Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
herber
Bywalec
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław Płeć:
|
Wysłany: Wto 12:01, 17 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
krzybiel napisał: | Zapraszam do mnie.. |
A dokładniej miejscowość? ... z Wro pewnie będzie kawałek jak to WLK
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Wto 12:40, 17 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
herber napisał: | krzybiel napisał: | Zapraszam do mnie.. |
A dokładniej miejscowość? ... z Wro pewnie będzie kawałek jak to WLK  |
Ale to powód zeby sprzęta w trase puścić
|
|
Powrót do góry |
|
 |
herber
Bywalec
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław Płeć:
|
Wysłany: Wto 12:55, 17 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
kris998 napisał: |
Ale to powód zeby sprzęta w trase puścić  |
Co racja to racja .. no ale wolałbym jednak zalać nowy olej wcześniej.. i koło się zamyka
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Wto 12:56, 17 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
kris998 napisał: | Ale to powód zeby sprzęta w trase puścić  |
Dokładnie tak, silniczek i olej będą rozgrzane więc olej pięknie sobie spłynie
|
|
Powrót do góry |
|
 |
herber
Bywalec
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław Płeć:
|
Wysłany: Wto 13:13, 17 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
No ale odeszliśmy od tematu bo kolega o filtr powietrza pytał..
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Cerb
Stwórca
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 3098
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mława Płeć:
|
Wysłany: Wto 15:56, 17 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Wymiana filtra powietrza moze przyspozyc troche kloptu (przynajniej przy Z1000) bo trzeba manewrowac dekilekiem od filtra ktory tak latwo nie da sie wpasowac. W sumie to wymaga tylko troche kombinacji i uszkodzic tam nie ma co. Filtry wymienia sie prawodopodbnie po 18 tys km, wiec jezeli zalozysz K&N'a to bedzie na plus, o ile juz tam taki nie siedzi, dziwne ze nie zajrzales co masz zalozone.
Wymiana oleju i filtra wymaga dwoch narzedzi, klucza gietego oczkowego lub nasadkowego (chyba 14) i klucza do odkrecania filtra oleju. Z reguly jest to klucz na lancuszek, zaciskany jak kleszcze lub na opaske, rownie dobrze mozna sie posluzyc otwieraczem do sloikow . Ewentualnie filtr da sie odkrecic reka ale z tym bym nie ryzykowal bo sprzet przed wymiana trzeba troche rozgrzac a wiadomo czym moze sie skonczyc dotkniecie kolektorow.
Wymiana :
1. Rozgrzac sprzet (ja to robie do 50-60 stopni)
2. Postawic na stojaku i odczekac z 10 minut zeby olej splynal z silnika do misy olejowej.
3. Pod motocykl podlozyc jakis zbiornik (5 litrow) z dosc duzym otworem zeby bylo gdzie zlac olej.
4. Odkrecic srube spustowa, jest gdzies na misce olejowej. Poczekac az olej splynie.
5.Przesunac zbiornik pod filtr oleju i tez go odkrecic, Poczekac az splynie olej.
6. Przetzec szmatka resztki oleju, a mijesce gdzie byl filtr dosc dokladnie oczyscic.
7. Zakrecic korek spustowy oleju - z wyczuciem zeby nie zerwac gwintu.
8. Wyjac filtr oleju z opakowania, gumowa uszczelke na nim przesmarowac delikatnie olejem i mozna przykrecic filtr - rowniez z wyczuciem.
9. Z boku silnika odkrecic korek wlewu oleju i zalac olej.
10. Po zalaniu korek zakrecic, sprawdzic czy na pewno dokreciles srube do spuszczania oleju i mozna wsiadac na moto i zrobic kontrolna rundke, lub go po prostu odpalic zeby sobie pochodzil na wolnych obrotach.
Tak jak pisze Krzybiel to maksymalnie 15 minut roboty a i tak najwiecej z niej pochlania czekanie na splyniecie oleju.
Ostatnio zmieniony przez Cerb dnia Wto 16:27, 17 Lut 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Wto 16:26, 17 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Cebr dzieki za wyczerpującą odp. jak zawsze zresztą.
"o ile juz tam taki nie siedzi, dziwne ze nie zajrzales co masz zalozone. " - hmm, tak wyszło.
jeszcze raz dzieki, byle do wiosny:)
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Wto 17:05, 17 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Cerb napisał: |
1. Rozgrzac sprzet (ja to robie do 50-60 stopni)
2. Postawic na stojaku i odczekac z 10 minut zeby olej splynal z silnika do misy olejowej.
3. Pod motocykl podlozyc jakis zbiornik (5 litrow) z dosc duzym otworem zeby bylo gdzie zlac olej.
4. Odkrecic srube spustowa, jest gdzies na misce olejowej. Poczekac az olej splynie.
5.Przesunac zbiornik pod filtr oleju i tez go odkrecic, Poczekac az splynie olej.
6. Przetzec szmatka resztki oleju, a mijesce gdzie byl filtr dosc dokladnie oczyscic.
7. Zakrecic korek spustowy oleju - z wyczuciem zeby nie zerwac gwintu.
8. Wyjac filtr oleju z opakowania, gumowa uszczelke na nim przesmarowac delikatnie olejem i mozna przykrecic filtr - rowniez z wyczuciem.
9. Z boku silnika odkrecic korek wlewu oleju i zalac olej.
10. Po zalaniu korek zakrecic, sprawdzic czy na pewno dokreciles srube do spuszczania oleju i mozna wsiadac na moto i zrobic kontrolna rundke, lub go po prostu odpalic zeby sobie pochodzil na wolnych obrotach. |
A ja od siebie dołożę punkt 3A. Odkręcić korek wlewu oleju ( wtedy podczas spuszczania mamy odpowietrzenie i olej równomierniej spływa ).
Dzięki Cerb za posta, bo mi się nie chciało pisać
I pamiętajcie ! Filtr dokręcamy zawsze tylko ręką !
|
|
Powrót do góry |
|
 |
herber
Bywalec
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław Płeć:
|
Wysłany: Wto 19:03, 17 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Wielkie dzięki Panowie. Zrobię to sam wg instrukcji
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Cerb
Stwórca
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 3098
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mława Płeć:
|
Wysłany: Wto 19:10, 17 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
krzybiel napisał: | Dzięki Cerb za posta, bo mi się nie chciało pisać  |
Czuje sie wykorzystany .
Herber zmieniaj sam, za taka prosta sprawe nie ma co placic. Wedlug mnie to sama przyjemnosc posiedziec w garazu z kumplem przy browarku i pogrzebac przy moto.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
AdamFilip
Zetofil
Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 1324
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WPU Płeć:
|
Wysłany: Wto 22:12, 17 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Cerb napisał: | Wedlug mnie to sama przyjemnosc posiedziec w garazu z kumplem przy browarku i pogrzebac przy moto. |
Zgadza się, tylko radzę Ci uważać z przykręcaniem śruby w misce olejowej po browarku, ja z kumplem zmienialiśmy tak olej w quadach i przekręciliśmy śrubkę trzeba było rozwiercać i gwintować. Za dużo nie pij i przykręcaj małym kluczem
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Śro 8:03, 18 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Cerb napisał: | Czuje sie wykorzystany .
|
Ale masz u mnie browarka
|
|
Powrót do góry |
|
 |
herber
Bywalec
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław Płeć:
|
Wysłany: Śro 8:06, 18 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Zrobie jak radzicie . Faktycznie nie wygląda to na skomplikowane .. moto ma bebechy na wierzchu w przeciwieństwie do puszek także sprawa jest ułatwiona. A i jakoś manulanie lewy nie jestem.. tylko z mechaniki pojazdów nauki nie liznąłem .
Za to wymianę przewodów na HELe z oplotem zlece raczej już w serwisie.. jakieś odpowietrzania i inne takie, o których piszą w instrukcji trochę mnie zniechęcają.. + stosy zastrzeżeń że jak sie nie wie to lepiej to robić w serwisie
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Śro 8:30, 18 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Pamiętaj aby po wymianie oleju i filtra dokładnie umyś miskę olejową, okolice filtra z resztek spuszczanego oleju, najlepiej rozpuszczalnikiem ekstrakcyjnym. Pozostawione tłuste miejsca "smarzą" się potem, brzydko to wygląda i brzydko pachnie.
Gdzie kupiłeś przewody? Przymierzam się do tych czerwonych co na allegro są wystawione.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
herber
Bywalec
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław Płeć:
|
Wysłany: Śro 9:41, 18 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
krzybiel napisał: |
Gdzie kupiłeś przewody? |
[link widoczny dla zalogowanych]
W tej chwili nie ma wystawionych do zeta, ale na pewno wystawi jak się do niego napisze (było po 299zeciszy)
Ja wybrałem czarne i złote końcówki .. tak subtelnie
----------------
Nie da się dodać kolejnego posta zatem edytuję
--------
Poległem na odkęcaniu filtra.. bez tego klucza z łańcuchem się nie obejdzie.. jednak nie taki twardziel ze mnie
Mam nadzieje, że w Obi coś takiego dostane.
Co ciekawe nowy filtr K&N ma śrubę z przodu, która ułatwia cała sprawe.. oryginalny tego nie ma :/
Ostatnio zmieniony przez herber dnia Pią 9:14, 06 Mar 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|