Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Z750/1000 vs inne nakedy - wrażenia z jazdy
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> O motocyklach ogólnie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pitrak
Zetofil



Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3026
Przeczytał: 52 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Darłowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 8:56, 08 Paź 2015    Temat postu:
😃Remigiusz 😄i tak trzymaj 😉
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jopek
Świeżak



Dołączył: 03 Paź 2015
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sieniawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 9:09, 11 Paź 2015    Temat postu:
Jeżdżę dużym hornetem już 4 sezony i powiem, że to świetny motocykl. Piec to legendarne SC33 z dołożonym wtryskiem i podniesionym momentem w dolnym i średnim zakresie. Rama stalowa, zwarta konstrukcja. Największym plusem jest bezawaryjność moto, przez 4 sezony nakręciłem ponad 25 tys. km i awarie jakie miałem to padnięty akumulator (nowy miał wadę fabryczną) i żarówka mijania która mi się spaliła raz. Poza tym motocykl mnie nigdy nie zawiódł. Pali od strzała zawsze, nie ważne ile nie był uruchamiany. Wracając do różnic, miałem okazję jeździć Z750 2005 i Z1000 2007. Jeżeli chodzi o elastyczność silnika, obie kawy nie mają szans. w Hornecie można zapiąć 6 bieg przy 2krmp i przyśpieszać bez szarpania łańcuchem itp. Kiedyś ścigałem się na prostej z Z750 o Hornet wygrał, ale dużej różnicy nie było. Z dużym zetem pewnie bym przegrał, ale nie miałem okazji sprawdzić. Ogólnie Hornet wg mnie to mega uniwersalne moto, wygodny, elastyczny silnik, bezawaryjny, a czasami spod świateł może skopać tyłek kolesiom na 600. Minusem jest to że to przestarzała konstrukcja już i na torze np średnio się nim jeździ. Jest za miękki i za liniowo oddaje moc. Acha jeszcze spalanie, pali najmniej z wszystkich moto (przy jeździe mieszanej pali ok. 6l)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
REM
Stary wyga



Dołączył: 26 Wrz 2015
Posty: 494
Przeczytał: 36 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chester
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 14:07, 12 Paź 2015    Temat postu:
Jopek - jestem na HHKP bo miałem nowego H 2008 i powiem tobie ze jest fajny ale nie uniwersalny,na trasie strasznie pizga -brak owiewy i na trasie na Szkocję po 1000 milach spalił 200mil oleju tak do końca nie jest OK,zasada nr.1 nigdy nie chwal pojazdu którym jeździsz bo nie jeździłeś wszystkimi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
4lehandro
Zetofil



Dołączył: 16 Maj 2015
Posty: 612
Przeczytał: 10 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódzkie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:41, 26 Paź 2015    Temat postu:
REM napisał:
Jopek - jestem na HHKP bo miałem nowego H 2008 ... i na trasie na Szkocję po 1000 milach spalił 200mil oleju tak do końca nie jest OK


Nie porównuj horneta z 2008 z dużym szerszeniem z silnikiem od sc33 bo między tymi silnikami jest więcej różnic niż podobieństw.
Jeśli chcemy porównać silniki "około litrowe" w odniesieniu do dużego horneta którego ma kolega to i SC57 (a lub b) czy SC59 które są konstrukcjami nowocześniejszymi nie mogą się równać bezawaryjnością ze swoim poprzednikiem. Obydwa żrą olej co jest wydaje się niedopuszczalne w "królewskiej" kategorii.
Podobieństwo pomiędzy silnikiem sc33 a choćby sc57 jest takie jak pomiędzy zI gen. a Z III gen. To po prostu inne konstrukcje.
Porównanie starego dużego horneta do małego nowego zupełnie nietrafione.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
polokokt
Zaglądacz



Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 20:08, 27 Gru 2015    Temat postu:
A co jeśli wybór jest między Yamahą FZ6 S2 a Z750 (po lifcie) ? Na papierze różnice nie sa kolosalne. Jedna opinia mi się trafiła, ze Z750 dostarcza zdecydowanie więcej frajdy. Pytanie, czy ktoś miał okazję bliżej porównać te dwie maszyny.
Jeśli chodzi o odbiegniecie do Transalpa, to miałem XL650 (po lifcie, chyba 2006 rok). Jesli ktoś przesiądzie się, nawet na Transalpa 700-tke z Z750 to będzie mu brakowało mocy. Fajnie jeździ się tym po mieście, ale mocy mi zaczęło brakować już w drugim sezonie. Podobno VStrom są mocniejsze (ale pewnie też róznica nie jest kolosalna).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pitrak
Zetofil



Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3026
Przeczytał: 52 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Darłowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 8:16, 29 Gru 2015    Temat postu:
"TRANSALP" to przede wszystkim jest zupełnie inny motocykl i jego przeznaczenie to typowe bezdroża Smile
On ma silnik "V" a nie rzędówkę Smile więc nie pociągniesz go za wysoko Smile ale dół ma bardzo fajny Smile jeździłem osobiście więc wiem Smile
Co do YAMAHY FZ6 Smile to jest mniej więcej ta sama półka co "Z750" Smile jest dość wygodny ale stanowczo brakuje mu "pazurka" jaki ma "Z-eta" Smile Wiem Smile bo jeździłem Wink

polokokt napisał:
.............. Podobno VStrom są mocniejsze (ale pewnie też róznica nie jest kolosalna).


Temu znowu bliżej do BMW serii GS Smile i dokładnie takie same ma właściwości trakcyjne Smile mocny dół miękkie zawieszenie i przyzwoite przyspieszenie Smile jazda nim po mieście przysparza troszeczkę problemów Smile wysoki , szeroki , duże złożenie kierownicą do manewrowania w miejscu Smile wiem bo .... Wink
Pozdrawiam pitrak Wink


Ostatnio zmieniony przez pitrak dnia Wto 8:21, 29 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
4lehandro
Zetofil



Dołączył: 16 Maj 2015
Posty: 612
Przeczytał: 10 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódzkie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:43, 29 Gru 2015    Temat postu:
150 pojemności między FZ6 a Z750 to różnica większa niż ta która wynika z samej pojemności. Najłatwiej porównać ją do sportowych 600setek do gsxr750. Tu różnica w pojemności taka sama, ale już bardzo dobrze widać różnicę w tym co motocykl daje w tej różnicy.
wiem bo .... Wink:D
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sadek86
Świeżak



Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 23:58, 14 Kwi 2016    Temat postu:
Podłącze się pod pytanie, na Fazerze dwie osoby podróżowały naprawdę wygodnie, a jak jest z Z750, dzielona kanapa znacząco zmiejsza komfort plecaczka?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pitrak
Zetofil



Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3026
Przeczytał: 52 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Darłowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 7:07, 15 Kwi 2016    Temat postu:
Tak Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pavlacos
Aktywny



Dołączył: 22 Paź 2015
Posty: 200
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 9:08, 15 Kwi 2016    Temat postu:
Ja mogę bezpośrednio porównać do B650:)
W kwestii osiągów to nawet nie ma co pisać - inna charakterystyka Razz
Zet 1000 głównie na miasto i dookoła komina. Pozycja średnio wygodna, raczej proaktywna.
Pasażer niewiele tu pogarsza ale jednak. Na wojaże - słaba sprawa.
Ostatnio testowałem 300km i wróciłem połamany (a może to kwestia kombika i nie wjeżdzenia), ale kilka winkli i prostych zostało w pamięci in plus dla zawiechy i mocy

Ciekawie wyglądała by konfrontacja z B1250 lub xjr1300, zarówno w kwestii wygody jak i osiągówSmile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damiang
Moderator



Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1293
Przeczytał: 39 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 9:53, 15 Kwi 2016    Temat postu:
pavlacos napisał:


Ciekawie wyglądała by konfrontacja z B1250 lub xjr1300, zarówno w kwestii wygody jak i osiągówSmile


O B1250 się nie wypowiem, bo jeździłem tylko mniejszym egzemplarzem (którego nie wspominam za dobrze za drętwe hamulce i zerowe osiągi a także masę, która jak na 600 nie wiem, skąd się bierze - rocznik 2003, więc wersja przed liftem), natomiast miałem okazję nawinąć kilka km na XJR 1300 (wersja gaźnikowa, 2007 rok). Pozycja jest dużo wygodniejsza, niż na Z1000 (bezpośrednio porównuję do wersji Zetki z 2007 roku), silnik dużo bardziej elastyczny, natomiast XJR sporo traci w górnej części obrotów. To raczej klasyk do wygodnych przelotów, bez zawrotnych prędkości. XJR to też dużo miększe zawieszenie, gorsze zachowanie na winklach (jest toporny, lubi ganiać tylko na prostej) no i skrzynia biegów z Yamahy, która woła o pomstę do nieba. Reasumując XJR 1300 w porównaniu do dużego Zeta to dobre wygodne moto, ale jak ktoś lubi mocniej odwinąć i polatać po winklach (kosztem bardziej sportowej pozycji) to niech nawet nie podchodzi Smile O wyglądzie obu motongów się nie wypowiem, bo to kwestia gustu (mi dużo bardziej podoba się Zet i tyle).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DadanGR
Świeżak



Dołączył: 27 Lip 2015
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 12:48, 28 Kwi 2016    Temat postu:
Z1000 2010 - 2013 vs. Super Duke 990 2007+

Aktualnie latam Zetem, poprzednio miałem SD. Pozycja dużo niższa niż na Super Duke. Charakterystyka zupełnie inna 4 w rzędzie vs. V2. Zaskoczyła mnie bardzo in plus elastyczność Zeta. V'ka mi nie leżała, niby to miało wyrywać jak głupie w środkowym zakresie obrotów, ale Zet niczym nie ustępuje, ba pokusiłbym się o stwierdzenie że nawet lepiej ciągnie Smile

Z750 2008 + vs. Street Triple R 675.

Miałem okazję polatać małym Zetem, powiem szczerze że niczym mnie nie zaskoczył. W tej klasie Triumph jest bezkonkurencyjny pod każdym względem. Gdybym nie musiał, to bym się z tym motocyklem nie rozstawał Smile


Ostatnio zmieniony przez DadanGR dnia Czw 12:49, 28 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Budzik
Świeżak



Dołączył: 10 Mar 2017
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oleśnica
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 2:13, 13 Mar 2017    Temat postu:
Temat widzę troche przygasł ale czy ktoś miał możliwość latania Dużym Zetem vs Honda CB 1000r? Ciekawi mnie mocno porownanie tych moto?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
waski1986
Znajomy



Dołączył: 19 Kwi 2016
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 6:21, 13 Mar 2017    Temat postu:
Ja duzego zeta mogę porównać do horneta pc34. Z plusem na zeta.
W hornecie byla seryjna kierowca a w zecie akcesoryjna.
Jesli chodzi o komfort jazdy to punkt dla zeta jestem dosc wysoki bo mam 187 cm i Zet jest sporo wyzszy niz hornet. W tamtym roku jechalismy na wakacje na moto z Małopolski do Suwałk i jedynie tylek mnie bolał.
Pozycja wygodna ,wiadomo przy większych prędkościach jest masakra bo slaba ochrona przed wiatrem ale jeden i drugi model to świadoma decyzja 😁 .

Ostatnio nawet dziewczyna która owego horneta zakupiła przyjechała na kawe i musialem sobie rundke na nim zrobić 😁, siadlem na nim to jakbym na simsona siadał 😁

Elastycznosc zetki to już ....jest mega sprawa i radocha 😁
Jaki czas temu siadlem na cb 1000 i wrażenie podobne do horneta czyli nisko
Na nim czułem sie jak na 600.
Ale napewno jesli o mnie chodzi na dłuższą trasę juz by tak wesoło nie było.


Ostatnio zmieniony przez waski1986 dnia Pon 6:22, 13 Mar 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> O motocyklach ogólnie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin