawdziwa sztuka. Niezaprzeczalne jest także to, iż po wymianie zawieszenia poziom lansu znacznie się podniesie Very Happy Akurat w naszych sprzętach przyjemność z jazdy jest ważniejsza niż setne sekundy urwane z kolejnego okrążenia toru i właśnie to najbardziej uzasadnia celowość takich zmian. Sam też poważnie myślę nad wymianą przedniego zawieszenia, ale to chyba za jakiś czas, bo na razie zbyt dużo pracy i kasy pochłonął tylny zawias.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gandi
Stary wyga



Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 7:17, 16 Lut 2010    Temat postu:
Przełożyłeś tylny amor z zx636? Bo też pasuje, tylko trzeba trochę regulator napięcia przenieść, a poza tym to nie widzę w tym dużo roboty Wink p&p
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mariusz
Stary wyga



Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 15:18, 16 Lut 2010    Temat postu:
gandi napisał:
Przełożyłeś tylny amor z zx636? Bo też pasuje, tylko trzeba trochę regulator napięcia przenieść, a poza tym to nie widzę w tym dużo roboty Wink p&p


Z przełożeniem amora faktycznie nie ma dużo roboty, ale niestety nie zgadłeś - amor pozostawiłem oryginalny, zgaduj dalej Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gandi
Stary wyga



Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:57, 16 Lut 2010    Temat postu:
Hm, zmieniłeś sprężynę? Nie mam innego pomysłu Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mariusz
Stary wyga



Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 20:20, 18 Lut 2010    Temat postu:
Wiedzę na temat możliwości modyfikacji zeta masz dużą, ale
gandi napisał:
Wink

nie jestem pewien czy jesteś zainteresowany tym co można jeszcze w tylnym zawieszeniu zmodyfikować. Napisz, jeśli Cię źle odebrałem i się mylę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gandi
Stary wyga



Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:24, 18 Lut 2010    Temat postu:
Jestem zainteresowany! Jak możesz to napisz, będę wdzięczny a inni na pewno też. Po mału rozwija nam się bardzo ciekawy temat.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Tuning / Akcesoria - Z1000/Z1000SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin