Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pią 9:49, 05 Lut 2010 Temat postu: Przednie zawieszenie Z1000. |
|
|
Dokopałem się w necie informacji iż jednym z bardziej popularnych modów do Z1000 03-06 jest wymiana seryjnego zawieszenia na zawieszenie z 636 05-06 razem z zaciskami.
I tu mam kilka pytań:
1. Czy łożyska są takie same jak w z1000?
2. Czy trzeba zamieniać tarcze ?
3. Czy trzeba zmieniać pompę hamulcową na radialną jak w 636 ?
Pozdr.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
gandi
Stary wyga
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Pią 10:55, 05 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Poczytaj: [link widoczny dla zalogowanych]
1. Wydaje mi się że tak, ale musisz zastosować ośkę koła z zx636r i ludzie jeszcze dają jakieś podkładki z zx600 00-02, na tej stronce wyżej masz podane numery części. Koło w zx636 jest chyba po prostu szersze, albo półki ma węższe.
2. Wydaje mi się że nie trzeba zmieniać, tylko trzeba jakieś podkładki pod zaciski dać i dłuższe śruby.
3. Nie trzeba zmieniać pompy, ale można.
Sam myślę o takim modzie na przyszłą zimę jak uzbieram około 2000zł, i graty do tego. Tylko ja będę musiał zmienić przednie koło i błotnik na to z zx636r (ma wygląd taki sam jak w z750) i półki zawieszenia na te z Z1000 05-06, które są trudne do znalezienia.
Ostatnio zmieniony przez gandi dnia Pią 10:56, 05 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
loozzz
Zetofil
Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 1050
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Pon 11:02, 15 Lut 2010 Temat postu: Re: Przednie zawieszenie Z1000. |
|
|
bizonZ1000 napisał: | Dokopałem się w necie informacji iż jednym z bardziej popularnych modów do Z1000 03-06 jest wymiana seryjnego zawieszenia na zawieszenie z 636 05-06 razem z zaciskami. |
Hello
Moje pytanie jest inne.. Jaka idea przyświeca tej zmianie?
W czym to ma pomóc? Właściwości jezdne czy co?
Pozdro
|
|
Powrót do góry |
|
 |
sebasbox
Znajomy
Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Pon 11:22, 15 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
obstawiam, zaciski i pompę radialną...a poza tym lagi mają bardziej złoty kolor
|
|
Powrót do góry |
|
 |
gandi
Stary wyga
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Pon 11:41, 15 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
W zx636 jest lepsze zawieszenie - w końcu to supersport. Podobno dużo poprawia to prowadzenie i stabilność. A jeszcze lepsze jest podobno zawieszenie z gsx-r (05-06? 600/750?) które również można przełożyć ale z tym jest więcej rzeźby - jeździ taki jeden z750 w Polsce.
A poza tym, tak jak piszecie lepsze hamulce - a pompę radialną to sobie akurat każdy może włożyć. Co do koloru lag to akurat wychodziły i złote i srebrne.
Ostatnio zmieniony przez gandi dnia Pon 11:43, 15 Lut 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
sebasbox
Znajomy
Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Pon 14:51, 15 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
gandi napisał: | W zx636 jest lepsze zawieszenie - w końcu to supersport. Podobno dużo poprawia to prowadzenie i stabilność. A jeszcze lepsze jest podobno zawieszenie z gsx-r (05-06? 600/750?) które również można przełożyć ale z tym jest więcej rzeźby - jeździ taki jeden z750 w Polsce.
A poza tym, tak jak piszecie lepsze hamulce - a pompę radialną to sobie akurat każdy może włożyć. Co do koloru lag to akurat wychodziły i złote i srebrne. |
zgadzam się z powyższym i dodam że chyba jest tam jeszcze pełna regulacja z tego co pamiętam, ale czy warto...
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Pon 15:47, 15 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Tak regulacja tłumienia jest w obu lagach, a nie jak z1000 tylko w jednej, cała przekładka to spory wydatek i duża rzeźba ale niektórzy to uwielbiają
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Cerb
Stwórca
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 3098
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mława Płeć:
|
Wysłany: Pon 17:46, 15 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Mnie to ciekawi czy te lagi z 636 sie spisuja, w koncu Zet jest kilkadziesiat kg ciezszy.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
gandi
Stary wyga
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Pon 21:34, 15 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Przecież jest pełna regulacja, to i pod większą wagę się ustawi, na forach amerykańskich nie słyszałem żeby ktoś narzekał. Same pozytywy lecą jeśli chodzi o taką przekładkę.
Akurat w z1000 jest to jeszcze dość łatwe do zrobienia, więcej główkowania i kosztów jest w z750.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Mariusz
Stary wyga
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 23:53, 15 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
gandi napisał: | więcej główkowania i kosztów jest w z750. |
Ale właśnie w tym modelu zmiana zawieszenia jest bardziej uzasadniona. Pod adresem zawieszenia w z750 04-06 słychać najwięcej negatywnych komentarzy. Sam jeździłem takim zetem i uważam, że nie było tak źle z tym zawieszeniem, tylko hamulce mogły być nieco lepsze.
W z1000 różnicę odczują na pewno ci, którzy będą śmigać po torze. Czy przy zwykłym użytkowaniu będzie różnica - ciężko powiedzieć. Zbyt dużo śrubek do regulacji czasami bywa zgubne, a dobrze wyregulować zawieszenie to prawdziwa sztuka. Niezaprzeczalne jest także to, iż po wymianie zawieszenia poziom lansu znacznie się podniesie Akurat w naszych sprzętach przyjemność z jazdy jest ważniejsza niż setne sekundy urwane z kolejnego okrążenia toru i właśnie to najbardziej uzasadnia celowość takich zmian. Sam też poważnie myślę nad wymianą przedniego zawieszenia, ale to chyba za jakiś czas, bo na razie zbyt dużo pracy i kasy pochłonął tylny zawias.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
gandi
Stary wyga
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Wto 7:17, 16 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Przełożyłeś tylny amor z zx636? Bo też pasuje, tylko trzeba trochę regulator napięcia przenieść, a poza tym to nie widzę w tym dużo roboty p&p
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Mariusz
Stary wyga
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 15:18, 16 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
gandi napisał: | Przełożyłeś tylny amor z zx636? Bo też pasuje, tylko trzeba trochę regulator napięcia przenieść, a poza tym to nie widzę w tym dużo roboty p&p |
Z przełożeniem amora faktycznie nie ma dużo roboty, ale niestety nie zgadłeś - amor pozostawiłem oryginalny, zgaduj dalej
|
|
Powrót do góry |
|
 |
gandi
Stary wyga
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Wto 22:57, 16 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Hm, zmieniłeś sprężynę? Nie mam innego pomysłu
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Mariusz
Stary wyga
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 20:20, 18 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Wiedzę na temat możliwości modyfikacji zeta masz dużą, ale
gandi napisał: |  |
nie jestem pewien czy jesteś zainteresowany tym co można jeszcze w tylnym zawieszeniu zmodyfikować. Napisz, jeśli Cię źle odebrałem i się mylę.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
gandi
Stary wyga
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Czw 21:24, 18 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Jestem zainteresowany! Jak możesz to napisz, będę wdzięczny a inni na pewno też. Po mału rozwija nam się bardzo ciekawy temat.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|