Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Użytkowe obroty w Z1000
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Ogólne - Z1000/Z1000SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arczimi
Bywalec



Dołączył: 20 Lip 2014
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:21, 11 Lip 2015    Temat postu:
Niech będzie, Wink Smile
Bardziej intereseje mnie informacja o minimalnych obrotach na danym biegu.
I tyle
Najlepsze jest to,że chyba za stary jestem Laughing
Kiedyś coś takiego w instrukcjach do motocykli było.
Kiedyś mnie to niespecjalnie interesowało. Teraz mam nowe moto i chciałbym wiedzieć, nawet w serwisie nie potrafią udzielić mi informacji.
Z drugiej strony, ostatnio nie miałem okazji jeździć. Jutro zobaczę przy jakim biegu i ilu obrotach pokazuje się ten znaczek na wyświetlaczu który informuje o optymalnej jeździe ekonomicznej.
Dzięki wszystkim za zainteresowanie


Ostatnio zmieniony przez arczimi dnia Sob 16:26, 11 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pitrak
Z-zlot friend



Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3218
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Darłowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:02, 11 Lip 2015    Temat postu:
Very Happy Widzisz w "Z-etach" instrukcja podaje jedynie obroty i przebieg do którego nie powinno się ich przekraczać do chwili dotarcia motocykla Smile lecz po tym okresie (przebiegu) nie podaje niestety żadnych innych ( chyba ważnych dla niektórych osób Very Happy ) parametrów , które byłyby istotne do eksploatacji Smile A co do minimalnych obrotów to mogę jedynie powiedzieć , że tak zwana "DZIURA" istnieje jedynie gdzieś około między 800 a 1500 obr/min. Wink silnik pracuje wtedy bardzo luźno i wymusza na nas zmiany biegu na niższy Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Vale_46
Bywalec



Dołączył: 03 Lis 2010
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:42, 11 Lip 2015    Temat postu:
Pozdrów kolegę od goldwingów... ale proszę Cię nie duś biednego zeta na 3 tys obrotów!!!
Producent jasno określa, że w fazie docierania (800km) lepiej nie przekraczać 4,5 tys, potem (do 1600km) nie więcej niż 6 tys obrotów. Po dotarciu "sky is a limit!"
To jest silnik wysokoobrotowy, optymalne warunki spalania będzie miał od 4-10 tys obrotów. Wiadomo, ze przy limitach dolnych (duszeniu 40kmh na 6-biegu) spalanie nie jest optymalne, komputer robi co może ale potrzeba mu wiatru! Natomiast przy "odcince" prędkość obrotowa elementów jest spora, spada wydajność chłodzenia i jazda na 1-dynce po autostradzie z prędkością 110kmh skończy się upieczeniem silnika.
Wystarczy zwykła rozwaga! Pełen zakres obrotów użytkowych 1100-11500rpm ze świadomością, ze ekstrema lepiej używać krótkotrwale.
Ja jeżdżę tak aby mieć odpowiednią dynamikę pod ręką w zależności od sytuacji na drodze... i tyle!
Po co jeździć poniżej obrotów biegu jałowego???
Dlaczego miałbym jechać po niemieckiej autostradzie 120kmh (6tys rpm) kiedy mogę śmignąć 220kmh??!!
(to pytania retoryczne... nie oczekuję odpowiedzi... Wink)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kopi800
Bywalec



Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 10:20, 12 Lip 2015    Temat postu:
Pitrak, masz rację, ale jak tu nie turlać się przez wioskę 60km/h na szóstym, kiedy właśnie SX tak dobrze sobie z tym radzi, ten silnik rozwala elastycznością no i prawie nie ma sobie równych Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arczimi
Bywalec



Dołączył: 20 Lip 2014
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:07, 12 Lip 2015    Temat postu:
kopi800 napisał:
Pitrak, masz rację, ale jak tu nie turlać się przez wioskę 60km/h na szóstym, kiedy właśnie SX tak dobrze sobie z tym radzi, ten silnik rozwala elastycznością no i prawie nie ma sobie równych Very Happy



No właśnie, znaczek ekonomiczności na 6 biegu od 3000 do 5000.
Więcej ani mniej nie próbowałem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
avator
Administrator



Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 16:51, 12 Lip 2015    Temat postu:
kopi800 napisał:
silnik rozwala elastycznością no i prawie nie ma sobie równych Very Happy

dobrze powiedziane "prawie"robi różnice
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kopi800
Bywalec



Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:11, 12 Lip 2015    Temat postu:
Arczimi,

wydaje mi się, że schodzenie do 2 tys. obr. nie zaszkodzi silnikowi podczas normalnej jazdy. Ja tak robię i wprawdzie najechałem od nowości tylko 13 tys. km, ale też nie zauważyłem jakichkolwiek problemów ani większego zużycia oleju itp.

Dla pocieszenia: silnik Z 1000/ SX jest żywotny i raczej bezawaryjny - odsyłam do niemieckiego MotorradMagazine, gdzie był test długodystansowy Z1000 na 50 tys. km. Po tym przebiegu silnik rozebrano na części i......nic! Żużycie w normie, żadnego przekroczenia wartości granicznych, żadnych poważniejszych napraw na tym dystansie.

Dla porównania w tym samym MotorradMagazine zrobiono niedawno test BMW GS 1200 i po 44 tys. km walnęła skrzynia!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arczimi
Bywalec



Dołączył: 20 Lip 2014
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 8:30, 13 Lip 2015    Temat postu:
Doszedłem do wniosku, że będę jeździł jak dotychczas ale z obrotami około 3 tyś. Nie podoba mi się głos wydechu-jak szlifiera... a do szlifierek mam awersję...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pitrak
Z-zlot friend



Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3218
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Darłowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 6:05, 14 Lip 2015    Temat postu:
Smile Aby uzyskać odgłos silnika jak w "szlifierkach " Laughing he he he Laughing musiałbyś podciągnąć obroty po wyżej 7 tys. obr/min Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arczimi
Bywalec



Dołączył: 20 Lip 2014
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 7:12, 14 Lip 2015    Temat postu:
nieistotne, tak czy inaczej nie jest to dźwięk który mi do końca odpowiada. Wink Rolling Eyes

Ostatnio zmieniony przez arczimi dnia Wto 7:12, 14 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mihoo
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 7:44, 14 Lip 2015    Temat postu:
Kolego arczimi,z tego co tu napisałeś wynika,że szukasz przysłowiowej dziury w całym,pójdę dalej - po co kupowałeś Zeta,skoro nic nie pasuje?!
No a to porównanie z "czopkami" jest nie na miejscu - nic się nie zgadza: charakterystyka,zakres,dźwięk,pozycja,przeznaczenie...,nawet wiatr we włosach inny! Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pitrak
Z-zlot friend



Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3218
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Darłowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 8:32, 14 Lip 2015    Temat postu:
Laughing he he he Laughing Nie Very Happy no mihoo Smile nie jest tak źle Smile he he he Smile kolega ma ochotę tak a nie inaczej jeździć i chwała Mu za to Smile tak samo chciał i kupił sobie taki a nie inny motocykl Smile i też dobrze Very Happy tylko temu się dziwię Confused
arczimi napisał:
........ Nie podoba mi się głos wydechu-jak szlifiera... a do szlifierek mam awersję...

Rolling Eyes Bo w zasadzie Kawasaki Z 1000 Sx (dla pospolitego motocyklisty) przypomina troszeczkę "SZLIFIERKĘ" Very Happy A kolega arczimi w powitalni napisał Smile
arczimi napisał:
Smile ......... Z1000Sx to jest to co mi się podoba i chciałbym go kupić....

Confused Hmm Confused Takie troszeczkę dziwne to po prostu jest Smile No ale to może tylko moje spostrzeżenie Wink


Ostatnio zmieniony przez pitrak dnia Wto 8:34, 14 Lip 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arczimi
Bywalec



Dołączył: 20 Lip 2014
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 10:09, 14 Lip 2015    Temat postu:
Skończyło się na matowym Z1000 ABS, motocykl mi się podoba i tyle. Prowadzi się go również dużo łatwiej. Tylko ten dźwięk... Przyzwyczaję się. Pitrak, dzięki za zrozumienie- każdy jeździ tym co mu w danym momencie pasuje. Były cruisery i power cruisery a teraz jest Zet i tyle. Ponieważ kupiłem nowego tak szybko nie sprzedam. A potem.. kto wie.
Czy ja wiem czy VZR-a 1800 nie można porównać .... Wyglądowo na pewno, ale co do jazdy?. Niejeden na ścigaczu robił oczy jak oglądał tył mrówka...

A tak na marginesie nie przypominam sobie abym pisał coś o SX-ie. Ale cóż, może za dużo masła? Wink
Szczerze mówiąc nie miałem nawet jazdy próbnej, kupiłem " na wygląd" Smile

Wydałem ostatnio spoooro kasy na akcesoria.Dlatego nie przewiduję póki co zmiany wydechu. Jak przyjedzie do mnie kurier i zamontuję świecidełka to wrzucę swego zeta do galerii.


Ostatnio zmieniony przez arczimi dnia Wto 12:27, 14 Lip 2015, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pitrak
Z-zlot friend



Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3218
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Darłowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 12:32, 14 Lip 2015    Temat postu:
Sad UPS Sad SORRY Sad Ale myślałem , że to Ty napisałeś Sad
http://www.z1000.fora.pl/powitalnia,6/witam-wszystkich,8536.html#137706
W takim razie przepraszam za pomyłkę Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arczimi
Bywalec



Dołączył: 20 Lip 2014
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 14:04, 14 Lip 2015    Temat postu:
przecież mówię, że za dużo masła Wink
Ciekawe, nie przypominam sobie bym SX-a brał pod uwagę. Rolling Eyes Confused


Ostatnio zmieniony przez arczimi dnia Wto 14:16, 14 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Ogólne - Z1000/Z1000SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin