Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Czwarty bieg umiera...
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z1000/Z1000SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bebok
Świeżak



Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 14:24, 04 Lip 2017    Temat postu:
Paaaanie, zero pojęcia. Obejrzałem tylko filmiki na YT jak kolo w hameryce rozbebesza silnik zx9r, czyli podobny.
Zobaczymy ile części mi zostanie po tej operacji Razz
Mechanicznie nie ma żadnych cudów, tylko boję się o połączenia elektryczne, żebym niczego nie pomieszał ani nie zapomniał podpiąć. Na szczęście większość styków jest inna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zoltaibiza
Zetofil



Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 1407
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łasin / Radziechowy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:07, 04 Lip 2017    Temat postu:
hehe kurde dobry jestes Wink ale fakt faktem jak zawolali ci 1,8k za robote to jest to kawal gorsza... mie ma co gadac.
Jak dojdziesz do tej felernej zebatki to pokaz jak ona wyglada.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Crash
Bywalec



Dołączył: 03 Maj 2017
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przysucha
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:49, 04 Lip 2017    Temat postu:
Zaoblone krawędzie kłów, wytarte wodziki, uszkodzona podkładka dystansowa jeżeli była.
Leczyłem takie przypadłości:
1. frezowanie kłów do momentu zniwelowania zaokrągleń, minusem może być powstający delikatnie większy luz wyczuwalny w momencie nagłego dodawania lub odejmowania gazu (tak było na dwójce, na czwórce raczej nie powinno być zauważalne)
2. napawanie i szlifowanie końcówek kłów (wyższa szkoła bo trzeba zahartować nowe powierzchnie)
3. użycie odpowiedniej grubości podkładki z chromoniklu lub innego twardego stopu w celu likwidacji nadmiernego luzu osiowego ( z tego co widać na zdjęciu, jeszcze mozna zastosować ten manewr)


Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bebok
Świeżak



Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:38, 04 Lip 2017    Temat postu:
Jeszcze powinna iść strzałka do sprzęgła kłowego w tej większej zębatce z pierwszego planu, bo też jest zaokrąglone Smile
Nawet nie myślałem o leczeniu tych zębatek. Może bym spróbował jakby to był silnik prosty i szybki do wyciągnięcia i rozbiórki, a tak to wolę dać tysiaka na zębatki + ileśtam za widelec i mieć spokój Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Crash
Bywalec



Dołączył: 03 Maj 2017
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przysucha
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:56, 04 Lip 2017    Temat postu:
Tam potrzebne specjalne narzędzia, chyba że pilnikiem ktoś chce zasuwać a nie polecam z uwagi na konieczność utrzymania wymiarów, jednak jeżeli widełki prowadzące nie są bardzo zjechane na końcówkach można zastosować dystanse.
Oczywiście jeżeli jest dostęp do nowych części ( kiedyś marzenia ściętej głowy ) to nie ma co się zastanawiać, tylko sprawdzić czy wałek główny trzyma wymiary -inaczej kilka tysięcy i znów wymiana.
Swego czasu dorabiało się całe komplety kół do Dnieprów i Urali by były szybsze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zoltaibiza
Zetofil



Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 1407
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łasin / Radziechowy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:36, 04 Lip 2017    Temat postu:
OMG.... masakra.

Ale Bebok.. 3mam kciuki Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damiang
Moderator



Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 5:24, 05 Lip 2017    Temat postu:
Niezłą rozpierducha Smile Ale co sam zrobisz to Twoje Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kopi800
Bywalec



Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 16:19, 05 Lip 2017    Temat postu:
Bebok napisał:
Jeszcze powinna iść strzałka do sprzęgła kłowego w tej większej zębatce z pierwszego planu, bo też jest zaokrąglone Smile
Nawet nie myślałem o leczeniu tych zębatek. Może bym spróbował jakby to był silnik prosty i szybki do wyciągnięcia i rozbiórki, a tak to wolę dać tysiaka na zębatki + ileśtam za widelec i mieć spokój Wink


Tysiaka za dwie zębatki - skąd takie ceny? Nie da się dostać taniej jakichś zamienników?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bebok
Świeżak



Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:19, 05 Lip 2017    Temat postu:
Dziś byłem w Delta plus w Chorzowie i zamówiłem dwie zębatki i widelec - około 1500 polskich srebrników. Do tego trza nabyć olej, filtr i sylikon. I tak nie ma źle, bo jak pomyślę ile by mechanik za całość zawołał...
Dziś wyczyściłem z pozostałości sylikonu wszystkie powierzchnie silnika, metalowe uszczelki bocznych dekli i ... wydech Razz Okazało się, że pod czerwonawym nalotem jest jednak srebrny Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
avator
Administrator



Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 18:19, 05 Lip 2017    Temat postu:
współczuję wydatków Sad , nie mnie jednak głowa do góry , zrobisz na ori częściach będzie spokój , po złożeniu dajesz w pełen ogień . Wracając do Twoich zdjęć aż się wierzyć nie chce żeby tak nie wielki ubytek , jaki ubytek ,lekko objechane i od razu taki efekt? Na pewno pośrednią przyczyną było złe przepinanie biegów , luźny napęd , a już na pewno słaby materiał - chyba że ktoś ma inną teorię ?. Dodam że zet z 1gen słyną z topornej jak i trwałej skrzyni , moja po przebiegu 57kkm a kupiony od kolesia co latał na kole ( tu z forum ) ledwo co się dotarło, a brutalnie było - ale i tak rozdupcyć idzie wszystko Smile . Ktoś wspomniał że to loteria - ja twierdzę że nie , cięcie masy -koszty ,chujowsze materiały ,a może celowe działanie np. 100 szt na 1000 jest zjebanych ? czyli co loteria ?? i to pozostawiam każdemu do myślenia i nie komentujmy tu w temacie , bo kolega ma mega problem a Wy się cieszycie że z waszą maszyną jest OK Question
Co do uszczelek na dekle to ja nie stosuję , na pewno są uszczelki grafitowe ta od strony sprzęgła (ala srebrna ) i od misy olejowej , temat omawiany kiedyś na z-zlocie .

Wielki szacun za zaangażowanie w samodzielna robotę , pamiętaj tylko o odpowiedniej kolejności skręcania karterów a będzie dobrze Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bebok
Świeżak



Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:19, 05 Lip 2017    Temat postu:
Dzięki kolego Smile
Serwisówka moim przyjacielem przy skręcaniu Very Happy Tylko dynamometr załatwić muszę.

Kilka razy zdarzyło mi się wbić fałszywy luz między 3 a 4 na początku mojego użytkowania tego motoru. (Wcześniej miałem gsx600f - silnik wydawał bardzo dziwne odgłosy, jak to olejak, ale skrzynia była lepsza niż ta w Kawałsuki. Biegi wchodziły też łatwiej i jakby precyzyjniej) Podejrzewam, że już poprzedni właściciel mógł nadwyrężyć w tym miejscu skrzynię, ja ją doprawiłem i efekt widać na zdjęciach.

Widelec od przesuwania zębatki też mam skrzywiony i przez to wytarty z jednej strony - jak jest odgięty, to nie przesuwa zębatki tak daleko na wałku i przez to też bieg może spaść pod obciążeniem. Tym bardziej jak kły są wytarte i zaokrąglone (fabrycznie mają kształt trapezu dla lepszego zazębienia).
Tak sobie myślę Smile

Było i się zdupcyło, trudno. Czytałem, że było więcej takich przypadków na świecie, ale plagą tego nazwać nie można. Może w którymś roczniku zmienili dostawcę albo materiał zębatek lub widelców? Nie wiem. Wiem, że takich przypadków jest więcej.


Ostatnio zmieniony przez Bebok dnia Śro 20:22, 05 Lip 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bebok
Świeżak



Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:04, 08 Lip 2017    Temat postu:
Motor prawie poskładany. Niestety żadne części zamienne mi nie zostały Razz a wtyczki znalazły swoje gniazdka Very Happy Nawet czerwony sylikon pasuje do całości Smile
Heh, silnik przy demontażu wytargałem sam, ale zainstalować go to już potrzeba pomocy, przynajmniej w garażowych warunkach, bez "ruckzuga".
Przy okazji pomalowałem wydech i chińską osłonę chłodnicy.
W poniedziałek jadę po olej i filtr i uzupełnię wody w obiegu.
Niestety w ogniu walki uszkodziłem kosz sprzęgła - pękł w jednym miejscu. Nie wiem czy wszystkie roczniki mają ten sam kosz, bo zamówiłbym jakąś używkę. Same tarcze i sprężyny są w dobrym stanie wg wymiarów serwisówki.
Linka sprzęgła też w jednym miejscu jest nadgryziona, więc przyjdzie czas i na nią.

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Crash
Bywalec



Dołączył: 03 Maj 2017
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przysucha
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:14, 08 Lip 2017    Temat postu:
Dobra robota.
Miałbym tylko zastrzeżenia co do ilości silikonu, oby nie było problemów z jego nadmiarem i zatykaniem smoka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MMisiek
Z-zlot friend



Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 601
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Żyrardów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 7:52, 09 Lip 2017    Temat postu:
Szacun dla Ciebie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bebok
Świeżak



Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 15:03, 12 Lip 2017    Temat postu:
Motor poskładany i od kilku dni jeździ Smile
Nie obyło się bez problemów - po odpaleniu wyskoczył błąd 64, ale chwila z serwisówką i schematem i przyczyna się znalazła - jedna kostka stykowa ukryła się pod airboxem pomiędzy innymi kablami i tą guma, która przykrywa górę silnika. Po wpięciu gra i buczy.
No i czwórka już nie wyskakuje Very Happy

Jak wszystko pójdzie dobrze, to sx będzie dzielił wiatę z innym sprzętem, może już w sobotę... Razz


Ostatnio zmieniony przez Bebok dnia Śro 15:05, 12 Lip 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z1000/Z1000SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin