Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Pierwszy serwis, po zimie etc.
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z1000/Z1000SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
herber
Bywalec



Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 14:08, 02 Lut 2009    Temat postu: Pierwszy serwis, po zimie etc.
Witam,
Zeta kupiłem w zeszłym roku, sezon przejeździłem, zapakowałem do garażu na zime i tak stoi Smile Nie robiłem jeszcze żadnego przeglądu, moto miało niecałe 3k przejechane w momencie zakupu.
Przed nowym sezonem chcę oczywiście zrobić solidny przegląd w serwisie.. tylko nie wiem do końca co mam zlecić.. boje się, żę jak powiem 'sprawdźcie wszystko, wymieńcie olej i filtry' to gówno zrobią i zapłace nie wiadomo za co.
Prosiłbym zatem o listę rzeczy, które trzeba zrobić w takim przypadku.. (pierwszy serwis, dodatkowo przed sezonem).
Druga sprawa to taka, że wolałbym sam kupić potrzebne 'surowce'.. olej, filtry, itd.. tylko jako że w tych sprawach jestem laikiem, nie wiem za bardzo co (rodzaj, marka) itd..

Będę dźwięczny za wszelkie wskazówki.
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cerb
Stwórca



Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 3098
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mława
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 15:28, 02 Lut 2009    Temat postu:
Na pewno do wymiany jest :

1. Olej - serwisowka zaleca 10W40 czyli polsyntetyk i taki tez bym wlal, tematow o oleju na forum jest juz kilka, ale zasada jest taka ze lejesz najlepszy na jaki cie stac.

2. Filtr oleju - jak masz kase to wez sobie K&N z allegro za 48 zl ale nie widze w tym sensu i filtry HiloFiltro tez sie bardzo dobrze spisuja.

Mozna zajrzec do filtra powietrza czy nie ma w nim jakis robali czy innych zanieczyszczen. Klocki hamulcowe na pewno nie ruszone, to samo mozna powiedziec o swiecach, zawory tym bardziej. No dla swietego spokoju przeczyscilbym klemy w akumulatorze i przesmarowal wazelina. O cisnieniu w oponach nie pisze bo to powinno sie sprawdzac co tydzien. Moze lancuch naciagnac ? Ale przy takim przebiegu to nawet jakbys na gumie latal to bylby jak nowka. Moze sprawdz sruby na kolektorach czy sie nie podkrecaly. No nie mam po prostu pomyslu co mozna przy takim swiezym motocyklu sprawdzic.

Lej olej, zmien filtr i lej paliwo i bedzie dobrze.


Ostatnio zmieniony przez Cerb dnia Pon 15:31, 02 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pon 15:48, 02 Lut 2009    Temat postu:
A nie macie we wrocku jakiegoś serwisu, który ma wyrobioną jakąś dobrą markę? Oddaj, niech przegżą moto i skoro mają jakąś pozycję na rynku to zrobią ci co trzeba. Ja rozumiem, że wymiana oleju i śmiga siędalej ale jak zaworki trzeba przejżeć czy coś. A może lineczki nasmarować...a może... jak się kolega nie znato za dużego wyboru niema, Oczywiśćie pod warunkiem, że to ma być profesjonalny przeglą, bo jak kolwiek to faktycznie można olej wymienić i nawet do łancucha nie zaglądać...


Max
Powrót do góry
herber
Bywalec



Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 15:48, 02 Lut 2009    Temat postu:
Hej,
Dzieki za odpowiedź.
Śrubki już sprawdzałem nie raz.. i dokręcałem w kilku dziwnych miejscach Smile. Miałem problem z tą blachą na chlodnicy, wpadała w dziwne dragania w pewnym zakresie obrotów i wydawała nieprzyjemny metaliczny dźwięk. Trochę ją odgiąłem, tak żeby nie dotykała niczego i się polepszyło.

Co do tych klemów w akumulatorze.. możesz wyjaśnić co to jest i gdzie to szukać?

Co do oleju.. coś takiego np. [link widoczny dla zalogowanych]
?

We Wrocku niestety nie ma autoryzowanego serwisu Kawy i jeszcze nie zdecydowałem czy będę coś szukał tutaj czy pojadę gdzieś do najbliższego serwisu. Skłaniałbym się do szukania czegoś na miejscu.. i na pewno zlece ogólny przegląd + te kilka kluczowych spraw.

Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony przez herber dnia Pon 15:54, 02 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pon 17:23, 02 Lut 2009    Temat postu:
herber napisał:
...Co do tych klemów w akumulatorze.. możesz wyjaśnić co to jest i gdzie to szukać?...


Klemy - kable, styki czyli plus i masa ?
Pozdr
Powrót do góry
Cerb
Stwórca



Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 3098
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mława
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:34, 02 Lut 2009    Temat postu:
Klema czyli zacisk akumulatora, w motocyklach tylko podlaczasz przewody bo klemy za juz na akumulatorze. W samochodzie na odwrot, klemy masz na przwodach a w akumulatorze kolki. Dobrze jest przed sezonem oczyscic papierem sciernym lub miedziana szczotka druciana miejsca styku i po zalozeniu przesmarowac to wszystko wazelina, nawet tak grubiej, mniej sie to bedzie wtedy zasarczac i utleniac.

Pisales ze jak kupiles motocykl to mial on 3 tys przebiegu, ile ma teraz po sezonie ktory na nim wyjezdziles ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
herber
Bywalec



Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:55, 02 Lut 2009    Temat postu:
Chyba coś około 6k ma w tej chwili.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pon 18:08, 02 Lut 2009    Temat postu:
Klemy smarować smarem miedzianym, wazelina odeszła już do lamusa Smile
Powrót do góry
Cerb
Stwórca



Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 3098
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mława
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:53, 02 Lut 2009    Temat postu:
herber napisał:
Chyba coś około 6k ma w tej chwili.

O stary, to na twoim miejscu to bym tylko olej zmienil i filtr, posprawdzal dla swietego pokoju co ci tu napisalismy i bym smigal. Taki przebieg to nie przebieg, mozna powiedziec ze dopiero dotarles motocykl.
krzybiel napisał:
Klemy smarować smarem miedzianym, wazelina odeszła już do lamusa Smile

Czym kto ma Wink , u mnie w pracy elektrycy zabezpieczaja wazelina to im zawsze troche podbiore.


Ostatnio zmieniony przez Cerb dnia Pon 18:54, 02 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
herber
Bywalec



Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 7:45, 03 Lut 2009    Temat postu:
Cerb napisał:
..mozna powiedziec ze dopiero dotarles motocykl..


Całkowicie się zgadzam. Jedyne co mnie niepokoi to fakt, że moto jednak było sprowadzane z Niemiec, także chciałbym mieć pewność, że wszystko jest ok. Ale masz racje, raczej nie będę się jakoś strasznie przejmował tym przeglądem. Prawdopodobnie wymienie podstawy na początek.. a potem już w sezonie pojade sobie gdzies do autoryzowanego serwisu żeby mi obejrzeli co i jak było w nim składane Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pon 21:12, 16 Lut 2009    Temat postu:
Witam, tak jak chyba wiekszosc z was robimy przegląd po zimie(która jeszcze trwa) Sad, a moje pytanko dotyczy filtra powietrza, kiedy go trzeba wymienić?? Mój sprzęt ma 7500 km przejechane, do filtra jaszcze nie zaglądałem, ale jak co to wymienić? a jak nie to kiedy? nie ukrywam że nowy filtr już kupiłem K&N- ten jest dożywotni, a niestety jeszcze nie wiem co siedzi u mnie.
pozdro, byle do wiosny
Powrót do góry
herber
Bywalec



Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 8:14, 17 Lut 2009    Temat postu:
A to nie jest tak, że wszystkie filtry powietrza do moto są do czyszczenia tylko?..

Tak dorzuce pytanko jeszcze.. dużo jest roboty z samodzielną zmianą filtru oleju i samego oleju?... czy lepiej zlecić w serwisie..


Ostatnio zmieniony przez herber dnia Wto 8:38, 17 Lut 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Wto 9:42, 17 Lut 2009    Temat postu:
herber napisał:
A to nie jest tak, że wszystkie filtry powietrza do moto są do czyszczenia tylko?..

Tak dorzuce pytanko jeszcze.. dużo jest roboty z samodzielną zmianą filtru oleju i samego oleju?... czy lepiej zlecić w serwisie..


Standartowe filtry powietrza, są filtrami jednorazowymi.

Wymiana oleju plus filtra to 15 minut roboty, jak się robi powoli Smile
Powrót do góry
herber
Bywalec



Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 11:06, 17 Lut 2009    Temat postu:
krzybiel napisał:

Wymiana oleju plus filtra to 15 minut roboty, jak się robi powoli Smile


Jeśli się robiło to wcześniej Wink.. a tak łopatologicznie.. co odkręcić, jak odlać gdzie wlać itd.. Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Wto 11:29, 17 Lut 2009    Temat postu:
Zapraszam do mnie, dla forumowiczów opłata tylko za olej i filtr, robocizna gratis Smile
No i oczywiście klient może się przyglądać naprawom Smile
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z1000/Z1000SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin