Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Rejestrowanie małego zeta na pod prawo jazdy A2
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> O motocyklach ogólnie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fincher




Dołączył: 29 Lis 2015
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków + Bełchatów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 15:59, 02 Gru 2015    Temat postu:
Panowie bo głupoty piszecie,
Nie ma czegoś takiego jak blokowanie motocykla na A2.

Kategoria A2 zezwala na poruszanie się motocyklami o określonych parametrach, któe określone są w ustawie.
I stoi w niej następujące zdanie (przetłumaczę z języka ustawowego na nasze):
-Można kierować motocyklem o mocy maksymalnej nie przekraczającej 35KW, i stosunku mocy do masy 0.2 KW/KG.
Jest też uwaga że parametry te można osiągnąć poprzez dokonanie zmian w pojeździe (zablokowanie go), TYLKO WTEDY gdy fabryczna moc tego pojazdu nie przekracza dwukrotności dopuszczalnego limitu. Czyli blokować można TYLKO motocykle o fabrycznej mocy 35*2=70KW
Wszystko co ma fabrycznie powyżej 70KW mimo iż jest zablokowane nawet do 25KW w Polsce NIE może być prowadzone przez osobę która posiada A2.
I tak wszystkie CBR"ki, R6, Zety 750 i inne choćby w dowodzie miały 25KW to nie spełniają wymogów ustawy. Dziękuje dobranoc.
I nawet jeśli jest to motocykl sprowadzony z De gdzie u nich by to było dozwolone (bo oni nie mają tego zapisu o dwukrotności mocy) to w Polsce takim jeździć nie można.

Jeden mój kolega upierał sie ze skoro ma w dowodzie od R6 25KW to mu wolno, boleśnie się zdziwił jak zaparkował w dupsku innego samochodu i dostał rachunek na 7 tysięcy za naprawę pojazdu + mandacik za jazdę bez uprawnień.

Jeśli chodzi o procedurę blokowania, to chętnie odpowiem na Wasze pytania gdyż samemu załatwiałem wszystkie formalności z tym związane jak ograniczałem Fazera pod A2.


Zgniluś, przypominam Ci żeby sprawdzić moc silnika nie potrzebujemy sprawnego motocykla. Wystarczy ten silnik wydobyć i można przeprowadzić pomiar. Mało kiedy jest tak tragiczny wypadek że aż silnik rozleci się w drobny mak,


Ostatnio zmieniony przez fincher dnia Śro 16:02, 02 Gru 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ZiGuSs
Zaglądacz



Dołączył: 25 Lip 2014
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ruda Śląska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:35, 02 Gru 2015    Temat postu:
fincher fachura Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
4lehandro
Stary wyga



Dołączył: 16 Maj 2015
Posty: 613
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódzkie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:56, 02 Gru 2015    Temat postu:
Myślę, że to dość zgrabnie domyka temat. Dobra robota fincher.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zglinuś
Zaglądacz



Dołączył: 16 Lis 2015
Posty: 68
Przeczytał: 6 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:36, 02 Gru 2015    Temat postu:
Nie byłem do końca świadomy., że aż tak wnikliwie jest to weryfikowane, ale przeciętny policjant podczas kontroli drogowej chyba niestety nie ma jak tego udowodnić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
fincher




Dołączył: 29 Lis 2015
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków + Bełchatów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:53, 02 Gru 2015    Temat postu:
Fakt podczas kontroli policjant nie zawsze zna się na motocyklach, jak będzie mu sie chciało to zapyta dyżurnego i będzie wiedział. Ale to tylko kwestia mandatu -300zł. Ale to nie jego bym się obawiał w takiej sytuacji.
Niestety ubezpieczyciel nie będzie tak łaskawy, a wyobraź sobie że "zaparkujesz" w jakieś droższe autko, to wtedy ubezpieczyciel zrobi wszystko żeby tych pieniędzy nie wypłacać.
Także nie ma co kombinować.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
4lehandro
Stary wyga



Dołączył: 16 Maj 2015
Posty: 613
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódzkie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 0:55, 03 Gru 2015    Temat postu:
Ze względu na pewne doświadczenia w kwestiach wypadkowych również nie polecam Ci takiego rozwiązania. Przeważnie takie rzeczy lubią się posypać w najmniej odpowiednim momencie, a kolega jeszcze nie wspomina o sytuacji w której ktoś zostaje poszkodowany.
Można naprawdę poważnie sobie popsuć życie... na całe życie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ZiGuSs
Zaglądacz



Dołączył: 25 Lip 2014
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ruda Śląska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 14:50, 03 Gru 2015    Temat postu:
to nie chodzi oto żeby Ci policjant moto sprawdzał na drodze, ale o rejestrację go! Dajesz prawko pieczara widzi kat. A2. W dowodzie rejestracyjnym są adnotacje, i se pieczara patrzy w dowód iż moc zmniejszona do 35KW ale w polu P2 jest 81KW. Policjant zawsze może zatrzymać Ci dowód rejestracyjny art 132 pkt 1 ust 7, jeżeli będzie uzasadnione podejrzenie niezgodności to co jest w DR a stanem faktycznym, kwitu za to nie dostaniesz ale będziesz się bujać po stacjach diagnostycznych i bulił Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
fincher




Dołączył: 29 Lis 2015
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków + Bełchatów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 15:12, 03 Gru 2015    Temat postu:
W dowodzie nie ma żadnej adnotacji odnośnie tego ze motocykl był blokowany.
Jest tylko wpisana obecna moc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> O motocyklach ogólnie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin