Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Leasing motocykla - co, jak i za ile
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> O motocyklach ogólnie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 12:18, 31 Lip 2011    Temat postu: Leasing motocykla - co, jak i za ile
Dla zainteresowanych na swoim przykładzie opiszę jak wygląda leasing motocykla
Wyjdzie trochę długi post ale może przyda się komuś ta wiedza
Sam ostatecznie zrezygnowałem z tej opcji - odpowiedz dlaczego na końcu.

Nie musze chyba pisać o świadomości przeciętnego pracownika biurowego i jego opinii na temat motocykli i motocyklistów
Niestety ostatecznie ma to wpływ na jakość i ilość dostępnych ofert lesingu i ubezpieczenia

Oferty udało mi się uzyskać od BRE LEASING i od RAIFEISEN LEASING
korzystniejsza finansowo jest oferta od tej drugiej firmy
- pierwsza wpłata 40%, koszt całkowity 110,8 % opłata 1,94%, koszt zmienny
jak komuś bardziej odpowiadała współpraca z BRE to
- pierwsza wpłata 30%, koszt całkowity 115,7% opłata 2,42%, koszt stały
Opłata końcowa (wykup) w obu wypadkach 1%
różnica polega na tym czy miesięczny koszt ma być stały (opłata droższa) czy zmienny (w zależności od WIBORów itp)
Ze względu na 1 wpłatę R był tańszy, ale to nie znaczy że z BRE nie można
wynegocjować podobnych warunków (dla większej pierwszej wpłaty i kosztu zmiennego)

Procedura w obu taka sama - bez czekania na zaświadczenia z ZUS i US,
Dostarczyć należy jedynie dokumenty rejestrowe firmy oraz wypełnić wniosek
i złożyć oświadczenie o przychodach i zysku za bieżący i zeszły rok
(w R poprosili o CIT, w BRE wystarczyło oświadczenie)
We wniosku standardowo zawiera się dodatkowe informacje o posiadanych innych obciążeniach
Całość korespondencji załatwiałem mejlowo
W kwocie leasingu można ująć wszytko co bezpośrednio łączy się z motocyklem
(akcesoryjne owiewki, alarm czy blokadę a nawet pokrowiec) ale nic związanego z ubiorem
ale dla zainteresowanych - można wrzucić tego typu wydatki w koszty

Po przesłaniu wniosku i dokumentów decyzja w ciągu 2-3 dni i już można było się umawiać na podpisanie umowy
Należało jedynie wybrać ubezpieczenie od leasingodawcy (rozkładają na 12 rat razem z leasingiem) lub
wykupić samodzielnie wybierając spośród wskazanych ubezpieczycieli

Stawki od ubezpieczycieli leasingodawcy - i tutaj trzymajcie się mocno:
PZU - 6700 brutto
COMPENSA - 7100 brutto
czyli przez 3 lata prawie drugi Zet (z750 ABS z 2010 kosztuje 29900brutto)

inni ubezpieczyciele dopuszczeni przez leasingodawcę do rozmów to
Hestia
Allianz
Generalli
Uniqua
Warta

wybrałem Allianza ze względu na uproszczenie procedur (trzeba załatwiać od nich oświadczenie o warunkach ubezpieczenia
a dealer miał kontakt z agentem Allianza, sam mam ubezpieczone tam auto)
Pod względem papierów rzeczywiście poszło to szybciej i rzeczywiście taniej ale... niewiele
Problem w tym że nie przenoszą żadnych zniżek, nawet jeżeli je miałem na samochód czy z OC

Allianz początkowo miał kosztować 8% wartości sprzętu - ostatecznie wyliczyli to na 2700/rok
co przy zalożeniu że w razie czego ubezpieczyciel zwraca kwotę netto a VAT płacę z własnej kieszeni
kosztuje duzo powyżej 10% wartości. Przez 3 lata - podziękowałem. Dla mnie to robienie klienta w wała

Jeszcze raz okazuje się że stawki ubezpieczeń w naszym kraju są chore
Dlatego ostatecznie nie zdecydowałem się na nowy sprzęt i szukam używanego
a zaoszczędzone w ten sposób przez 3 lata finanse zainwestuję w lepszy ubiór
a ubezpieczenie AC jeżeli wykupię to tylko kradzieżowe i ze zniżkami jakie się należą
NNW i Assistance tez nie kosztują tyle.


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Nie 14:44, 31 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Nie 13:23, 31 Lip 2011    Temat postu:
Leasing na moto to porażka. Z tego co sprawdzałem najlepsze są oferty kredytu typu 3x33% lub 50/50%. Oprocentowanie jest wtedy o wiele niższe niż w zwykłym kredycie, a spłata rozłożona na dwie lub trzy duże coroczne raty. Niestety nie wszyscy dealerzy mają takie oferty, ale można popytać w bankach.

Jeśli chodzi o AC od samej kradzieży to muszę cię zmartwić. Sam chciałem sobie takie wykupić, ale mój broker od ubezpieczeń powiedział mi, że w Polsce nie ma takiej oferty na moto! Co za kraj. W europie jak chcesz to możesz ubezpieczyć nawet swojego kutasa.
Powrót do góry
sirtroyan
Stary wyga



Dołączył: 25 Maj 2011
Posty: 702
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 100lica
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 14:21, 31 Lip 2011    Temat postu:
co do leasingu - odpuściłem sobie po chwili zastanowienia i to właśnie ze względu na koszty ubezpieczenia.

Zadziwiające jest jednak to że w sumie mimo że ty jesteś użytkownikiem umowę ubezpieczeniową wykupuje się na firmę leasingową = zniżki korporacyjne za ilość pojazdów itp.
Jak widać Polska to wciąż dziki kraj a potencjalny motocyklista to jednak samobójca i trzeba wyszarpnąć od niego maksimum kasy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
xede
Stary wyga



Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 557
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:36, 31 Lip 2011    Temat postu:
leasing ogolnie jest przejebany Smile
czy moto czy auto
drozsze ubezpieczenia i moto jest ich, musisz ubezpieczac gdzie oni chca i to pelen pakiet ZAWSZE, leasing upada powiedzmy po 2 latach zostal jeszcze rok placenia a Ty tracisz moto

jak ktos wspomnial najlepiej wziasc dogodny kredyt, ostatnio nawet w tv byly reklamy apropo kreduty na moto Smile
p
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Grafet




Dołączył: 04 Sie 2011
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 19:08, 04 Sie 2011    Temat postu:
Witam jeszcze raz. Przeczytałem ten wątek i chciałbym wtrącić swoje 3 grosze do tematu jako posiadacz Zeta w leasingu - BRE.

Co do kosztów leasingu, mam na 3 lata 112 %, nawet dodając wszystkie koszty dodatkowe umowy uważam, że nawet 120% przez 3 lata to daje 6% z kawałkiem rocznie. Znajdźcie kredyt z takim oprocentowaniem.

Kolejna sprawa jeśli bierzemy moto na firmę to rata leasingowa jest w całości wliczana w koszty, w przypadku kredytu tylko odsetki.

Jeśli chodzi o ubezpieczenie, to leasing nie narzuca firmy, tylko wymaga, żeby ochrona była na odpowiednim poziomie, np. zniesienie udziału własnego.

Mam ubezpieczenie w Alianz, nie prawdą jest, że nie honorują zniżek, honorują z AC.

Składkę płacisz od wartości netto motocykla ( VAT od moto można odliczyć w całości) więc jest naturalne, że wypłacają netto. Warsztat wystawia fakturę brutto i należy oddać im wartość VAT. Tą wartość odliczasz z faktury więc jest na zero. Teraz można otrzymać zwrot Vat-u w ciągu miesiąca.

Aaaa, i jeszcze jedno, wpłacałem na oświadczenie 20%

to się nagadałem...Smile

Pozdrawiam
Grafet


Ostatnio zmieniony przez Grafet dnia Czw 19:26, 04 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pią 1:09, 05 Sie 2011    Temat postu:
Tak kolego niby oprocentowanie w leasingu jest najniższe, ale to działa tylko na firmę, bo odliczasz także vat. A jak ktoś nie ma firmy to co ma zrobić z tym vatem? Chyba tylko sobie wsadzić w... Przypomnę, (o ile się nie mylę) że do kwoty moto z salonu leasing dolicza pełny vat czyli 23%.
Powrót do góry
Grafet




Dołączył: 04 Sie 2011
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 4:22, 05 Sie 2011    Temat postu:
quetz666 napisał:
Tak kolego niby oprocentowanie w leasingu jest najniższe, ale to działa tylko na firmę, bo odliczasz także vat. A jak ktoś nie ma firmy to co ma zrobić z tym vatem? Chyba tylko sobie wsadzić w... Przypomnę, (o ile się nie mylę) że do kwoty moto z salonu leasing dolicza pełny vat czyli 23%.


To czy odliczam VAT czy nie nie ma znaczenia przy oprocentowaniu. Cena nowego moto z salonu jest wystawiana z Vat-em, więc leasing nic nie dolicza, to kwota brutto. Jeśli to moto używane, a sprzedaje firma to wystawia fakturę VAT brutto lub tak zwaną fakturę VAT marża. W obu przypadkach leasing nie dolicza VAT-u. Doliczanie VAT-u ma miejsce jeśli kupujesz sprzęt od osoby prywatnej, bez faktury.

Swoją droga ciekawe jakie będą oferty leasingowe dla osób prywatnych, podobno pierwsze już są.

Pozdrawiam
Grafet
Powrót do góry
Zobacz profil autora
xede
Stary wyga



Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 557
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 9:52, 05 Sie 2011    Temat postu:
ale nie rozumiem po co leasing na os. prywatna i tak kosztow nigdzie nie wrzuci
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Grafet




Dołączył: 04 Sie 2011
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 11:39, 05 Sie 2011    Temat postu:
Choćby po to, żeby mieć niższe oprocentowanie. O ile takie będzie dla osób prywatnych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pią 12:02, 05 Sie 2011    Temat postu:
Dla osób prywatnych czy dla firm - to koszt ubezpieczenia to jakieś nieporozumienie
Gdyby nie to - już od tygodnia latał bym zetem "z pierwszego tłoczenia"
Sam leasing był dla mnie bardzo opłacalny i przez to interesujący ale nie przy takim ubezpieczeniu. Inne minusy
- przez 3 lata de facto nie jestem właścicielem sprzętu
- przez 3 lata MUSZĘ płacić AC w dodatku za cały rok a jeżdżę przez pół
- za rok stawka ubezpieczenia pewnie znowu wzrośnie, stopy % też
- wszelkie mody zakazane (to chyba najgorsze)

Grafet - jesteś pewien że odliczysz 100% VAT a nie 60% i nie więcej niż 6tyś?
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Pią 13:43, 05 Sie 2011    Temat postu:
Grafet nie zrozumiałeś mnie. Jeżeli zet w salonie kosztuje brutto z vatem 30 000 zł to biorąc go w leasing to leasing dolicza ci jeszcze raz vat czyli plus 7000 zł! Czyli zet kosztuje cię faktyczne 37 000! Firmy to nie boli bo odlicza vat i koszty, ale kogoś kto nie ma firmy to musi zaboleć i niskie oprocentowanie już tu w niczym nie pomaga.
Powrót do góry
Grafet




Dołączył: 04 Sie 2011
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 14:06, 05 Sie 2011    Temat postu:
"Grafet nie zrozumiałeś mnie. Jeżeli zet w salonie kosztuje brutto z vatem 30 000 zł to biorąc go w leasing to leasing dolicza ci jeszcze raz vat czyli plus 7000 zł! Czyli zet kosztuje cię faktyczne 37 000! Firmy to nie boli bo odlicza vat i koszty, ale kogoś kto nie ma firmy to musi zaboleć i niskie oprocentowanie już tu w niczym nie pomaga."


Nie wiem skąd masz ta wiedzę, kompletna bzdura. Cena 30 000 zł to cena brutto i leasing nic nie dolicza. Wiem, bo mam Smile


Ostatnio zmieniony przez Grafet dnia Pią 14:15, 05 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sirtroyan
Stary wyga



Dołączył: 25 Maj 2011
Posty: 702
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 100lica
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 16:21, 05 Sie 2011    Temat postu:
dokładnie! jak 30k brutto to odejmujesz od tego 23 % i masz cenę netto.

Gdybyś brał auto z prywatnego importu i np fakturę marża to musisz doliczyć vat.

Inna opcja to leasing finansowy i wtedy cena zostaje netto ale nie wiem jak to jest w przypadku motonga.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Grafet




Dołączył: 04 Sie 2011
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 17:15, 05 Sie 2011    Temat postu:
- przez 3 lata de facto nie jestem właścicielem sprzętu

A jakie to ma znaczenie ? W przypadku kredytu samochodowego/motocyklowego też nie jesteś do końca

- przez 3 lata MUSZĘ płacić AC w dodatku za cały rok a jeżdżę przez pół


Mam wszystkie pojazdy ubezpieczone, 2 lata temu ukradli mi roczną ER-6 - zimą, kiedy nie jeżdżę. Ubezpieczenie uratowało mi dupsko


- za rok stawka ubezpieczenia pewnie znowu wzrośnie, stopy % też

Może i wzrośnie, ale spadnie wartość moto


- wszelkie mody zakazane (to chyba najgorsze)

Nic na ten temat nie wiem, wszystkie w granicach rozsądku są możliwe

Grafet - jesteś pewien że odliczysz 100% VAT a nie 60% i nie więcej niż 6tyś?

Tak, jestem, mam interpretację mojego Urzędu Skarbowego
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pią 22:03, 05 Sie 2011    Temat postu:
A to ciekawe co piszesz że masz leasing i nie dołożyli ci extra vatu. Wszyscy których pytałem, a leasing wzięli mówili, że dostali dubel vatu. Bierze się to chyba z tego, że leasing to usługa, a jako taka jest obłożona 23% vatu. Inaczej nie może być. Usługa jest obciążona vatem i nic z tym nie można zrobić. Pewnie jest to jakoś rozłożone w ratach. Jutro to dokładnie sprawdzę u kolegi co robi w leasingu bo głowy nie daje.

Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pią 22:07, 05 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> O motocyklach ogólnie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin