Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Użytkowe obroty w Z1000
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Ogólne - Z1000/Z1000SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arczimi
Bywalec



Dołączył: 20 Lip 2014
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 7:24, 10 Lip 2015    Temat postu: Użytkowe obroty w Z1000
Jak w temacie. Czy ma ktoś wiedzę jaka jest bezpieczna prędkość obrotowa silnika w tej kawie?
POZA TYM ZALECANY zakres obrotów na danym biegu?
To nie jest prowokacja , pytam poważnie.Wink
Do wcześniejszych motocykli które miałem było o tym w instrukcji , do kawy w manualu serwisowym nic nie pisze a w instrukcji ogólnej nic nie ma. Smile


Ostatnio zmieniony przez arczimi dnia Pią 7:25, 10 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mihoo
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 9:14, 10 Lip 2015    Temat postu:
Nie bardzo rozumiem ?! Shocked

Masz podane wszystko co potrzeba,czyli max moc i moment określoną zakresem obrotów - czego chcieć więcej?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arczimi
Bywalec



Dołączył: 20 Lip 2014
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 9:50, 10 Lip 2015    Temat postu:
Chodzi mi o to by wiedzieć np. jakich obrotów-najniższych nie lubi Z1000.
Kolega, fachowiec od Goldwingów twierdzi,że u niego jazda np. poniżej 2 tysięcy zabija wał korbowy.
Idąc tym tropem, jego zdaniem 3 tyś obrotów to zakres w jakim powinno się utrzymywać zeta. Niżej nie schodzić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Madras
Z-zlot friend



Dołączył: 24 Wrz 2010
Posty: 1540
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 10:06, 10 Lip 2015    Temat postu:
Łututututu to użytkowy zakres obrotów Wink a tak na poważnie to jazda na wysokim biegu (np.6) przy niskich prędkościach ( ok 50 km\h ) np. przejazd przez wioskę a potem odkręcenie gazu będzie skutkować szybkim i nierównomiernym rozciągnięciem się łańcucha , dlatego lepiej zbić do 4 lub 3 i na tym biegu jechać przez wioskę Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arczimi
Bywalec



Dołączył: 20 Lip 2014
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 11:30, 10 Lip 2015    Temat postu:
Pytam poważnie................................ Rozciąganie łańcucha mnie nie interesuje. To logiczne. Np. Porsche nie zaleca jazdy poniżej 1500 obrotów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
avator
Administrator



Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 15:12, 10 Lip 2015    Temat postu:
skoro nie interesuję cię stan łańcucha to po co te pytanie ?
nie podałes czy liczysz się ze spalaniem wachy ?
a czy jest na to złoty środek ?
u jednego to czerwone pole inny "nie" bo sie silnik zajedzie ,zrób tak trzymaj się środka obrotomierza i bedzie dobrze


Ostatnio zmieniony przez avator dnia Pią 15:13, 10 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arczimi
Bywalec



Dołączył: 20 Lip 2014
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 15:34, 10 Lip 2015    Temat postu:
Dobra , ostatni raz.
Zużycie łańcucha mnie interesuje. Ale to jest logiczne i to wiem-nagłe ruchy manetką i łańcuch dostaje w dupsko.Spalanie paliwa - nie w tym rzecz (do końca) tak mało jeżdżę, że czy mi spali 6 czy 12 litrów nie ma dla mnie znaczenia.
Chodzi o to czy jeżeli będę sobie pykał spokojnie w zakresie 1000-2000 obrotów to czy silnik nie dostanie w dupę. Oczywiście wykluczam obroty kiedy będzie już szarpać moto bo będą za niskie.
Nie wiem jak w starszych zetach ale w nowym Z1000 spokojnie na 6 biegu przejeżdżam prze miasto...
Wcześniej miałem VZR1800 na kardanie i na dwójce przy lekkim gazie szarpało mi wałem a tu spokojnie 6 bieg lekki gaz i moto spokojnie idzie(oczywiście bez wariackich przyśpieszeń).


Ostatnio zmieniony przez arczimi dnia Pią 15:37, 10 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Andxx
Stary wyga



Dołączył: 28 Gru 2013
Posty: 542
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oświęcim
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 16:01, 10 Lip 2015    Temat postu:
obroty uzytkowe? hm... do odciny Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Madras
Z-zlot friend



Dołączył: 24 Wrz 2010
Posty: 1540
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 16:05, 10 Lip 2015    Temat postu:
No to o tym pisałem że da się na 6 biegu po mieście latać ale łańcuch dostaje i nie powinno się tak jeździć .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GredzioleQ




Dołączył: 15 Maj 2014
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Okolice Katowic
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 16:16, 10 Lip 2015    Temat postu:
Madras poważnie jadąc na "za niskim biegu" następuje nadmierne naciągnięcie łańcucha i jego nierównomierne naciąganie??
Myślałem, że akurat na łańcuch taka jazda wpływa najmniej, a najbardziej narażony na przeciążenia jest w tedy silnik.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Madras
Z-zlot friend



Dołączył: 24 Wrz 2010
Posty: 1540
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 16:21, 10 Lip 2015    Temat postu:
JA tak załatwiłem łańcuch , i znajomy mechanik od razu się spytał czy właśnie tak na 6 biegu sobie pomykałem Smile po wymianie napędu nalatałem już prawie 20 tys.km i łańcuch w super stanie , ale teraz zawsze do 4 albo 3 schodzę ,oczywiście silnik też dostaje w dupę przy jeździe na wysokim biegu z małą prędkością .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arczimi
Bywalec



Dołączył: 20 Lip 2014
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:53, 10 Lip 2015    Temat postu:
kolega od Goldwingów twierdzi,że trzy tysiące to optimum dla tego typu moto.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kopi800
Bywalec



Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:35, 10 Lip 2015    Temat postu:
arczimi napisał:
Dobra , ostatni raz.
Zużycie łańcucha mnie interesuje. Ale to jest logiczne i to wiem-nagłe ruchy manetką i łańcuch dostaje w dupsko.Spalanie paliwa - nie w tym rzecz (do końca) tak mało jeżdżę, że czy mi spali 6 czy 12 litrów nie ma dla mnie znaczenia.
Chodzi o to czy jeżeli będę sobie pykał spokojnie w zakresie 1000-2000 obrotów to czy silnik nie dostanie w dupę. Oczywiście wykluczam obroty kiedy będzie już szarpać moto bo będą za niskie.
Nie wiem jak w starszych zetach ale w nowym Z1000 spokojnie na 6 biegu przejeżdżam prze miasto...
Wcześniej miałem VZR1800 na kardanie i na dwójce przy lekkim gazie szarpało mi wałem a tu spokojnie 6 bieg lekki gaz i moto spokojnie idzie(oczywiście bez wariackich przyśpieszeń).


Skoro tak mało jeździsz, że nie interesuje Cię czy spali 6 czy 12 l na setkę, to tym bardziej nie powinieneś się martwić tym , że silnik dostaje w dupę bardziej na wolnych obrotach niż na średnich.

Może czas zacząć więcej jeździć i wtedy nie będzie czasu na zbędne pytania Twisted Evil
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arczimi
Bywalec



Dołączył: 20 Lip 2014
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:30, 10 Lip 2015    Temat postu:
Dużo do tematu to nie wniosłeś..... Exclamation Evil or Very Mad
Nie wiem po co odpowiadasz na zbędne pytania, postów brakuje? Question


Ostatnio zmieniony przez arczimi dnia Pią 21:32, 10 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pitrak
Z-zlot friend



Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3218
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Darłowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 15:50, 11 Lip 2015    Temat postu:
Very Happy arczimi Smile domyślam się o co Tobie chodzi Smile W "Sx-ie" jest taki próg , który możesz nazwać "obrotami optymalnymi" Smile Co mam na myśli ? Mam na myśli taki zakres obrotów gdzie silnik nie jest aż nad to eksploatowany i co za tym idzie , umiarkowanie spala paliwo ( zużycie paliwa do dystansu przejazdu a zadawalającą prędkością ) , utrzymuje zadawalającą prędkość , potrafi jeszcze bardzo dobrze przyspieszyć. Smile Jeżeli o to właśnie Tobie chodzi Smile to powinieneś tak zmieniać biegi aby utrzymywać prędkość obrotową Swojego "Bike-a" w granicach 4500 - 6000 obr/min Smile Po niżej nie będziesz miał satysfakcji z jazdy Smile a po wyżej motocyklowi "WŁĄCZY" się "DIABEŁEK" , który gdzieś tam cały czas drzemie Very Happy Pamiętaj , że w "Z-etach" są silniki wysoko obrotowe i za małe obroty nie są tak do końca wskazane Smile więc jazda na wysokim biegu z małą prędkością również będzie negatywnie wpływała na "żywotność" silnika Smile Nie biorę tutaj pod uwagę takich rzeczy jak łańcuch , opony , hamulce , o których pisali moi poprzednicy Smile To są również rzeczy ważne i powinno się o tym pomyśleć w trakcie użytkowania Wink Reasumując jeżeli będziesz trzymał się w granicach obr/min jakie wyżej wymieniłem nie powinieneś mieć żadnych problemów z silnikiem Wink Mam nadzieję , że takiej informacji szukałeś Wink

Ostatnio zmieniony przez pitrak dnia Sob 15:52, 11 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Ogólne - Z1000/Z1000SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin