Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Przyspieszanie
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Technika jazdy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SAP
Znajomy



Dołączył: 09 Maj 2012
Posty: 263
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:08, 30 Lip 2012    Temat postu:
zrobilem tak znowu Very Happy
rzeczywiscie obroty spadaja czy to na luzie czy w trakcie jazdy o kilkaset RPM.. tylko ze w czasie jazdy da sie to odczuc jako lekki brak mocy i widzac to pierwszy raz musialem spanikowac i odjalem gazu i dopiero spojrzalem na budzik Smile dlatego wydawalo mi sie ze to bylo w troche innej kolejnosci chyba Smile

tym bardziej ze jak juz typa odstawilem to nie chcialem zeby mnie doszedl Smile

dzieki za wskazowki....
Powrót do góry
Zobacz profil autora
avator
Administrator



Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:14, 30 Lip 2012    Temat postu:
tu wszystko wyjaśnia
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Nie 15:17, 07 Paź 2012    Temat postu:
Nawet w testach podają max monent przy 8000-9000 tysiącach rpm, a nie przy odcince. I wtedy właśnie najefektywniej jest zmieniać bieg. Przykładowo z750r ma maksymalny moment przy 8300 obrotów
Powrót do góry
pitrak
Z-zlot friend



Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3223
Przeczytał: 20 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Darłowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 14:51, 08 Paź 2012    Temat postu:
darkalex1 !!! Potwierdzam Twój tok myślenia Smile he he he Wink
Podaję przykład mojego "Bike-a" Very Happy Moc maksymalna 101.5kW {138 KM} / 9,600 rpm Smile A da się z niego wycisnąć ponad 11000 obr/min Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pon 15:05, 08 Paź 2012    Temat postu:
darkalex1 napisał:
Nawet w testach podają max monent przy 8000-9000 tysiącach rpm, a nie przy odcince. I wtedy właśnie najefektywniej jest zmieniać bieg. Przykładowo z750r ma maksymalny moment przy 8300 obrotów


Mówimy o obrotach, kiedy mamy dostępne konie mechaniczne czy moment obrotowy?
Powrót do góry
pitrak
Z-zlot friend



Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3223
Przeczytał: 20 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Darłowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 15:21, 08 Paź 2012    Temat postu:
Na przyspieszenie ważny jest moment 110 N・m {11.2 kgfm} / 7,800 rpm Very Happy a na prędkość niestety "koniki" Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pon 15:23, 08 Paź 2012    Temat postu:
Wydaje mi się pitrak, że to zbyt duże uproszczenie. Moim zdaniem biegi powinno się zmieniać wyżej niż maksymalny moment obrotowy (ja zmieniam o około 500-1000 obrotów wyżej, w zależności od odczucia). Ale podział konie=prędkość i momen=przyspieszenie jest wg mnie zbyt uproszczony i nie działa to dokładnie w ten sposób ;>.
Powrót do góry
pitrak
Z-zlot friend



Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3223
Przeczytał: 20 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Darłowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 15:36, 08 Paź 2012    Temat postu:
Powyżej maksymalnego momentu masz przyspieszenie ( że tak powiem ) "stałe" Smile Do najwyższego momentu masz narastające obroty silnika Smile a co za tym idzie najmniej efektywne do wykorzystania Smile Jednym słowy Very Happy jak masz duże obroty to masz "Power" nie masz obrotów to "kicha" Wink A co do granicy , w której najlepiej zmienić bieg to mam wrażenie , że na granicy kolorów "Białego" i "Czerwonego"



Very Happy


Ostatnio zmieniony przez pitrak dnia Pon 15:37, 08 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pon 15:41, 08 Paź 2012    Temat postu:
Ja tam ciągnę prawie do 9000 zazwyczaj. W 8300 jest górka obrotów i jeśli zmienisz tuż za górką, to spadniesz na niższy moment. Jeśli przy zmianie biegów obroty mi spadną o około 700-800, to lepiej przypiłować to 8600-8700 i dopiero dać shift up i obroty spadną do około 8000, gdzie znowu można piłować do góry Smile.
Powrót do góry
avator
Administrator



Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 15:47, 08 Paź 2012    Temat postu:
hajen napisał:
Ja tam ciągnę prawie do 9000 zazwyczaj. W 8300 jest górka obrotów i jeśli zmienisz tuż za górką, to spadniesz na niższy moment. Jeśli przy zmianie biegów obroty mi spadną o około 700-800, to lepiej przypiłować to 8600-8700 i dopiero dać shift up i obroty spadną do około 8000, gdzie znowu można piłować do góry Smile.

Very Happy hajen uczysz się do startów/zawodów ??
bo to co piszesz to może masz racje, wydaję mi się że jak jedziesz to cały czas patrzysz na zegar i zadajesz sobie pytanie "żeby nie wbic za wcześnie czy za puźno "Rolling Eyes
trenuj dalej
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pon 15:50, 08 Paź 2012    Temat postu:
Nie, nie patrzę na zegar. Jadę na słuch i wyczucie, tylko jak sobie spoglądam na filmik z kamerki to widzę, kiedy zmieniam Smile.
Powrót do góry
pitrak
Z-zlot friend



Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3223
Przeczytał: 20 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Darłowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:08, 08 Paź 2012    Temat postu:
Nie miałem jeszcze możliwości i potrzeby takiego przyspieszania Very Happy ale kiedyś musi być ten pierwszy raz Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Noke




Dołączył: 23 Lis 2013
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 10:40, 23 Lis 2013    Temat postu:
9-9.5 obrotów to najlepsze wyjście aby osiągnąc zadowalający wynik.

_________________
[link widoczny dla zalogowanych], [link widoczny dla zalogowanych], [link widoczny dla zalogowanych].


Ostatnio zmieniony przez Noke dnia Pon 15:00, 25 Lis 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mihoo
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 13:43, 23 Lis 2013    Temat postu:
To co niektórzy wypisują to nic innego jak tylko subiektywne odczucia "przyspieszenia"...,nie wiem o co się spieracie,ale i tak każdy zrobi jak zechce - ten co zmienia przy 6-7krpm,czy inny co lubi zawsze do odciny - każdy z nich będzie zadowolony,że wykorzystał "moc" jednośladu. Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tdrzazga




Dołączył: 28 Gru 2013
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogówek \ Opole
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 23:23, 28 Maj 2014    Temat postu:
Gdzieś czytałem że najlepiej zmieniać biegi tak, aby najwyższy moment był pomiędzy biegami. Przykładowo jeśli największy moment jest przy 9 tys. a różnica między biegami to 1 tys. to powinno się zmienić bieg na wyższy przy 9.5 tys. aby trafić kolejnym biegiem na 8.5 tys.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Technika jazdy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin