Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Reflektor - Anglik czy Europejczyk ?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Ogólne - Z1000/Z1000SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Czw 20:18, 17 Gru 2009    Temat postu: Reflektor - Anglik czy Europejczyk ?
Jak kupiłem mojego zetora to miałem stłuczony klosz więc kupiłem lampę używkę do zetora. Sprzedawca zapewniał że to z europejskiego modelu. Reflektor przyszedł i widzę, że ten, który miałem miał światło krótkie po lewej stronie (lewy odbłyśnik jest kształtem większy od prawego) natomiast ten reflektor, który kupiłem ma światło krótkie po prawej stronie (prawy odbłyśnik jest większy od lewego). Teraz rodzi się pytanie. Który z nich to europejczyk? A może nie ma różnicy tylko kwestia czy świeci lewa czy prawa strona? Mam bawić się w przekładanie odbłyśników czy zostawić tak jak jest? Proszę o jakieś porady stałych wyjadaczy zetorów Smile
Powrót do góry
marian_kozaky
Bywalec



Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Twierdza Modlin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 10:38, 18 Gru 2009    Temat postu:
Nie istotne. I tak nikt tego nie kontroluje. Bynajmniej ani ja ani nikt z moich znajomych nie spotkał się z tym żeby gdzieś to sprawdzano. Na przeglądach technicznych w ogóle nie patrzą na nic, chyba,że ich poprosisz ładnie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cerb
Stwórca



Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 3098
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mława
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 15:04, 18 Gru 2009    Temat postu:
Jak masz stary na podmianke to zmieniaj, ale tak jak pisze Marian, rzadko kiedy zdarza sie zeby ktos to sprawdzal na badaniu technicznym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdamFilip
Zetofil



Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 1324
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WPU
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 16:13, 18 Gru 2009    Temat postu:
no jasne zakładaj obojętnie jak i tak połowa motocyklistów jeździ na xenonach Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pią 17:13, 18 Gru 2009    Temat postu:
Mam na podmiankę ale jest trochę po przejściach. A jeśli chodzi o jakość światła, które pada na jezdnię to nie wiecie czy jest jakaś różnica? Podejrzewam że bardziej mi będzie oświetlało środek jezdni niż pobocze a w europejskich jest odwrotnie ale nie jestem pewien. A z tym xenonem to jest trochę lipnie z tego względu że od razu przy odpalaniu światło się samo włącza Crying or Very sad W r1 miałem xenon i jazda nocą była czystą przyjemnością - to taki OT Smile
Powrót do góry
marian_kozaky
Bywalec



Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Twierdza Modlin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:15, 18 Gru 2009    Temat postu:
Zawsze można dać stycznik, który będzie załączał światła dopiero po uruchomieniu silnika Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdamFilip
Zetofil



Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 1324
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WPU
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 9:45, 19 Gru 2009    Temat postu:
eLL napisał:
W r1 miałem xenon i jazda nocą była czystą przyjemnością - to taki OT Smile


Dla jadących z przeciwka była koszmarem niestety Crying or Very sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Sob 12:33, 19 Gru 2009    Temat postu:
Właśnie o dziwo nie. Przy odpowiednim ustawieniu reflektorów spędziłem prawie dwa dni i udało mi się ustawić tak,że nie oślepiałem innych (sprawdzałem na sobie jadąc samochodem z przeciwka a moja kobieta jechała erką) Męczyłem się z tym ustawianiem świateł dlatego tak długo bo samochodem jeżdżę bardzo dużo i wiem jak to jest gdy mnie ktoś oślepia. Na xenonach przejeździłem cały sezon (8tys. km) i przez ten czas tylko kilka razy kierowca ciężarówki mrugnął mi światłami bo jechałem akurat z pasażerem więc przód się podniósł. Wg. z xenonami jest tak samo jak ze zwykłymi żarówkami. Jeśli będzie źle ustawione światło, zabrudzony lub porysowany klosz etc. to zarówno jedno jak i drugie będzie strasznie oślepiało. A jeśli o te wszystkie czynniki będziemy dbać to nie będziemy oślepiać innych. Jedyny minus jest taki że przy przyśpieszaniu lub też kładzeniu się w zakręt wszystko się zmienia. Dlatego też pytam się o ten odbłyśnik reflektoru z zeta bo nie chcę żeby błędne odbijanie światła oślepiało innych użytkowników drogi Very Happy Hehe to się rozpisałem Laughing

Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Sob 12:35, 19 Gru 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
loozzz
Zetofil



Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 1050
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:05, 28 Gru 2009    Temat postu:
Na własnej skórze przekonałem się, że jednak sprawdzają. Ja mam zeta ze stanów i niestety ostatni przegląd robiłem w trzecim z rzędu serwisie, bo sprawdzali oświetlenie. Zależy gdzie trafisz. Jednakże jeśli musisz zmienić tak czy siak, to kup europejską. Zaoszczędzisz Sobie potencjalnych problemów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Ogólne - Z1000/Z1000SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin