Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Z1000SX 2011 obroty silnika, predkość
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z1000/Z1000SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edi
Zaglądacz



Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 19:22, 28 Wrz 2018    Temat postu: Z1000SX 2011 obroty silnika, predkość
Motocykl jak w temacie, mam go 5 dni. Jechałem 180, obroty silnika 8 tyś.
Daje to na 6ym biegu, ok. 23 km/1tyś obr. Jadąc 260, silnik rozkręci się do
11,3 tyś obrotów. Od 10 tyś. na obrotomierzu ma czerwony pasek, 10 tyś., to
230km/h, szybciej, to jakieś ryzyko dla silnika? Mały Z750S przy tej prędkości
nie wchodził jeszcze na czerwone. Z tyłu mam 41 zębów w napędzie, z przodu
nie wiem, muszę zdjąć osłonę. Jak u Was jest z tymi obrotami?


Ostatnio zmieniony przez Edi dnia Pią 19:24, 28 Wrz 2018, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Crash
Bywalec



Dołączył: 03 Maj 2017
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przysucha
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 10:18, 29 Wrz 2018    Temat postu:
A gdzie w Twoich obliczeniach uwzględnione jest przełożenie główne skrzyni biegów (6 bieg).
Na żadnym biegu prędkość nie będzie wzrastała liniowo do obrotów silnika, chyba że przerobisz przełożenie wał - kosz sprzęgłowy 1:1 i kosz sprzęgłowy - skrzynia biegów - zębatka zdawcza 1:1:1, a poza tym nie kojarzę przełożenia 1:1 na najwyższym biegu zawsze jest to 0.97, 0.98,...1.02 itp
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Edi
Zaglądacz



Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 11:41, 29 Wrz 2018    Temat postu:
Po włączeniu biegu i puszczeniu sprzęgła, silnik z tylnym kołem sprzężony jest
na stałe. Prędkość wzrasta proporcjonalnie do obrotów. Przy 6 tyś obr silnika będziesz jechał 2 razy szybciej, niż przy 3 tyś. - sprawdź sobie.
Powyższego jestem pewien, ale nie o to pytałem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jackas
Świeżak



Dołączył: 25 Maj 2017
Posty: 129
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolny Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:35, 30 Wrz 2018    Temat postu: Re: Z1000SX 2011 obroty silnika, predkość
Edi napisał:
Motocykl jak w temacie, mam go 5 dni. Jechałem 180, obroty silnika 8 tyś.
Daje to na 6ym biegu, ok. 23 km/1tyś obr. Jadąc 260, silnik rozkręci się do
11,3 tyś obrotów. Od 10 tyś. na obrotomierzu ma czerwony pasek, 10 tyś., to
230km/h, szybciej, to jakieś ryzyko dla silnika? Mały Z750S przy tej prędkości
nie wchodził jeszcze na czerwone. Z tyłu mam 41 zębów w napędzie, z przodu
nie wiem, muszę zdjąć osłonę. Jak u Was jest z tymi obrotami?


odcinka przy 11tyś więcej to pewnie byłoby źle dla silnika, ale jak? z górki? albo grzebanie w ECU by odcinka była wyżej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bebok
Świeżak



Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 0:29, 01 Paź 2018    Temat postu:
Ja leciałem 275, ale nie pamiętam obrotów, może ze 2-3km/h by wykrzesał więcej, ale dobra droga się kończyła. I tak żeby osiągnąć taką prędkość trzeba kilku kilometrów "pewnej" drogi. Prędkość wraz z obrotami wzrasta liniowo na konkretnym biegu, bo przełożenie jest stałe, chyba że ktoś ma skrzynię cvt Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jackas
Świeżak



Dołączył: 25 Maj 2017
Posty: 129
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolny Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 9:53, 01 Paź 2018    Temat postu:
Bebok napisał:
Ja leciałem 275, ale nie pamiętam obrotów, może ze 2-3km/h by wykrzesał więcej, ale dobra droga się kończyła. I tak żeby osiągnąć taką prędkość trzeba kilku kilometrów "pewnej" drogi. Prędkość wraz z obrotami wzrasta liniowo na konkretnym biegu, bo przełożenie jest stałe, chyba że ktoś ma skrzynię cvt Razz


Pisałem już o prędkości te 275 to prędkość licznikowa - rzeczywista jest niższa, ja mam PC i idzie do odcinki bez problemu nawet przy postawionej szybie. Mam fabryczne 15 z przodu 41 z tyłu i by jechać szybciej musiałbym zmienić 16 z przodu lub 39 z tyłu- tylko po co jak rzadko tak latam, a będzie bardziej "mułowaty". Kwestia wskazanej prędkości zależy od sposobu pomiaru Zet przed 2014 ma pomiar z przedniej zębatki i przy zmianie zębatki będzie przekłamanie, z kolei Zety nowsze mają pomiar z tylnego czujnika ABS i zmiany przełożenia nie mają wpływu na wskazanie prędkościomierza, ale już zmiana opony lub chociażby zużycie opony ma wpływ. Nawet jazda w zakręcie ma wpływ na wskazanie prędkości, bo opona ma wewnętrznie mniejszy obwód, tak wiec jedyny wiarygodny pomiar prędkości to GPS. Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kopi800
Bywalec



Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:15, 02 Paź 2018    Temat postu:
U mnie w roczniku 2011 przy 6 tys. V=140 km/h, odcinka przy ok. 11 tys. z małym hakiem, Vmax=260 km/h. To oczywiście jest prędkość licznikowa. Licznik w modelu SX 2011 dość mocno zawyża, na GPS-ie przy licznikowej 260 wychodzi ok. 240 km/h prawdziwe. To oznacza, że zawyża o ok. 8% przy Vmax ale przy V=100km/h już tylko o 3-4%.
Powyższe wynika z ciągłego uślizgu tylnego koła, który jest tym większy, im większa jest prędkość obrotowa tego koła.

Jeżeli zamienisz przednią oryginalną zębatkę z 15 na 16 zębów, to Vmax wyniesie o 6,67% więcej, o ile silnik na szóstym biegu da radę dociągnąć do odcinki.

A tak apropos liniowości: na każdym biegu prędkość licznikowa rośnie wprost proporcjonalnie do obrotów! Przełożenie nie ma tu jakiegokolwiek znaczenia.


Ostatnio zmieniony przez kopi800 dnia Wto 20:29, 02 Paź 2018, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jackas
Świeżak



Dołączył: 25 Maj 2017
Posty: 129
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolny Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 11:34, 03 Paź 2018    Temat postu:
https://youtu.be/3Vpbixru3Dg
GPS z kamery Sony Action Cam - chyba wiarygodny Very Happy - jak się wsłuchacie przy odcince zwalnia i przyspiesza i zaraz znów zwalnia. Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lukasz500




Dołączył: 23 Sie 2017
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tłuchowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:16, 03 Paź 2018    Temat postu:
moj sx 2011r na 6 biegu odcina przy 260 nie sluchaj bajek o 275 itd
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damiang
Moderator



Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 5:50, 04 Paź 2018    Temat postu:
lukasz500 napisał:
moj sx 2011r na 6 biegu odcina przy 260 nie sluchaj bajek o 275 itd


Wprawdzie 275 swoją nie leciałem, ale przy 265 miałem jeszcze trochę obrotów, a do lekkich kierowników nie należę Smile Wszystko kwestia drogi, wiatru, złożenia, wagi kierowcy, stanu maszyny, szyby etc. Wiadomo, że to licznikowe i na gps pewnie było 240-250, ale mimo to jestem w stanie uwierzyć, że licznik pokaże 270, a przy bardzo korzystnych warunkach, nachyleniu drogi może nawet i 275 Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Edi
Zaglądacz



Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 19:00, 04 Paź 2018    Temat postu:
kopi800 napisał:
U mnie w roczniku 2011 przy 6 tys. V=140 km/h, odcinka przy ok. 11 tys. z małym hakiem,


140:6=+-23 czyli tak jak u mnie 180:8=23

Nic nam to nie daje, bo skoro licznik prędkości bierze sygnał z wałka zębatki zdawczej, to sprawdzamy tu sobie przełożenie 6 ego biegu. Po zmianie zębatek na inne, niż oryginalne, licznik będzie to samo pokazywał. Z obrotów koła nie mogli brać, bo nie wszystkie SXy mają ABS. Następny model od 14r ma kontrolę trakcji, więc musi mieć liczniki obrotów przy kołach. Skoro w moim z 11r., prędkość jest zaniżana, wrzucę mu o jeden ząb mniejszą zębatkę tylną,
będzie dokładniejszy i biegi się troszkę wydłużą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jackas
Świeżak



Dołączył: 25 Maj 2017
Posty: 129
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolny Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 9:37, 05 Paź 2018    Temat postu:
no biegi mogłyby być trochę dłuższe np. odcinka przy 12 tyś a nie przy 11 - latam z kumplem on zx9r i tam odcinka przy 12 to często tracę ułamki bo się zapominam i do końca kręcę Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Edi
Zaglądacz



Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 10:24, 27 Kwi 2019    Temat postu:
Na tej stronie można sobie posymulować, co się dzieje z predkością, przy zmianie zębatek. Bandit 1250 nowszy na wtrysku ma obroty x 3, czyli 5 tyś obr - 150km/h. Z1000SX ma licznik x 2.3, czyli przy 5 tyś obr. - 115km/h.

[link widoczny dla zalogowanych]

stanowczo za wolno wg mnie. Wrzucam 17 z przodu i 39 z tyłu - przelicznik
wtedy - 2.76, czyli jak dokręci się do 10 tyś obr, to pojedzie 276 km/h.
Zobaczymy....


Ostatnio zmieniony przez Edi dnia Sob 10:25, 27 Kwi 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
REM
Stary wyga



Dołączył: 26 Wrz 2015
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chester
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 11:11, 27 Kwi 2019    Temat postu:
Pare dni temu pozwoliłem sobie na BARDZO szybki powrót z Lake District.Bylem zdziwiony bo po dotarciu silnika spróbowałem max i było o wiele więcej tak czy siak pare dni temu było licznikowe 150mil/h to dawało na GPS-ie 140 mil/h ale po powrocie do domu przypomniało mi się ze zmieniałem opony z zębatkami i dali mi większą.Ale i tak najwiecej zabawy daje mi przyspieszenie od 90 do 130 mil/h
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kopi800
Bywalec



Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:05, 25 Gru 2019    Temat postu:
Edi napisał:
Na tej stronie można sobie posymulować, co się dzieje z predkością, przy zmianie zębatek. Bandit 1250 nowszy na wtrysku ma obroty x 3, czyli 5 tyś obr - 150km/h. Z1000SX ma licznik x 2.3, czyli przy 5 tyś obr. - 115km/h.

[link widoczny dla zalogowanych]

stanowczo za wolno wg mnie. Wrzucam 17 z przodu i 39 z tyłu - przelicznik
wtedy - 2.76, czyli jak dokręci się do 10 tyś obr, to pojedzie 276 km/h.
Zobaczymy....


Ale wówczas na szóstym będzie znacznie bardziej mułowaty.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z1000/Z1000SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin