Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Przegazówka-Co i jak?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Technika jazdy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 18:06, 12 Kwi 2011    Temat postu:
tak dla przypomnienia, co mnie tak bardzo bawilo w MD sciagnalem sobie PDF z rapidshare, losowo kliknalem w tresc i co widze:

o technice pokonania zakretu:
"(...) mozna ja jednak podsumowac jednym zwiezlym haslem: zwolnij - popatrz - pochyl sie i dodaj gazu"
bardzo bardzo szczegolowy opis. A jak jechac samochodem? No wsiadasz wciskasz gaz i krecisz kierownica, co nie?

"najczesciej do ciasnych zakretow dojezdzamy wylacznie odpuszczajac gaz"
????? a ja myslalem, ze hamujac by po pierwsze wytracic predkosc, a po drugie skrocic rozstaw osi przez co zaostrza sie geometria motocykla i latwiej go przewalic w zakret?

i znowu klik, tym razem strona 78, mowa o "sile rozpedu" - kto mi wytlumaczy co to jest? ponoć trzeba z nią walczyć hamulcem ale nie do końca zrozumiałem, o co chodziło autorowi

dobra, nastepna, strona 96
kiedy i jak pochylac motocykl?
"nie pochylaj motocykla zbyt wczesnie..." kiedy to jest zbyt wczesnie? Zeby nie bylo, to nie sa rady wyciagniete z kontekstu.

strona 103 - "analizowanei drogi z 12 sekundowym wyprzedzeniem"
skad taka wartosc, niech ktos mi powie? a co jesli bede analizowac z 11 sekundowym wyprzedzeniem?

strona 169 - obrazek pokazujacy wyglad psa, pewnie owczarka niemieckiego z opisem czy jest "czujny, ulegly, dominujacy" czy jeszcze cos
WTF??

tam jest tyle rewelacji, ze w zasadzie to jest temat na oddzielna ksiazke.

a tymczasem ide przeanalizowac z 12 sekundowym wyprzedzeniem zawartosc lodowki na kolacje:)
pozdro i polecam Keith Code'a traktujacego o TECHNOLOGII jezdy motocyklem zamiast grafomanii operujacej radami typu "nie hamuj za wczesnie ale i nie za mocno bo sie przewrocisz"


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Wto 18:24, 12 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
_Z750_
Gość






PostWysłany: Wto 18:18, 12 Kwi 2011    Temat postu:
faktycznie troche to smieszne wszystko co tu napisales, dla takich glabow nad glabami, ktorzy dopiero co wyjechali na droge i nie wiedza jak sie zachowac, czy odkrecic manete czy popuscic, a moze sie pochylic ? EEEEEE nie za wczesnie Laughing
Powrót do góry
Wąski
Zetofil



Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 1190
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków/Dębica
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:28, 12 Kwi 2011    Temat postu:
Film mam po angielsku z polskimi napisami. Własnie skonczylem ogladac i juz nie moge sie doczekac zeby wsiasc na motocykl i potrenowac. Niektore wskazowki naprawde pomocne. Polecam obejrzec.

Na torrentach szukac Keith Code Twist of the wrist vol.2 dvdrip Razz na napiprojekt sa napisy.

PS. motocyklista doskonaly to ksiazka naprawde dla ludzi ktorzy jeszcze nie maja moto a chca sie juz zaczac uczyc techniki, albo dla tych ktorzy totalnie nie czuja jazdy i w ogole, maja problem ze zmiana biegow. Takie podstawy podstawy. Osobiscie polecam jak ktos przejechal na motocyklu 200 km, ale dla tych ktorzy jezdza juz rok-dwa lata to narobi wiecej zlego niz dobrego. takie moje zdanie.


Ostatnio zmieniony przez Wąski dnia Wto 18:30, 12 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
filipek
Stary wyga



Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Inowrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:29, 12 Kwi 2011    Temat postu:
Ja nie skręcam... Ja umiem tylko prosto trzymać kiere... a jak już musze skręcić to przeciągam tylnie koło w drugą stronę Twisted Evil Laughing Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sebasbox
Znajomy



Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:42, 12 Kwi 2011    Temat postu:
locdog napisał:
tak dla przypomnienia, co mnie tak bardzo bawilo w MD sciagnalem sobie PDF z rapidshare, losowo kliknalem w tresc i co widze:

o technice pokonania zakretu:
"(...) mozna ja jednak podsumowac jednym zwiezlym haslem: zwolnij - popatrz - pochyl sie i dodaj gazu"
bardzo bardzo szczegolowy opis. A jak jechac samochodem? No wsiadasz wciskasz gaz i krecisz kierownica, co nie?

Generalnie rzeczywiście ogólnie napisane, mimo wszystko prawdziwe. Wcześniej w książce jest bardzo dokładnie wyjaśnione o co biega.
locdog napisał:
"najczesciej do ciasnych zakretow dojezdzamy wylacznie odpuszczajac gaz"
????? a ja myslalem, ze hamujac by po pierwsze wytracic predkosc, a po drugie skrocic rozstaw osi przez co zaostrza sie geometria motocykla i latwiej go przewalic w zakret?

przy ostrej dynamicznej jeździe na torze może jest to istotne ale czy przy normalnej jeździe po ulicach miast(nawet szybkiej) ma to jakieś znaczenie?
locdog napisał:
i znowu klik, tym razem strona 78, mowa o "sile rozpedu" - kto mi wytlumaczy co to jest? ponoć trzeba z nią walczyć hamulcem ale nie do końca zrozumiafizłem, o co chodziło autorowi

jak dla mnie chodzi po prostu o pęd (poj. fizyka)
locdog napisał:
dobra, nastepna, strona 96
kiedy i jak pochylac motocykl?
"nie pochylaj motocykla zbyt wczesnie..." kiedy to jest zbyt wczesnie? Zeby nie bylo, to nie sa rady wyciagniete z kontekstu.

To rzeczywiście ogólne ale także prawdziwe, ta kwestia jest rzeczywiście lepiej wyjaśniona w Twist of the wirst.

locdog napisał:
strona 103 - "analizowanei drogi z 12 sekundowym wyprzedzeniem"
skad taka wartosc, niech ktos mi powie? a co jesli bede analizowac z 11 sekundowym wyprzedzeniem?

Nie traktowałbym tego dosłownie, chyba chodzi po prostu o to żeby mieć oczy w dupie i cały czas obserwować drogę i analizować(starać się przewidywać) co zrobią inni uczestnicy ruchu.

locdog napisał:
strona 169 - obrazek pokazujacy wyglad psa, pewnie owczarka niemieckiego z opisem czy jest "czujny, ulegly, dominujacy" czy jeszcze cos
WTF??

tu jak dla mnie też już przerost formy nad treścią

Generalnie uważam że Motocyklista Doskonały to dobra pozycja, Twist of the wirst bardzo dobra.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
latz
Świeżak



Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trójmiasto
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:47, 12 Kwi 2011    Temat postu:
W Motocykliście Doskonałym jeszcze był jeden fajny tekst:

Jeśli w oddali, jadąc wieczorem zobaczysz dwa świecące punkty, to znaczy że są to oczy łosia.......

Buuuuuuuhahahahahah.

Albo:

Nie da się przewidzieć co zorbi królik ....

A teraz na poważnie. Przeczytałem to od deski do deski i fajnie jest opisany przeciwskręt i parę drobiazgów technicznych dotyczących motonga. Reszta to są rady, które wypracowałem przez kilkanaście lat jazdy puszką, także żaden zaskok. Mam na myśli strategie uliczne. Oczywiście poza mokrą szmatką owiniętą wokół szi podczas upałów. Wtedy najczęściej włączam klimę, lub otwieram okna Very Happy.

Jeśli ktoś ma ochotę, to mogę podesłać książkę na maila w pdf.

Ten międzygaz ma sens. Muszę to wypróbować w weekend.


Ostatnio zmieniony przez latz dnia Wto 19:48, 12 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
_Z750_
Gość






PostWysłany: Wto 19:54, 12 Kwi 2011    Temat postu:
królik to jeszcze male piwo, ale sarna jak wybiegnie to masakra, ja w lesie zawsze tak do 90 km/h smigam wiecej nie... chociaz to i za duzo chyba Shocked
Powrót do góry
Bikers
Aktywny



Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 460
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:46, 26 Kwi 2011    Temat postu:
O takim wypadku świetnie wie i może nam opowiedzieć o jego skutkach Cerb, który zaliczył takie zderzenie ... Nie przyjemna sprawa dla wszystkich stron jak i zwierzęcia tak i dla motocyklisty i jego sprzęta :/
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Śro 6:53, 27 Kwi 2011    Temat postu:
locdog napisał:

"najczesciej do ciasnych zakretow dojezdzamy wylacznie odpuszczajac gaz"
????? a ja myslalem, ze hamujac by po pierwsze wytracic predkosc, a po drugie skrocic rozstaw osi przez co zaostrza sie geometria motocykla i latwiej go przewalic w zakret?

Tutaj napisał to jak ludzie najczęściej robią, a nie jak powinno się robić, więc Twoje czytanie losowych fragmentów nie zda egzaminu
Powrót do góry
latz
Świeżak



Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trójmiasto
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 7:40, 27 Kwi 2011    Temat postu:
a wracając do przegazówki - próbowałem i dalej ch.uj wiem jak to się robi ......

puszczam sprzęgło i daję gaz, a następnie zmieniam bieg, ale jakoś to nienaturalnie. lepiej mi wrzucić go na wysokie obroty zanim nacisnę sprzęgło.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pitrak
Z-zlot friend



Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3223
Przeczytał: 20 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Darłowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 7:52, 27 Kwi 2011    Temat postu:
latz po prostu nie możesz słyszeć stuknięcia, wynikającego z udarowych obciążeń zazębianych elementów Very Happy Czyli , dwa razy manetką zwiększasz obroty i zmiana biegu Wink Ja stosuję (nie zawsze) tylko podczas zmiany biegu w dół ( jak zmniejszam z dużej prędkości) . Nie wiem, czy przypadkiem nie doświadczyłeś czegoś takiego jak nie wchodzącego biegu ? A mianowicie, jechałeś szybko na wysokim biegu, musiałeś się zatrzymać i przejść z 6-tki na 1-kę , a wówczas biegi nie za bardzo chciały wejść ( te niższe biegi) . To właśnie dla tego dobrze jest robić tzw. "przegazówkę" czy też "przygazówkę" aby ( jak koledzy opisali wcześniej ) biegi płynnie wchodziły beż niepotrzebnych zgrzytów w skrzyni biegów Smile Ot i o to generalnie chodzi Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gunter
Stary wyga



Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 712
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Inowrocław / UK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 12:06, 27 Kwi 2011    Temat postu:
latz napisał:
a wracając do przegazówki - próbowałem i dalej ch.uj wiem jak to się robi ......

puszczam sprzęgło i daję gaz, a następnie zmieniam bieg, ale jakoś to nienaturalnie. lepiej mi wrzucić go na wysokie obroty zanim nacisnę sprzęgło.


Zobacz ten filmik...ruchy klamki sprzęgła, lewej stopy i odłos silnika. Od 17 sekundy, choc w 22 sekundzie koleś był leniwy troche. O to w tym chodzi.
http://www.youtube.com/watch?v=C0z9NED4YmE&feature=related
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bikers
Aktywny



Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 460
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:17, 27 Kwi 2011    Temat postu:
Temu z filmiku ładnie to wychodzi i nie ma żadnych zgrzytów i tak powinno być i żeby tak wszyscy stosowali to by było dobrze Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jabloniec
Stary wyga



Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 518
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 3-city
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:19, 27 Kwi 2011    Temat postu:
gunter napisał:

Zobacz ten filmik...ruchy klamki sprzęgła, lewej stopy i odłos silnika. Od 17 sekundy, choc w 22 sekundzie koleś był leniwy troche. O to w tym chodzi.
http://www.youtube.com/watch?v=C0z9NED4YmE&feature=related


Zajebisty motocykl w tym filmiku Smile)

ja jezdzac klekotem po miescie sie tego nauczylem tylko na moto fajniej bo jeszcze w rurke pierdnie zawsze przy tym Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cerb
Stwórca



Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 3098
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mława
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 18:36, 27 Kwi 2011    Temat postu:
http://www.youtube.com/watch?v=oQA9j0lgN5M

Tu tez widac i slychac chociaz filmik ne jest zbyt dobrej jakosci.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Technika jazdy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Strona 4 z 8

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin