Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Wymiana sprzęgła Kawasaki Z1000
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Zrób to sam
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
avator
Administrator



Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:56, 02 Mar 2014    Temat postu:
bboolleekk napisał:
Namieszałem coś podczas skręcania?

raczej nie. Jaki masz luz linki i czy sprzęgło po w ciśnięciu odchyla sie zobaczysz to jak odkręcisz korek od wlewu oleju, powinien być luz ok 1,5 - 2 mm może ciut wiecej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bboolleekk




Dołączył: 25 Lut 2014
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:21, 02 Mar 2014    Temat postu:
Luz linki na klamce sprzęgła 2-3mm (zgodnie z serwisówką). Sprzęgło łapie identycznie jak wcześniej. Wydaje mi się że jedyną różnicą po skręceniu sprzęgła jest kolejność tarcz i przekładek. Zauważyłem też że na tarczach jest symbol A14, a na trzech był symbol A13 - ma to jakieś znaczenie? Czy sprzęgło po wciśnięciu się odchyla sprawdzę jutro i dam znać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
avator
Administrator



Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:35, 02 Mar 2014    Temat postu:
bboolleekk napisał:
Luz linki na klamce sprzęgła 2-3mm (zgodnie z serwisówką). Sprzęgło łapie identycznie jak wcześniej. Wydaje mi się że jedyną różnicą po skręceniu sprzęgła jest kolejność tarcz i przekładek. Zauważyłem też że na tarczach jest symbol A14, a na trzech był symbol A13 - ma to jakieś znaczenie?

nie wiem , ciekawa sprawa bo też to zauważyłem u siebie jak zmieniałem,
podejrzewam że sie i tak nie dowiesz , zreszta ja też
bboolleekk napisał:

Czy sprzęgło po wciśnięciu się odchyla sprawdzę jutro i dam znać.

ok,
Powrót do góry
Zobacz profil autora
juby
Moderator



Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 1023
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa / Skierniewice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:28, 02 Mar 2014    Temat postu:
zakładam że wszystko złożyłeś jak Pan Bóg przykazał.
Kolego widzę dwa rozwiązania:
Jedno jest takie że teraz ci sprzęgło ciągnie aby to sprawdzić:
-podnieś tylne koło
-odpal moto
-wrzuć pierwszy bieg wciskając jednocześnie sprzęgło (nie puszczaj sprzęgła)
- koło bez większego problemu powinieneś zatrzymać ręką
jeśli sprawia to większy problem to znaczy że sprzęgło ciągnie trzeba wtedy podciagnąć linkę (zmniejszyć luz na lince) luz w serwisówce przewiduje nowe sprzęgło i nie zawsze można go stosować przy starszym sprzęgle teoria mówi że jak się nie mieścimy w tym luzie to należy wymienić ale nie zawsze tak jest w naszych realiach.
Drugie rozwiązanie to problem nóżki zmiany biegów.
na wyłączonym silniku sprawdzamy ręką czy nóżka chodzi lekko bez tarć i czy wraca bez problemów w pozycję zero jeśli odczuwamy jakieś tarcia problemy to znaczy że to może być przyczyną trzeba wszystko zdemontować wyczyścić (benzyną ekstrakcyją nie uszkodzi farby i gumy a swoje robi) nasmarować albo smarem sylikonowym albo smarem miedzianym te dwa smary najlepiej się sprawdzają chyba że ktoś zna jeszcze lepsze specyfiki (nie smarujemy na grubo bo to nic nie daje a tworzy większą powierzchnię dla kurzu piachu itp) nóżka ma chodzić luźniutko góra dół odczuwać powinniśmy tylko pracę sprężyn.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bboolleekk




Dołączył: 25 Lut 2014
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 8:37, 05 Mar 2014    Temat postu:
bboolleekk napisał:

Czy sprzęgło po wciśnięciu się odchyla sprawdzę jutro i dam znać.


Sprzęgło po wciśnięciu klamki odchyla się.

Nóżka zmiany biegów po odłączeniu linki sprzęgła chodzi lekko bez tarć i wraca bez problemów w pozycję zero. Dla własnego spokoju i tak wszystko zdemontowałem i przesmarowałem. Jednak po podłączeniu linki sprzęgła problem powrócił...

Więc ponownie rozkręciłem pokrywę sprzęgła wyjąłem popychacz i wymieniłem na nowy (wcześniej go zamówiłem i akurat przyszedł). Całość skręciłem celem przetestowania (bez uszczelki, na trzy śruby) i ku mojemu zaskoczeniu wszystko zaczęło pracować jak należy - zero oporów na nóżce i odbija jak szalona do pozycji zero.
Mam nadzieję że po skręceniu na gotowo i odpaleniu motocykla wszystko będzie działało jak należy.

I teraz moje pytanie: mam nową uszczelkę do pokrywy sprzęgła. W serwisówce piszą że należy w dwóch punktach dodać sylikon wysokotemperaturowy. Trzeba go dawać czy wystarczy sama nowa uszczelka? Jak to wygląda z Waszego doświadczenia?

Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony przez bboolleekk dnia Śro 8:54, 05 Mar 2014, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
avator
Administrator



Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 10:42, 05 Mar 2014    Temat postu:
czyli jednak ten popychacz , na zdjęciu wygląda na normal, czasami tak że cos niby dobre a jednak nawaliło.
Dorze że problem rozwiązany.
ja osobiście nie dawałem żadnego silikonu , uszczelka grafitowa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PROGRESiV




Dołączył: 13 Kwi 2015
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Leszno
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 15:08, 15 Maj 2015    Temat postu:
Witam!!

A powiedzcie mi jaka może być przyczyna tego ze sprzęgło łapie mi dość późno moim zdaniem... tj. jak puszczam klameczkę to mniej więcej w połowie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mihoo
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:34, 15 Maj 2015    Temat postu:
Wszystko masz TUTAJ.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
posdro600
Zaglądacz



Dołączył: 17 Sty 2015
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:43, 04 Cze 2015    Temat postu:
Witam.. Czy ktos wie czemu sluża naciecia na tarczach sprzegłowych? Czy producent wykonuje je od tak czy np. maja za zadanie wywazenie ich w koszu..? Czy ich ułozenie w koszu ma znaczenie? wypowiedzcie sie..
Powrót do góry
Zobacz profil autora
skandal_22




Dołączył: 20 Wrz 2013
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WWA

PostWysłany: Sob 19:24, 04 Lip 2015    Temat postu:
Z tego co się orientuję to one są po to, żeby olej mógł je swobodnie smarować.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
michalkowal
Znajomy



Dołączył: 02 Cze 2014
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:20, 20 Mar 2016    Temat postu:
Yol Wink wymienilem sobie kompletne sprzeglo z podkladkami i sprezynakami.wszystko poprawnie zrobilem, a zrobilem to tylko dlatego ze sprzeglo lapalo mi odrazu po puszczeniu klamki sprzegla.wymienilem wszystko i co? Dalej sprzeglo dziala tak samo...cos zrobilem zle? Wina moze byc klamka od avatara?heheh dlatego ze krotka jest?a nie dluga oryginalna? Probowalem wlaczyc z linka ale to bez sensu... sprzeglo zeby jezdzilo prawidlowo musi lapac od puszczenia klamki moze 0.5cm jak ustawie inaczej to albo nie wysprzegla albo luzu wbic sie nie da...help me Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Zrób to sam Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
Strona 4 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin