Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Z 1000SX - problem z piszczącym napędem
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z1000/Z1000SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kopi800
Bywalec



Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 7:12, 07 Paź 2012    Temat postu: Z 1000SX - problem z piszczącym napędem
Cześć,

w moim z1000SX po przejechaniu około 4000 km pojawiło sie piszczenie łańcucha/napędu.
Łąńcuch, a właściwie to nie do końca wiadomo czy to łańcuch, zaczyna piszczeć (świerszczeć) po przejechaniu około 300 km od ostatniego smarowania. Po około 500 km od smarowania dźwięki są już zdecydowanie głośne i ciągłe, podobne do świerszczenia jakie wydaje zużyty, suchy napęd po przebiegu 30-40 tys. km.

Dodatkowo tylna zębatka się wypaczyła na boki, co zostało po długim boju uznane jako wada materiału przez Dealera Kawasaki we Wrocławiu i
cały napęd został wymieniony miesiąc temu na gwarancji.

Moje zadowolenie prysnęło jednak dosyć szybko, bo po około 1000 km od wymiany łańcuch (a może coś innego) zaczął znowu piszczeć. Ponadto tylna zębatka jest znów wypaczona na boki i to dosyć mocno - w innym serwisie (nie Kawasaki) powiedzieli mi, żeby nie jeździć z taką zębatką zbyt szybko, bo jest to niebezpieczne.
Motocykl jest na gwarancji, więc powtórnie oddałem go w ten piątek do serwisu Kawasaki we Wrocławiu, i dopiero w poniedziałek się za niego wezmą ale wstępnie powiedzieli, że właściwie nie wiedzą co to może być.

Nadmienię, że łańcuch w swoich motocyklach regularnie smaruję markowym środkiem.

Nie mam pojęcia co jest grane - miałem już kilka motocykli i nigdy coś takiego się nie działo. Proszę o porady.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MarcelT800
Stary wyga



Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 534
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 8:28, 07 Paź 2012    Temat postu:
Możliwe że to wada całej serii napędów kawasaki.
Zobacz czy dobrze ustawiają tylne koło po naciągu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zetosław
Zaglądacz



Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wlkp.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 11:54, 07 Paź 2012    Temat postu:
A myjesz tak jak "zalecają" myjką na full ciśnieniu po o ringach a potem smarem po rolkach?
Niedawno na mojekawa.pl był również przypadek pisku/świstu łańcucha w SX [link widoczny dla zalogowanych] tylko tamten został błyskawicznie rozkminiony.

Zębatka ile ci się wypaczyła? 0,5mm czy więcej
Ile na motka zakładałeś obciążenia (2 osoby + bagaż?)
Wada seryjna to raczej nie te czasy,
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kopi800
Bywalec



Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 16:12, 07 Paź 2012    Temat postu:
Smaruję łańcuch bardzo dobrym smarem co 500-600 km, nie myłem go, bo ma po wymianie dopiero 1000 km przebiegu, a jeżdżę sam (70 kg), bez bagażu, więc motocykl nie jest obciążony.

Zębatka wypaczyła się na moje oko ok. 3-4 mm, gdyby to było 0,5 mm to bym się wcale nie przejmował!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pitrak
Z-zlot friend



Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3218
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Darłowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 14:23, 08 Paź 2012    Temat postu:
Odpisałem Tobie na innym forum Smile ale wkleję i tutaj Smile
Kopi800 !!! Smile Zrobiłem tym modelem dopiero 7000 km i jedyna rzecz , która mnie drażniła przez jakiś czas to "brzęczenie" dochodzące od strony silnika w zakresie obrotów 4000 do 5500 obr/min . Ale rozwiązałem to w bardzo prosty sposób Smile nie pozwalam silnikowi pracować w tym zakresie Very Happy he he he Wink Co do Twojego opisu to zaskoczyłeś mnie Sad Mam motocykl z salonu i nigdy nie miałem takiego efektu Sad Głupio to zabrzmi z mojej strony ale szukał bym przyczyny w tylnym hamulcu Sad Albo coś z tarczą albo z ośką samego koła Sad Jeżeli masz model z ABS (bo ja nie mam ) to może przy "tarczce" od ABS-u a czujnikiem może coś się dziać Sad Jakbyś doszedł do sedna sprawy , to proszę napisz co było przyczyną Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
franek
Znajomy



Dołączył: 13 Paź 2010
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hajnówka
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 14:26, 08 Paź 2012    Temat postu:
A łożysko tylnej zębatki jest ok?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kopi800
Bywalec



Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:43, 08 Paź 2012    Temat postu:
pitrak napisał:
Odpisałem Tobie na innym forum Smile ale wkleję i tutaj Smile
Kopi800 !!! Smile Zrobiłem tym modelem dopiero 7000 km i jedyna rzecz , która mnie drażniła przez jakiś czas to "brzęczenie" dochodzące od strony silnika w zakresie obrotów 4000 do 5500 obr/min . Ale rozwiązałem to w bardzo prosty sposób Smile nie pozwalam silnikowi pracować w tym zakresie Very Happy he he he Wink Co do Twojego opisu to zaskoczyłeś mnie Sad Mam motocykl z salonu i nigdy nie miałem takiego efektu Sad Głupio to zabrzmi z mojej strony ale szukał bym przyczyny w tylnym hamulcu Sad Albo coś z tarczą albo z ośką samego koła Sad Jeżeli masz model z ABS (bo ja nie mam ) to może przy "tarczce" od ABS-u a czujnikiem może coś się dziać Sad Jakbyś doszedł do sedna sprawy , to proszę napisz co było przyczyną Wink


Dzięki za próbę pomocy, ale nie nie wierzę, żeby tarczka ABS-u (mam ABS) miała jakikolwiek wpływ na wypaczanie się tylnej zębatki napędu,
natomiast piszczenie dochodzi ewidentnie od strony łańcucha lub przedniej zębatki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lubon
Bywalec



Dołączył: 04 Sie 2011
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pabianice - łódzkie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:21, 08 Paź 2012    Temat postu:
Tylko tylna zębatka dostaje sztycha czy przednia też ? Nie bardzo mogę sobie wyobrazić jak się może wypaczenie zębatki? Patrząc na nią z góry zęby idą na boki?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pitrak
Z-zlot friend



Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3218
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Darłowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:14, 08 Paź 2012    Temat postu:
kopi800 Sad Słuchaj a może ta guma co amortyzuje całą zębatkę do felgi koła Sad Może coś tam jest nie tak ? Sad

Powrót do góry
Zobacz profil autora
lubon
Bywalec



Dołączył: 04 Sie 2011
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pabianice - łódzkie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 7:39, 09 Paź 2012    Temat postu:
wiesz można mu wiele podpowiadać niech dokładnie wytłumaczy co się dzieje z tą zębatką nie bardzo mogą się wypaczyć zęby. Pitrak Ty rozumiesz o co mu chodzi z tym wypaczeniem zębatki?

Ostatnio zmieniony przez lubon dnia Wto 7:55, 09 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
juby
Moderator



Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 1023
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa / Skierniewice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 8:48, 09 Paź 2012    Temat postu:
I tu jest problem co to znaczy wypaczona zębatka???
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mihoo
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 8:59, 09 Paź 2012    Temat postu:
juby napisał:
I tu jest problem co to znaczy wypaczona zębatka???


Wg słownika j.polskiego:

wypaczyćwypaczać
1. «spowodować wygięcie, zniekształcenie czegoś»
2. «przedstawić coś niezgodnie z rzeczywistością»
3. «zdeformować czyjś charakter»

Stawiam na pkt 1 Cool
Powrót do góry
Zobacz profil autora
juby
Moderator



Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 1023
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa / Skierniewice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 12:12, 09 Paź 2012    Temat postu:
no dobra ale jak można spowodować wygięcie zębatki bez uderzenia bocznego?
jesli zębatka sie wypaczy rozumiem że jej kształt zmienia sie w coś potocznie nazywanego ósemką sa wtedy dwie możliwości zbyt slaba jej wytrzymalość materialowo oraz niesamowite naprężęnia na łańcuchu bądz nieodpowiednio przykręcona zębatka lub poprostu zle wybrany frez na zębatkę w piaście kola innych opcji nie widze jeśli to ta pierwsza to spodziewał bym sie uszkodzonego uszczelniacza wałka zdawczego oraz łożyska no i oczywiście uszkodzenie tulei wachacza i wtedy rownież uszkodzenie łożyska i ośki koła bo to wszystko akurat z tym współpracuje wtedy zrozumiale bylo by dlaczego pojawia sie pisk miał by on swoje epicentrum na obracajacym się łożysku na ośce kola co łatwo mozna i szybko sprawdzić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pitrak
Z-zlot friend



Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3218
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Darłowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 13:20, 09 Paź 2012    Temat postu:
lubon Confused Dokładnie to nie wiem Sad bo opisał tylko występujące zjawisko Sad ale jeżeli to ma być coś przy zębatce to może być coś z tą tylną felgą związane Sad Ciężko tak na prawdę określić przyczynę bez zaglądnięcia do samego motocykla Wink

Ostatnio zmieniony przez pitrak dnia Wto 13:21, 09 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kopi800
Bywalec



Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:20, 09 Paź 2012    Temat postu:
juby napisał:
I tu jest problem co to znaczy wypaczona zębatka???


Wypaczona zębatka oznacza to, że nie stanowi koła o idealnej płaszczyźnie tylko jest przekrzywiona na boki co widać podczas obracania kołem - zębatka przemieszcza się z lewej na prawo. Zęby nie są krzywe. Nie wiem czy dobrze wyjaśniłem?

Faktycznie to nie musi być zębatka, tylko np. łożysko albo wewnętrzna część koła, do którego jest zamocowana.

Natomiast odgłosy piszczenia a raczej "świerszczenia" dochodzą bardziej od strony przedniej zębatki i to jest jeszcze bardziej zastanawiające.
Kawasaki twierdzi, że pierwotny zestaw napędowy został wymieniony przy przebiegu 4400 km, bo zębatka była krzywa i łańcuch nie był prowadzony właściwie na gumowej prowadnicy, ocierał, stąd to piszczenie, ale teraz jest nowy łańcuch i nowe zębatki (1000 km przebiegu), więc chyba niemożliwe, żeby kolejny zestaw napędowy był felerny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z1000/Z1000SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin