Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Tłumiki
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Tuning / Akcesoria - Z1000/Z1000SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vale_46
Bywalec



Dołączył: 03 Lis 2010
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:09, 27 Paź 2017    Temat postu:
AdamFilip napisał:
Chłopaki potrzebna pomoc Smile Może ktoś coś takiego robił, chodzi mi o to czy wydech Akrapovic ma elementy z tytanu czy normalne, mam wydech krótki i chcę uciąć i dospawać końcówkę dokładnie tak samo jak na obrazku, bo mam krótkiego z rurą dolotową od innego modelu, a jeśli to tytan to nie mam gdzie tego zrobić Sad chcę uciąć dolot i dospawać taką tuleję i uszy do sprężyn. Chodzi mi o te dwa elementy zaznaczone na żółto Smile
http://www.z1000.fora.pl/images/galleries/171192080759ea00ce410d6-507854-wm.jpg


Spawanie tytanu to ciężki temat... Akrapovic to robi w komorach z Argonem bo cała strefa nagrzana powyżej 400stopni musi być osłonięta przed wpływem gazów z powietrza. Niestety traci własności i pęka w kontakcie z tlenem, azotem, wodorem... Spaw musi być błyszcząco-srebrzysty. Jeśli jest zółto-niebieski...to już słabo... może pękać... Szlifiera bez chłodzenia również może zdemolować własności tego materiału.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bebok
Świeżak



Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:34, 28 Paź 2017    Temat postu:
Spoko, ale wywalenie drugich zaworów przepustnicy ma sens tylko przy pełnym przelocie i nowej mapie. Dlatego większość tego nie zrobi. Ja w KTMie będę się za to brał, ale najpierw nowy airbox Smile
mixalinus, jakiej wtyczki/interfejsu używasz do podpięcia Kawy do kompa? Chyba droższa zabawa to jest, tak gdzieś czytałem. W Kacie mam ten plus, że dorobiłem tylko wtyczkę (20zł) a interfejs miałem od auta (Alfa), no i program jest darmowy Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mixalixus
Bywalec



Dołączył: 07 Maj 2014
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Okolice Częstochowy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 15:10, 29 Paź 2017    Temat postu:
Ja musiałem dokupić kabelek do commandera bo nie było w zestawie, koszt oryginalnego jest spory dlatego udałem się do media i kupiłem za 15zł Wink Nie wiem jak wygląda sprawa połączenia się z kompem bez PC Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macjan




Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:37, 02 Gru 2017    Temat postu:
Widzę, że każdy akcesoryjne zakłada, a ja zostałem przy oryginale. Kupiłem za 250 oryginalne z z1000 03-06, dwie godziny roboty i wydechy założone do modelu 07-09. Cztery db-killery dorobione, wyciągam dwa i zabójca. Każdy pyta co to za wydech, a motocykliści na światłach to się odwracają jak dojeżdżam Rolling Eyes

Niestety nie mam dobrego mikrofonu i tylko z odpalenia filmik. Pozdrawiam Smile

https://www.youtube.com/watch?v=_GZ3k6u-PHU
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jackas
Świeżak



Dołączył: 25 Maj 2017
Posty: 129
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolny Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:19, 05 Gru 2017    Temat postu:
Stało się Smile
Pucha poszła się j...ć
Przy okazji porada dla tych co będą ciąć -jak widać na zdjęciach 4 i 5 katalizator zaczyna się w miejscu cięcia i można się zdziwić, że pucha nie odpada Smile
Ja nakleiłem sobie taśmę malarską by równo obciąć, ale zacząłem nie z tej strony taśmy Sad bywa jak piwko przy robocie Smile ale na szczęście się w porę skapowałem i nacięcie nie ma znaczenia.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Dźwięki nagrywane telefonem:
https://www.youtube.com/watch?v=TM6LzMyrE58&feature=youtu.be


Ostatnio zmieniony przez jackas dnia Wto 16:29, 05 Gru 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
REM
Stary wyga



Dołączył: 26 Wrz 2015
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chester
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 23:10, 06 Mar 2018    Temat postu:
Bardzo fajnie opisane z innego forum motocyklowego.
Tlumnik jak i caly uklad wydechowy sluzy nie tylko do tlumienia halasu ale tez do zwalniania przelotu spalin co prowadzi do zwiekszenia mocy w dolnym zakresie obrotow do czego stosuje sie tez zawory na ruze wydechowej. Po wymianie tlumnika powinno sie go zmapowac
--- Post updated ---
Zeby sie nie wysilac tu gosc troche opisal: Bardzo wielu, zwłaszcza niedoświadczonych technicznie motocyklistów zakłada tłumiki przelotowe w celu zwiększenia mocy swojego motocykla. Niestety bardzo często tracą moc, a do tego psują sobie silniki, których naprawa może by bardzo kosztowna.

Ile razy słyszymy od znajomych ''Założyłem przelot i jaki teraz sprzęt jest mocny''. Po pierwsze należy zwróci uwagę, że większa ilość decybeli wydobywających się z tłumika nie jest metodą bezpośrednią mierzenia mocy. Byc może mieliśmy niebywałe szczęście, że nasz motocykl wykrzesał z siebie kilka dodatkowych koników, ale najczęściej koniki poszły sobie siną w dal. Przyczyną tego stanu rzeczy jest prędkość wylotowa spalin z cylindra i ciśnienie jakie się generuje za zaworem wylotowym, ale od początku.


Kiedy spojrzymy na proces spalania w silniku czterosuwowym okaże się, że nie jest tak jak większość myśli:
1. otwarcie zaworu dolotowego
2. suw ssania i zasysanie mieszanki paliwowo powietrznej
3. zamkniecie zaworu i sprężanie
4. iskra i zapalenie się mieszanki
5. ciśnienie działające na tłok pcha go dolne martwe położenie
6. otwiera się zawór wylotowy
7. tłok poruszający się ku górnemu martwemu położeniu wypycha spaliny
8. zamyka się zawór wylotowy
9. zaczynamy wszystko od początku.

Gdyby tak było moglibyśmy zakłada sobie przelotówki, puszki po piwie albo jeździć bez tłumika i byłoby dobrze. Niestety w rzeczywistości kiedy zawór wylotowy jest otwarty tuż przed jego zamknięciem otwiera się zawór dolotowy. W tym momencie następuje przepłukanie cylindra. Wpadająca do cylindra mieszanka paliwowo powietrzna wypycha dodatkowo resztę spalin aby w nowym procesie było ich jak najmniej.

Tutaj jest zgryz dla inżynierów, którzy starają się tak dopracować czas otwierania i zamykania zaworów aby całe spaliny opuściły cylinder i zostały w 100% zastąpione przez świeżą, energetyczną mieszankę, dającą nam to co lubimy najbardziej: moc.

Podczas wyliczania tego czasu (czyli de fakto faz rozrządu) bierze się wszystko pod uwagę: pojemność, prędkość tłoka, ciśnienie powietrza, ..., i prędkość wylotową gazów z cylindra.
Oznacza to, że nasze seryjne tłumiki stawiają spalinom ściśle określony opór. W nowoczesnych sport bikach ten opór jest regulowany w zależności od obciążenia silnika i jego prędkości obrotowej, ale to jako ciekawostka.

My zakładając tłumik przelotowy niwelujemy prawie całkowicie opory spalin co ma katastrofalny skutek dla silnika. Spaliny uciekają za szybko, a przecież (zwłaszcza w silniku gaźnikowym) czas dostarczania mieszanki paliwowo-powietrznej jest taki sam. W tym momencie paliwo wpadnie do cylindra, wypłucze go ze spalin, ucieknie przez zawór wylotowy, który dopiero się zamknie. Oczywiście nie całe paliwo ucieka lecz jego cześć, ale to już jest strata. Moc spada, moment spada a silnik ''zaczyna strzela w tłumik''.

Strata mocy jeszcze mogłaby być zrozumiana - no cóż, wolę mieć głośny motor kosztem mocy. Ok, ale należy wziąć od uwagę jedną małą rzecz. Ta cześć paliwa (mieszanki), która uciekła bardzo często spala się zaraz za zaworem, a ponieważ paliwo wybucha możemy zrobić motocyklowi kuku. Niestety jest jeszcze gorzej. Paliwo które ucieka potrafi się zapalić choćby o nagar na zaworze i zamienia się w palnik, który po troszku przepala nasze zawory i gniazda zaworowe. Chyba nie trzeba nikomu tłumaczyć ile kosztuje naprawa gniazd zaworowych.

Jeśli już nie możemy powstrzyma się od zmiany tłumika to musimy zrobi kilka rzeczy:
1. Wykonać to w specjalizowanych zakładach z dobrą opinią, a nie u pana Czesia, którego doświadczenie motocyklowe kończy się na MZ ETZ 251
2. Kupować tłumiki dedykowane do danego silnika znanych firm, a nie kupować na aukcjach przeloty firmy Megahałas
3. Pozmieniać dysze w gaźnikach i je wyregulować

Odnoście tych co myślą że "mam wtrysk to mnie problem nie dotyczy...". Byc może, jeśli jeździsz sprzętem o wtrysku wyposażonym w sondy i inne czujniki nie będzie z tym problemu - komputer sam dopasuje sobie czas wtrysku, skład mieszanki itd. Jeśli tego nie mamy (a większość nie ma) to wypadałoby zmienić sterowniki zarządzające wtryskiem. Te najtańsze wtryski nie myślą o możliwości automatycznej regulacji - mają za zadanie wtrysnąć odpowiednią ilość paliwa w zależności od prędkości obrotowej i położenia przepustnicy. Oczywiście efekt uciekania mieszanki może być zdecydowanie mniejszy, ale nie oznacza ze zniknie. Zawsze jednak należy zapytać się specjalisty a najlepiej wszystko pomierzyć na hamowni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mihoo
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 11:02, 07 Mar 2018    Temat postu:
No i jak znam życie zaraz zacznie się "burza mózgów" oraz spory i tezy podparte lub też nie na doświadczeniach bikerów. Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ronin




Dołączył: 19 Mar 2014
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:40, 31 Mar 2018    Temat postu:
Wymieniłem ori końcówki wydechu Z1000SX 2014 na Akrapovic. Jestem lekko zdziwiony iż wydech Akrapa pracuje na luzie podobnie jak seryjny..
Musi sie przepalić czy brakuje mu obciążenia jazda ?
Shocked


Ostatnio zmieniony przez ronin dnia Sob 18:41, 31 Mar 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ahmed
Zaglądacz



Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:42, 31 Mar 2018    Temat postu:
Masz akrapa ori? DB killery w środku czy wyjęte?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ronin




Dołączył: 19 Mar 2014
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:48, 31 Mar 2018    Temat postu:
Ahmed napisał:
Masz akrapa ori? DB killery w środku czy wyjęte?


Akrap ori, dB kiler w środku ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bazyn
Świeżak



Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ząbkowice Śl.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:28, 01 Kwi 2018    Temat postu:
No to po co ci akcesoryjny wydech ja zostawiasz db-kilery w środku Question
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ronin




Dołączył: 19 Mar 2014
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:49, 01 Kwi 2018    Temat postu:
Bazyn napisał:
No to po co ci akcesoryjny wydech ja zostawiasz db-kilery w środku Question


Dużo jeżdżę po Europie, pare razy koledzy mieli trzepanie przy kontroli przy lewych wydechach. Pytanie czy ten Akrap zmieni barwę dźwięku po jakimś czasie ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ahmed
Zaglądacz



Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:26, 01 Kwi 2018    Temat postu:
Mam ten sam zestaw co Ty ale od początku jeżdżę bez db killerów wiec porównania nie mam. Bez db na wolnych obrotach chodzi głośno ale nie męcząco dla ucha. W trasie spokojnie można lecieć bez db na maxa i uszy nie bolą
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hoplita




Dołączył: 23 Lut 2017
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:06, 01 Kwi 2018    Temat postu:
Ja mam pełny system Akrapa i różnica z i bez dBkillera jest gigantyczna. Zarówno w głośności jak i w barwie. Mój z dBkillerem pracuje prawie jak na serii.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ronin




Dołączył: 19 Mar 2014
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 12:24, 02 Kwi 2018    Temat postu:
Hoplita napisał:
Ja mam pełny system Akrapa i różnica z i bez dBkillera jest gigantyczna. Zarówno w głośności jak i w barwie. Mój z dBkillerem pracuje prawie jak na serii.


Ok. Wniosek jest prosty trzeba wywalić dB killera... inaczej szkoda kasy...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Tuning / Akcesoria - Z1000/Z1000SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39  Następny
Strona 35 z 39

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin