Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
szybki przegląd przednich zacisków ham. + wymiana klocków

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Zrób to sam
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
avator
Administrator



Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 8:28, 17 Lis 2012    Temat postu: szybki przegląd przednich zacisków ham. + wymiana klocków
Dobry.
Temat troche zaległy ,miałem to zrobić wcześniej ale wyszło to teraz Smile
Postanowiłem sprawdzić stan przednich zacisków hamulcowych oraz wymienić płyn.
Narzędzia, klucz oczkowy 10,nasadka torx chyba T12 ( proszę mnie poprawić w tej chwili nie pamietam ) nasadka 12, imbus 5 lub 6
klucz dynamometryczny, śrubokręt krzyżakowy. Sam zabieg nie jest trudny i można go wykonać
praktycznie samodzielnie.
1.Na początku proponuję zlać stary płyn hamulcowy , ogólnie płyn to syf (grzesiekkry wie jak wyglada żurek Smile )
[link widoczny dla zalogowanych]
2.Luzujemy wszystkie śruby zaznaczone czerwonymi strzałkami ,potem odkrecamy śruby zaznaczone w niebieskich kółeczkach
zapomniałem zaznaczyć śrube od przewodu hamulcowego, oczywiście ją też odkręcamy.
[link widoczny dla zalogowanych]
i tak mamy zdemontowany zacisk
[link widoczny dla zalogowanych]
3.
Teraz możemy wyciągnąć klocki, oceniamy ich stan w moim przypadku do wymiany ,dla innych wiadomo szło jeszcze polatać.
[link widoczny dla zalogowanych]
klocki
[link widoczny dla zalogowanych]
rozkrecamy zacisk na dwie połówki
[link widoczny dla zalogowanych]
4.
Do wyciągnięcia tłoczków użyłem szczypców ( kombinerek )wcześnie zabezpieczając tłoczek kawałekiem gumy z dętki rowerowej żeby ich nie uszkodzić , wychodzi dość gładko
[link widoczny dla zalogowanych]
5.Po wyciągnięciu tłoczków , oceniamy stan uszczelnień ,stan samych tłoczków czy nie widać korozji itp. w razie konieczności przeszlifować papierem wodnym ,lub wymienić na nowe, całość myjemy,czyścimy ,
do czyszczenia użyłem dość agresywnych środków takie jak aceton i rozpuszczalnik "birol" spokojnie z zaciskami nic się nie dzieje ( przynajmniej z moimi, ale przed przystapieniem do czyszczenia proponuje zrobic próbę czy nie zeżre nam zacisków ) cały syf ładnie schodzi ,aha trzeba jeszcze pamietać że przed czyszczeniem wyjąć uszczelniacze,
Po zabiegu czas na założenie gumowych uszczelniaczy i wkładamy tłoczki.
Tłoczki smarujemy smarem do hamulców ,łatwiej wchodzi
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
dla porównania klocek nowy i zużyty
[link widoczny dla zalogowanych]
6.
czas na założenie nowych klocków, ściskamy tłoczki do końca, zakładamy blaszki na klocki a dalej juz wiadomo
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
7. Całość możemy skręć, na śrubę od przewodu hamulcowego zakładamy NOWE uszczelki, oczywiście pamiętamy o momentach dokręcania
zalewamy nowy płyn , odpowietrzamy, tematu odpowietrzania nie opisuje bo są ,lub każdy ma swoją technikę, nie ważne jaką ważne żeby było odpowiednio i dobrze odpowietrzone.
I w ten sposób znów zaoszczędziliśmy kilkanaście złociszy (klepoków,talarów $$$ )
efekt można podziwiać Smile w końcu zrobiłem to sam Very Happy
[link widoczny dla zalogowanych]

ps.
podziękowania dla grzesiekkry Smile który podtrzymywał mnie na duchu Wink
mihoo czekam na Twoja fotorelację z stawiania moto na stopkę Very Happy
do dziś nie potrafię tego zrobić Cool
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Grzesiekkry
Gość






PostWysłany: Sob 16:19, 17 Lis 2012    Temat postu:
Krzychu, na moje wsparcie duchowe i wiedzę hipotetyczno-teoretyczną w każdym temacie technicznym zawsze możesz liczyć Very Happy
Powrót do góry
kjezz
Z-zlot friend



Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 714
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 17:09, 17 Lis 2012    Temat postu:
Widzę Krzysiek , że nie próżnujesz Laughing Exclamation
Powrót do góry
Zobacz profil autora
waski-11
Stary wyga



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:39, 17 Lis 2012    Temat postu:
jeśli to jest szybki przegląd to co by było jak byś zgłębił temat?
szacun za cierpliwość
a klocki zapożyczałeś z innego moto czy dedykowane?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
avator
Administrator



Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:01, 17 Lis 2012    Temat postu:
klocki kupiłem wcześniej bo wiedziałem że czeka mnie wymiana,klocki dedykowane z tego modelu,wymieniłem po przebiegu ok 8k km.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mihoo
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:40, 18 Lis 2012    Temat postu:
Oby więcej takich porad stricte technicznych,tutorial jak z poradnika Zeciarza Razz

Brawo Krzychu Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tecmax
Moderator



Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1020
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Sochaczew
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:07, 18 Lis 2012    Temat postu:
Super:) A teraz bądź cffaniak i zrób podobny tutorial dla Z750r Twisted Evil Twisted Evil
Powrót do góry
Zobacz profil autora
borocds
Znajomy



Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 252
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zagłębie !!

PostWysłany: Nie 19:54, 18 Lis 2012    Temat postu:
tecmax napisał:
Super:) A teraz bądź cffaniak i zrób podobny tutorial dla Z750r Twisted Evil Twisted Evil


hmmm a tak się zastanawiam czy z modelami z ABS jest ciężej...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kacyk
Zaglądacz



Dołączył: 13 Sty 2012
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 14:06, 18 Mar 2014    Temat postu:
czy tłoczki po wciśnięciu na postoju powinny się cofać czy blokować koło coraz bardziej z kolejnymi wciśnięciami klamkami?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
avator
Administrator



Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 14:48, 18 Mar 2014    Temat postu:
klocki powinny pozostac w tym samym mięjscu wraz z zużyciem się klocków, jednak zycie pokazuję że na tłoczki działa jednakowa siła bo musi wkońcu jest stałe ciśnienie , to klocki nie zużywają sie równomiernie .
A w czym masz problem ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kacyk
Zaglądacz



Dołączył: 13 Sty 2012
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 11:15, 19 Mar 2014    Temat postu:
chodzi mi o to że: moto ma przednie koło w górze, naciskam parę razy klamkę i koło jest przyblokowane- ciężko nim zakręcić; czy tłoczki nie powinny się cofnąć po puszczeniu klamki? moto stało 2 lata nie ruszane i zastanawiam się czy wszystko funkcjonuje tak jak powinno bo remont dobiega końca i niedługo trza sezon zacząć
Powrót do góry
Zobacz profil autora
flamaster
Znajomy



Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 11:19, 19 Mar 2014    Temat postu:
kacyk napisał:
chodzi mi o to że: moto ma przednie koło w górze, naciskam parę razy klamkę i koło jest przyblokowane- ciężko nim zakręcić; czy tłoczki nie powinny się cofnąć po puszczeniu klamki? moto stało 2 lata nie ruszane i zastanawiam się czy wszystko funkcjonuje tak jak powinno bo remont dobiega końca i niedługo trza sezon zacząć


po puszczeniu klamki powinno dochodzić do zmniejszenia ciśnienia w przewodach co powinno cofać tłoczki a za nimi powinny isc klocki, jeśli zostają i kolem cieżko zakręcić oznacza że coś je trzyma i dopiero po paru obrotach się cofaja bo tarcza wymusza to na nich. Takie moje zdanie i tak ja rozumiem metodę działania hamulców, mogę się mylićRazz Więc na Twoim miejscu czynności do wykonania z pierwszego posta.


Ostatnio zmieniony przez flamaster dnia Śro 11:19, 19 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beeniek




Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pułtusk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 14:24, 10 Mar 2015    Temat postu:
Szukałem na forum ale nie mogłem znaleźć,mianowicie chodzi mi o wymianę płynu w motocyklu z układem ABS,czy robi się to takim samym sposobem jak w zwykłych układach?Wężyk na odpowietrznik i pompowanie klamką?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Zrób to sam Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin