Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Czwarty bieg umiera...
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z1000/Z1000SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bebok
Świeżak



Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 23:42, 04 Cze 2017    Temat postu: Czwarty bieg umiera...
Hej, od kilku dni czwarty bieg wyskakuje i wskakuje przy mocniejszym dodaniu gazu. Podejrzewam, że trzeba zajrzeć do skrzyni, aby znaleźć winowajcę.
Czy da się zdemontować skrzynię, bez zrzucania silnika i demontażu głowicy itd?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jamello




Dołączył: 29 Maj 2017
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 6:39, 05 Cze 2017    Temat postu:
Witaj, silnik na pewno musisz wyciągnąć, natomiast góry raczej nie musisz rozbierać. Wystarczy rozpołowić kartery, tylko uważaj na rozrząd, najlepiej ustaw rozrząd tak jak do jego demontażu (1wszy tłok w gmp)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damiang
Moderator



Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 8:46, 05 Cze 2017    Temat postu:
W ASO za regenerację biorą około 2,5 - 3 tysi (części + robocizna) ;/ Było kilka przypadków właśnie z 4tym biegiem - przy mocniejszym odwijaniu albo przerywa, albo wypada.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bebok
Świeżak



Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 8:58, 05 Cze 2017    Temat postu:
Poczekam jeszcze trochę, wydrukuję serwisówkę, poczytam, przetłumaczę czego nie zrozumiem, wezmę kilka dni wolnego i zacznę działać.
Właśnie czytałem, że zdupcony czwarty bieg to nie nowość - u nas na forum były przypadki, a i za granicą również jest sporo takich tematów. Wodzik albo trybo do wymiany chyba będzie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bazyn
Świeżak



Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ząbkowice Śl.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:11, 06 Cze 2017    Temat postu:
Z doświadczenia własnego do wymiany dwie zębatki i wodzik i to na 1000% koszty samych części to jakieś 1500 Crying or Very sad jeśli zrobisz to samemu to masz w kieszeni jakieś 1500, nie jest to operacja łatwa Crying or Very sad trzeba się znać bo łatwo coś spierdolić Confused w każdym bądź razie współczuję bo przechodziłem to trzy lata temu z motocyklem który miał nie całe trzy lata i przebieg 18 tyś. Reasumując na konie powiem tylko tyle że nikomu bym nie polecił zakupu Z1000 po 2010 roku nawet z udokumentowaną historią i małym przebiegiem...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damiang
Moderator



Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 6:16, 07 Cze 2017    Temat postu:
Bazyn napisał:
Reasumując na konie powiem tylko tyle że nikomu bym nie polecił zakupu Z1000 po 2010 roku nawet z udokumentowaną historią i małym przebiegiem...


Rozumiem, bo trafiłeś na padnięta skrzynię, ale problem ten nie jest na skalę globalną i nie demonizowałbym... Rozmawiałem o tym z moim Dealerem i od kiedy ma dealerkę (jakoś od 2008 roku), robił chyba 2 przypadki 4tego biegu w Z1000 i jeden w SX. W skali wszystkich Zetek to tyle, co nic Smile

Nie było też żadnej oficjalnej akcji serwisowej ani nic takiego, czasami skrzynia po prostu pada, i to nie tyko w Zetach, ale w każdym modelu moto Smile Moto to ruletka i tyle, Ty po prostu trafiłeś na kosztowną naprawę.

Przy okazji rozmawiając, kolega kupił rok temu CBRkę z 2012 roku, po dwóch miesiącach trafiła na stół, bo siadł w niej drugi bieg Smile W sieci szukałem innych przypadków i znalazłem może ze dwa, nie więcej... Zdarza się, ale nie jest to wada konstrukcyjna, aby wołać wszystkie modele na serwis i wymianę wodzików Smile Co innego ostatnio odwaliła Yamaha w nowej R1, gdzie wołali wszystkie nowo zakupione sztuki na wymianę skrzyń, bo biegi zaczęły padać jak muchy - to już jest poważna akcja serwisowa Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jackas
Świeżak



Dołączył: 25 Maj 2017
Posty: 129
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolny Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 10:54, 07 Cze 2017    Temat postu:
Jeździłem zx6r 2001 50 parę tyś mil miał zajechany motor i wpieprzał olej jak szalony i skrzynia też nie była "trochę" zużyta. czasem miedzy trzecim i czwartym wpadał luz i targoliło w skrzyni, ale nie wyskakiwał żaden bieg. Po wymianie silnika na taki z przebiegiem 30 tyś. super zero oleju ale jak bardzo rozgrzany był też ze dwa razy przy niechlujnej zmianie potrafił wpaść luz miedzy trzy a cztery (chyba przy redukcji). Czasem jeździłem też Hondą VFR800 2002 szwagra i powiem że opinie o precyzji skrzyń Hondy nie są przesadzone - zero problemów i lepsza kultura przy zmianach biegu.
Kawasaki ma "coś" z tą czwórką, bo w moim sx też mi wpadł raz luz chyba między trzy i cztery.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damiang
Moderator



Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 12:20, 07 Cze 2017    Temat postu:
Dla mnie mistrzami w robieniu złych skrzyń i tak są panowie od Yamah Smile Honda fakt, kulturę pracy skrzyń ma wysoką, co nie oznacza, że też nie trafi się jakiś egzemplarz, który nie padnie Smile

U mnie w SX skrzynia chodzi jak złoto, raz przy niechlujnym wrzuceniu 5tki usłyszałem zębatki i bieg zleciał, ale to w pełni moja wina - za lekko wbiłem bieg Smile

Także ciężko się tu dopatrywać masowego błędu skrzyń przy konstrukcji dużych Zetów. Tak, jak ciężko upatrywać akcji serwisowej czy jakiegoś poważnego błędu przy małych Zetach (tam czasami lubi paść aluminiowa konstrukcja mocowania silnika do ramy).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bebok
Świeżak



Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 13:54, 07 Cze 2017    Temat postu:
Bazyn napisał:
Z doświadczenia własnego do wymiany dwie zębatki i wodzik i to na 1000% koszty samych części to jakieś 1500 Crying or Very sad jeśli zrobisz to samemu to masz w kieszeni jakieś 1500, nie jest to operacja łatwa Crying or Very sad trzeba się znać bo łatwo coś spierdolić Confused w każdym bądź razie współczuję bo przechodziłem to trzy lata temu z motocyklem który miał nie całe trzy lata i przebieg 18 tyś. Reasumując na konie powiem tylko tyle że nikomu bym nie polecił zakupu Z1000 po 2010 roku nawet z udokumentowaną historią i małym przebiegiem...


Mechanik z innego forum zawołał 1800 za samą robotę... Zrobię to samemu.

Nie wiem czy to jest aż tak skomplikowane - obejrzałem te filmiki i cudów nie ma: https://www.youtube.com/watch?v=WVsmNMMY8LY
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bazyn
Świeżak



Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ząbkowice Śl.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:31, 07 Cze 2017    Temat postu:
Jak czytam taki komentarz " Rozmawiałem o tym z moim Dealerem i od kiedy ma dealerkę (jakoś od 2008 roku), robił chyba 2 przypadki 4tego biegu w Z1000 i jeden w SX" to śmiać mi się chce Very Happy serio to który by się chwalił że skrzynia pada w nowym moto, w ogóle to kto się przyzna że robił skrzynie Question (przy sprzedaży centralnie powiesz kupującemu że motor igła Laughing tylko przy przebiegu 15000 musiałem wymienić zębatki czwartego biegu bo się zjebały Evil or Very Mad teraz ma najechane 30000 i może za dwa tysie też trzeba będzie robić bo nie wiadomo czy też się nie spierdoli Rolling Eyes ale ogólnie Ok super sparzę najlepszy na rynku ) ludzie robią te skrzynie i się nie chwalą bo wiedzą że przy sprzedaży moto będzie problem Confused Gość z serwisu jak zamawiałem części nawet się nie zdziwił że je potrzebuję i powiedział "nie ma problemu będą na drugi dzień bo aktualnie mają na nie sporo zamówień" więc niech nikt nie p.... że to są odosobnione sporadyczne przypadki Mad Kawasaki powinno się przyznać że zjebało i zrobić akcję jak inne marki a nie zamiatać sprawę pod dywan że niby to wina właściciela Exclamation
Wracając do tematu Wink da się zrobić samemu Smile tylko że to już trochę wyższa mechanika i praktycznie cała twoja odpowiedzialność Confused w każdym bądź razie życzę powodzenia Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damiang
Moderator



Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 7:42, 08 Cze 2017    Temat postu:
Gdyby skrzynie padały jak muchy miałbyś taką gównobórzę na całym świecie, że nie dałoby się tego zamieść pod dywan (tak było np z Yamahami R1, Hayabusą z ABS czy chociażby z ramami w ZX6R).

A podejście masz fajne, z góry zakładasz, że każdy mówi Ci nieprawdę i robi w bambuko? Jak tak, to współczuję Smile Nie wiem, jak Wy te biegi zmieniacie, u mnie na blacie już ponad 15K i jakoś skrzynia daje radę...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bazyn
Świeżak



Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ząbkowice Śl.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:51, 08 Cze 2017    Temat postu:
No to powodzenia Very Happy jeszcze dwa trzy tysiące i zawitasz do swojego zaprzyjaźnionego Delera i zrobi ci skrzynię w promocyjnej cenie Wink bo to przecież "odosobniony przypadek" te skrzynie się przecież nie sypią Rolling Eyes Co do komentarza że nie umiemy zmieniać biegów Evil or Very Mad to powiem ci że jak bym nie umiał to pierdoliły by się inne biegi a nie tylko czwórka Wink więc daruj sobie takie komentarze Evil or Very Mad nie jeżdżę na motocyklu od wczoraj więc wiem jak to się robi Evil or Very Mad dla mnie jazda na motocyklu to zapierdalanie po zakrętach Twisted Evil a to wymaga mieszania w skrzyni biegów i to dosyć często Very Happy a wypadająca czwórka nie pomaga w tym Crying or Very sad
Na koniec Ok każdy ma prawo do swojego zdania Very Happy ja swojego nie narzucam nikomu Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damiang
Moderator



Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 7:06, 09 Cze 2017    Temat postu:
Wiadomo, po to jest forum, by się wymienić swoim zdaniem Smile

Jak mi się coś sypnie, na pewno dam znać Very Happy Na razie odpukać nic się nie dzieje i mam nadzieję, że moje przypuszczenia o tym, że padają tylko nieliczne czwórki się sprawdzi...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bebok
Świeżak



Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:17, 03 Lip 2017    Temat postu:
Mam tydzień urlopu i się bawię:
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zoltaibiza
Zetofil



Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 1407
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łasin / Radziechowy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 12:26, 04 Lip 2017    Temat postu:
Bebok napisał:
Mam tydzień urlopu i się bawię


O kur.... Shocked ładnie rozebrałeś.. ale sądzę że masz o tym pojecie bo ja pewnie bym rozebrał, ale złożyć to juz nie.

Dorzucę i swoje 3 grosze w tym temacie bo mam już trochę SXa.

Kupiłem go jak miał 2 lata i 10tys. przebiegu - rocznik 2011r.

Teraz mam 46tys. i ODPUKAĆ nic mi się z 4ką nie dzieje. Także też myślę że są to faktycznie.. przypadki.

Mimo wszystko współczuję...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z1000/Z1000SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin