Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Ciśnienie w oponach

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Ogólne - Z1000/Z1000SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arczimi
Bywalec



Dołączył: 20 Lip 2014
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 9:49, 13 Sie 2017    Temat postu: Ciśnienie w oponach
Nie chodzi mi tu o zalecane bo standardowe (zalecane przez producenta) mamy w instrukcji obsługi czy na osłonie łańcucha.

Rozmawiałem ostatnio z kilkoma mechanikami którzy twierdzą, że 2,9 to wartość zdecydowanie za duża a powinno na tylnym być zapodane 2.2... z przodu również 2,2. Mam na myśli jazdę solo.
Jakie są wasze doświadczenia w tej kwestii.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
RoBeRt
Świeżak



Dołączył: 02 Kwi 2016
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:36, 13 Sie 2017    Temat postu:
Ja w sx mam 2.3 i 2.7 i smigam solo . Chlopaki po torze zawsze upuszczaja niby lepiej trzyma . W zasadzie na ulice powinno sie raczej stosowac zalecen producenta ale to kazdy indywidualnie musi ocenic .
Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dicio
Z-zlot friend



Dołączył: 23 Mar 2014
Posty: 1596
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolnyśląsk- Oleśnica
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 1:36, 14 Sie 2017    Temat postu:
Nie zapominajcie też ,że ciśnienie w oponie rośnie w raz z temperaturą
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damiang
Moderator



Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 5:32, 14 Sie 2017    Temat postu:
2.2 to chyba ciutkę za mało na drogową jazdę, ja u siebie jeżdżąc solo i bez bagażu mam 2.5-2.7, dopompowuję w trasę do tych 2.8, zostawiając margines na rozgrzanie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tdrzazga




Dołączył: 28 Gru 2013
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogówek \ Opole
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:22, 07 Wrz 2018    Temat postu:
Ciśnienie trzeba dawać takie jakie zaleca producent opon, a nie motocykla. Ja mam opony M7RR i z przodu mam ciśnienie 2.2, a z tyłu 1.8 w upały, a jak jest tylko ciepło to 2.0. Ciśnienia na zimno.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gunter
Stary wyga



Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 712
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Inowrocław / UK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 9:00, 08 Wrz 2018    Temat postu:
Na torze mechanicy przy sprawdzeniu moto upuścili do 2.0...przód i tył takie samo ciśnienie. Gumy to Michelin Pilot Road 2. Drogowo zalecane 2.5 i 2.9 solo. Tak dla informacji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GaLaZ
Bywalec



Dołączył: 09 Lip 2011
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa / Olsztyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:24, 11 Wrz 2018    Temat postu:
ja na drodze zawsze mam 2.4 i 2.9 od wielu lat... Smile
w terenie (inne moto) 1.0 i 1.0 lub mniej, zależy...


Ostatnio zmieniony przez GaLaZ dnia Wto 20:24, 11 Wrz 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jackas
Świeżak



Dołączył: 25 Maj 2017
Posty: 129
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolny Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 10:11, 12 Wrz 2018    Temat postu:
GaLaZ napisał:
ja na drodze zawsze mam 2.4 i 2.9 od wielu lat... Smile
w terenie (inne moto) 1.0 i 1.0 lub mniej, zależy...


a ja w quadzie 0,25 i 0,28 Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bebok
Świeżak



Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 23:22, 15 Wrz 2018    Temat postu:
Jak ktoś jeździ nieco ostrzej, to nie polecam tak wysokich ciśnień (2,5 i 2,9). Tył łapie uślizgi, a przód sprawia wrażenie twardego i, że w mocniejszym złożeniu puści. Od jakiegoś czasu stosuję 2.0 i 2.2 - sporo większa pewność w złożeniach.
Ponadto jak ktoś stosuje (niekoniecznie w z1000) gumy 180/55 a jeździ w złożeniach, to polecam 180/60. Dla mnie profil 55 był za mały, a na 60 zamykam przód i tył bez stresu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Crash
Bywalec



Dołączył: 03 Maj 2017
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przysucha
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 23:34, 15 Wrz 2018    Temat postu:
Bebok możesz dokładniej opisać to stwierdzenie - "Dla mnie profil 55 był za mały, a na 60 zamykam przód i tył bez stresu"
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bebok
Świeżak



Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:51, 16 Wrz 2018    Temat postu:
W KTMie mam z tyłu seryjnie 180/55/17. Przy składaniu się w zakręcie czułem, że możliwości opony się kończą (jeśli chodzi o przechył, bo trzymać trzymały). Oględziny "chicken stripsów" po jeździe to potwierdziły - tył zamknięty bez problemów, a na przodzie brakowało koło 1cm.
Poszperałem po necie czy się zmieści miedzy ramiona wahacza i kupiłem 180/60/17 (faktycznie ma ona szerokość nieco ponad 190mm), ale limituje mnie felga 5,5 cala.
Po założeniu i teście odczucia bardzo dobre - tam gdzie czułem, że 55 się kończy, na profilu 60 mam zapas i to taki, że składają mi się podnóżki (KTM 990 smt).
Tak to wygląda:
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

Jeszcze je pomęczę trochę, ale na przyszły rok przód i tył do wymiany. Raczej na ten sam zestaw Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Crash
Bywalec



Dołączył: 03 Maj 2017
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przysucha
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:23, 16 Wrz 2018    Temat postu:
Dzięki Bebok. Gdzieś właśnie czytałem, że 60 lepiej prowadzi w dużych pochyłach i zastanawiam się nad zmianą wiosną, choć moje Pilot Road 4 na tyle i Pilot Road 3 na przodzie zamknąłem na torze w Radomiu, no może na froncie brakuje jakieś 1-2 mm.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bebok
Świeżak



Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 23:27, 16 Wrz 2018    Temat postu:
Ja mam na przodzie ContiSportAttack, a na tyle Diablo Rosso 2. Zdarzyło mi się dwa razy tak pochylić, że podnóżek gniótł mi stopę o silnik i wyrywałem but, a nic nie puściło. Świetne gumy. Przód już ma kraje zjedzone, ale jeszcze nie pływa, więc można orać Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Crash
Bywalec



Dołączył: 03 Maj 2017
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przysucha
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 7:21, 17 Wrz 2018    Temat postu:
Wiosną zakładam komplet Bridgestone S21.
Tylko nie wiem czy przy tej zmianie budowy opony nie zostać przy 55/180


Ostatnio zmieniony przez Crash dnia Pon 7:33, 17 Wrz 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bebok
Świeżak



Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 10:53, 17 Wrz 2018    Temat postu:
Powinno być OK przy takiej budowie. Trzeba też pamiętać, że profil 60 jest o 18mm większy na średnicy, więc tył się podnosi prawie o 1cm co jest zauważalne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Ogólne - Z1000/Z1000SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin