Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Opony
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 46, 47, 48  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Akcesoria motocyklowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adrianbig




Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rydułtowy (koło Rybnika)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:58, 20 Cze 2011    Temat postu:
Wow chciałbym. Mi brakuje 1,5 cm z tyłu. Mam obawy przed uślizgiem. Jak to wyczuć kiedy dość?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mihoo
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:25, 20 Cze 2011    Temat postu:
adrianbig napisał:
Do zamkniecia opony zabrakło mi 1 cm.


Najpierw posłuchaj tego:

http://www.youtube.com/watch?v=ghh0ttnRdiQ

potem przeczytaj to:

adrianbig napisał:
Wow chciałbym. Mi brakuje 1,5 cm z tyłu. Mam obawy przed uślizgiem. Jak to wyczuć kiedy dość?


Moim zdaniem powinno być w odwrotnej kolejności Cool
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adrianbig




Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rydułtowy (koło Rybnika)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:52, 20 Cze 2011    Temat postu:
1 czy 1,5 - ja z miarką nie stałem przy oponie. Tak czy siak w tych granicach. Zetem zamiast łapać za słówka proszę o jakąś konkretną odpowiedź po czym poznajesz gdzie ta granica. Co do Chylińskiej to ona chyba nie jeździ na Z-tce :p
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mihoo
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 8:06, 21 Cze 2011    Temat postu:
No i co ja mam Tobie napisać?!
Znajdź jakieś w miarę puste rondo,rozgrzej opony i zmuszaj motocykl przeciwskrętem by się pochylał,za każdym razem coraz bardziej - równocześnie możesz (lecz nie musisz) zrzucać ciało poza motocykl,zresztą wszystko już było,tylko szukać i czytać Ci się nie chce?!
Pozostaje ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć,aż odblokuje się taka zapadka w głowie,że dalej nie możesz....,a i na tej 190 będzie ciężko zamknąć!

PS:A Chylińska była w odpowiedzi na to pytanie:

adrianbig napisał:
Jak to wyczuć kiedy dość?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MAT
Stary wyga



Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 545
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Drohiczyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 8:14, 21 Cze 2011    Temat postu:
Jak ktoś chce poćwiczyć zamykanie opony to w Warszawie wjazd z połczyńskiej na S8 jest ładny ślimak, można się pobawić Very Happy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Wto 9:14, 21 Cze 2011    Temat postu:
Ja bym polecał tak ze michelin pilot power zakladam je juz do trzeciego motocykla i sie swietnie spisuja kupilem do zeta nie dawno nowa na przod z niemiec za 350 zl ale kolega ma mi teraz zalatwic potorowki uzywane to sa swetne gumy tylko ze strasznie leca ale jezeli ktos lubi winkle i jakies male szalenstro zetem to potorowki sa idealne

Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Wto 9:14, 21 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
mihoo
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 10:23, 21 Cze 2011    Temat postu:
Chyba,że kolego jeździsz tylko na wprost i w dodatku bardzo asekuracyjnie,ponieważ opony "potorowe" (jak sama nazwa wskazuje) są styrane na torze i to nie do końca równo (czytaj:z każdej strony tak samo).
Piszę z autopsji,po sesjach 10x20min,gumy BT003 Medium (zwłaszcza tył) nadawały się na "złom",boki zjechane do ograniczników....,jakieś pytania?!
Osobiście nie polecam jakichkolwiek używek!
pozdro
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dtox
Zaglądacz



Dołączył: 31 Maj 2011
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krakow
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 10:55, 21 Cze 2011    Temat postu:
Ja mam pytanie.

W jakim celu kupujecie opony sportowe/torowe do motocykli, ktore 90% czasu spedzaja na drogach publicznych?
W czym opony sportowe sa lepsze od opon drogowych?
Czy na drodze lepiej sprawdzi sie Pilot Power/Dunlop Qualifier, czy moze Pilot Road/Dunlop RoadSmart?

Na jednym forum juz zadalem to pytanie i nie otrzymalem zadnej odpowiedzi, wrecz temat umarl...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wąski
Zetofil



Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 1190
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków/Dębica
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 11:32, 21 Cze 2011    Temat postu:
mihoo napisał:
No i co ja mam Tobie napisać?!
Znajdź jakieś w miarę puste rondo,rozgrzej opony i zmuszaj motocykl przeciwskrętem by się pochylał,za każdym razem coraz bardziej - równocześnie możesz (lecz nie musisz) zrzucać ciało poza motocykl,zresztą wszystko już było,tylko szukać i czytać Ci się nie chce?!
Pozostaje ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć,aż odblokuje się taka zapadka w głowie,że dalej nie możesz....,a i na tej 190 będzie ciężko zamknąć!

PS:A Chylińska była w odpowiedzi na to pytanie:

adrianbig napisał:
Jak to wyczuć kiedy dość?



nie nie i jeszcze raz nie. Żadne ronda chyba ze masz nadwyzke kasy i chcesz powymieniac sobie plastiki. Lepiej znajdz jakis duzy plac i tam to rób. Na rondach jest duzo syfu i to nie tylko piach. Odradzam stanowczo. Najlepsze sa wjazdy na autostrade albo krzyzowki bezkolizyjne.


A co do pytania dtoxa to opony drogowo sportowe są dla troszke ostrzejszych jezdzcow co nie znaczy ze opony typowo drogowe sa zle. Podejrzewam ze roznica dla nas czyli osob ktore nie jezdze co drugi dzien na tor i napewno nie wykorzystujemy 100 % naszych maszyn to jest bez roznicy. Moim zdaniem trzeba dobrac opone do motocykla. To jest tak jak z olejem niby silniki te same ale olej moze roznie na nie reagoac. Tak samo z oponami niby motocykle te same, ale ustawienia zawieszenia i inne pierdoly sprawiaja ze kazdy moto sie inaczej zachowuje.

Przyklad. Ubóstwiam Piloty Powery 2CT i wiem ze kolejna opona to tez bedzie to, ale ostatnie gadałem z ziomkiem z R1 i mówil ze gorszej opony nie widzial i znowu zaklada diablocorsy bo one trzymaja jak wsciekle. Ja znowu slyszalem ze te diablosy nie sa takie rewelacyjne. Poprostu musisz sprawdzic jakie ogumienie Ci najlepiej lezy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dtox
Zaglądacz



Dołączył: 31 Maj 2011
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krakow
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 11:52, 21 Cze 2011    Temat postu:
Wszystko to subiektywne odczucia...
Uwazam, ze osoby ktore zagladaja na tor raz w sezonie lub wcale, dla wlasnego bezpieczenstwa powinny uzywac opon drogowych.
Piszesz, ze Power 2CT to super opona... OK, a ja Ci powiem: kup pilot road 2ct, a bedziesz w szoku...
Opony torowe zeby osiagnac swoje optimum musza pracowac w odpowiedniej temperaturze i nawierzchni. Nagrzewanie trwa o wiele wiele dluzej niz w przypadku opon drogowych. Przez co tez opona zuzywa sie szybciej.

Mam porownanie do pilot powerow 2ct w roznych motocyklach.
Mialem je na GSX-R 600 K6 i teraz na Z1000.
Potem zmienilem na RoadSmart (tez 2 skaldnikowa) i nie wierzylem, ze opona moze tak dobrze trzymac w warunkach drogowych. Zrobilem na nich ponad 13000 km i sprzedalem moto koledze, ktory nadal na nich lata i bierznik jeszcze jest.
Teraz do Zeta zalozylem Pilot Road 2CT i wg mnie sa jeszcze lepsze od roadsmartow, nie mowiac o pilot powerach, ktore slizgaly sie jak zydy po pustym sklepie.
Dlatego tez zadaje sobie pytanie, po co ludzie kupuja opony potorowe, sportowe skoro lataja tylko rekreacyjnie...

Dla lansu???
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Wto 11:57, 21 Cze 2011    Temat postu:
mi brakuje z 2 mm ale bardziej nie umiem bo juz ida iskry z setow
Powrót do góry
Wąski
Zetofil



Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 1190
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków/Dębica
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 12:24, 21 Cze 2011    Temat postu:
dtox napisał:
Wszystko to subiektywne odczucia...
Uwazam, ze osoby ktore zagladaja na tor raz w sezonie lub wcale, dla wlasnego bezpieczenstwa powinny uzywac opon drogowych.
Piszesz, ze Power 2CT to super opona... OK, a ja Ci powiem: kup pilot road 2ct, a bedziesz w szoku...
Opony torowe zeby osiagnac swoje optimum musza pracowac w odpowiedniej temperaturze i nawierzchni. Nagrzewanie trwa o wiele wiele dluzej niz w przypadku opon drogowych. Przez co tez opona zuzywa sie szybciej.

Mam porownanie do pilot powerow 2ct w roznych motocyklach.
Mialem je na GSX-R 600 K6 i teraz na Z1000.
Potem zmienilem na RoadSmart (tez 2 skaldnikowa) i nie wierzylem, ze opona moze tak dobrze trzymac w warunkach drogowych. Zrobilem na nich ponad 13000 km i sprzedalem moto koledze, ktory nadal na nich lata i bierznik jeszcze jest.
Teraz do Zeta zalozylem Pilot Road 2CT i wg mnie sa jeszcze lepsze od roadsmartow, nie mowiac o pilot powerach, ktore slizgaly sie jak zydy po pustym sklepie.
Dlatego tez zadaje sobie pytanie, po co ludzie kupuja opony potorowe, sportowe skoro lataja tylko rekreacyjnie...

Dla lansu???


Wydaje mi sie ze lans to nie ma za duzego znaczenia, bardziej testy i opinie. Jak bede wymienial gume moze sie skusze na te piloty roady skoro polecasz to sprawdze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MAT
Stary wyga



Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 545
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Drohiczyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 12:28, 21 Cze 2011    Temat postu:
Dtox a skąd Ty wiesz że wszyscy latają rekreacyjnie, zresztą co to dla Ciebie znaczy rekreacyjnie ? Długa prosta, prędkości zgodne z przepisami ?

Od kiedy posiadanie motocykla musi się równać z "codzienną" jazdą na torze, zresztą jak chyba każdy widzi ich w PL nie ma !

Co do opon sportowych a sportowo-turystycznych: te pierwsze szybciej się nagrzewają i dłużej trzymają to ciepło.


Ostatnio zmieniony przez MAT dnia Wto 12:29, 21 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dtox
Zaglądacz



Dołączył: 31 Maj 2011
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krakow
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 13:00, 21 Cze 2011    Temat postu:
Nie zgadzam sie z teza, ze sportowe opony sie szybciej nagrzewaja.
Drogowe opony lapia bardzo szybko temperature. Torowe trzeba dogrzewac.
Natomiast drogowe opony na torze nie maja zycia, splywaja jak plastelina na sloncu bo sie przegrzewaja.
Poczytaj troche testow i charakterystyk opon.

Jazda rekreacyjna tzn jazda po drogach. Niezaleznie od predkosci i stylu jazdy.
Opona drogowa zawsze i w kazdej sytuacji na drodze jest bezpieczniejsza dla jezdzca niz opona torowa.

Zastanawiam sie jeszcze nad spolecznym dowodem slusznosci... Bo innych argumetow nie widze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MAT
Stary wyga



Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 545
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Drohiczyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 13:16, 21 Cze 2011    Temat postu:
Ciężko Ciebie zrozumieć.
Opona sportowa to opona torowa według Ciebie, czyli Michelin Pilot Power to opona torowa czy drogowa ???
Testów się naczytałem sporo, ale i tak wolałem testować sam. Dla mnie jest podział prosty:
- torowe opony
- sportowe (Michelin power)
- sportowo-turystyczne (Michelin Road)
- turystyczne (shinko Wink )

Więc w czym problem jeżeli ktoś zakłada do motocykla sportowego, oponę sportową przeznaczoną na drogi i do takich motocykli ?

Co do faktu zakładania typowych torówek na zwykłe drogi, to zgadzam się. Mija się z celem i dla mnie to też jest niepotrzebna oszczędność (bo niby są tańsze). Jak również nie da się wykorzystać na 100% ich właściwości. ALEEEEE... są kozaki co na ulicy jeżdżą jak po torze Very Happy

PS: jeżeli możesz podrzuć test opon, gdzie jest pokazane porównanie szybkości nagrzewania się np; Michelin Pilot Power 2CT vs. Michelin Pilot Road 2CT.


Ostatnio zmieniony przez MAT dnia Wto 13:23, 21 Cze 2011, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Akcesoria motocyklowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 46, 47, 48  Następny
Strona 12 z 48

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin