Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Jaki olej ?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 17, 18, 19  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Paweł
Świeżak



Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 15:41, 05 Gru 2010    Temat postu:
Ja też będę się brał za wymianę oleju i zastanawiam się nad Motul 10W40 a jaki wlewał poprzedni właściciel to nie wiem przebieg 4tys.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Madras
Z-zlot friend



Dołączył: 24 Wrz 2010
Posty: 1540
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:29, 05 Gru 2010    Temat postu:
Polecam motula 5100 lałem do TRx-a i świetnie chodził a tam są o wiele większe obciążenia niż w Z-ecie no chyba że chcesz full syntetyk to V300
Powrót do góry
Zobacz profil autora
filipek
Stary wyga



Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Inowrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:59, 05 Gru 2010    Temat postu:
Mój znajomy rozwalił silnik w ładnej R6 przez Motula V300... Podwójna ilość estrów, wypłukały wszystko i panewa poszła sie walić
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sebasbox
Znajomy



Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:02, 05 Gru 2010    Temat postu:
silnik w tej R6 musiał być już ostro zajechany i przy okazji zaniedbany jeśli coś takiego się stało.
ja bym jednak lał pełny syntetyk...olej wymienia się 1-2 razy w sezonie i jest to chyba najtańsza rzecz do motoru więc nie ma co oszczędzać...


Ostatnio zmieniony przez sebasbox dnia Nie 21:04, 05 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
vibi




Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 23:08, 05 Gru 2010    Temat postu:
Ja zawsze motocykle zalewam motulem 5100 i jeszcze nigdy nie miałem powodów do narzekania
Powrót do góry
Zobacz profil autora
13b
Stary wyga



Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wolin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 8:14, 06 Gru 2010    Temat postu:
ja juz 3 razy lałem do swojej zetki motula 7100 i chodzi świetnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
juby
Moderator



Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 1023
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa / Skierniewice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 12:37, 06 Gru 2010    Temat postu:
Sorki że dopiero teraz temat zauważylem ale chcę się wtrącić a mianowicie ostrzec:
nie kupujcie czasem oleju BEL-RAY pokazal się on na polskim rynku już jakis czas temu w serwisie w moich okolicach zaczeli go używac notorycznie w granicach roku 2005. wtedy tez wszystkie motocykle w okolicy nagle potrzebowaly wymian sprzęgła ???? masakra sam zalałem ten olej do KTM 640 lc-4 Duke II i po 20 minutach jazdy sprzęgło sie zaczęło ślizgać jak porąbane. WIĘC PRZESTRZEGAM PRZED TYM OLEJEM. choć wiem że osoby które na nowe sprzęglo zalały ten olej jeżdzą do dnia dzisiejszego ale podejżewam że nasączone tarcze innym olejem z tym nie współpracują.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mihoo
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:57, 06 Gru 2010    Temat postu:
Ja Zetkę zalewałem różnymi olejami,min:JMC 4T,Castrol GPS;IPONE 10.4,ale wszystkie o specyfikacji zalecanej przez producenta,czyli:10W40.
W/w sprawowały się podobnie,zatem myślę iż to kwestia co akurat chcemy kupić,ile wydać i jak "ładne" opakowanie będzie stało w garażu na tzw "dolewkę"!
Między bajki włożył bym teorie o zacierających się silnikach po zalaniu np,olejem marki "X",a lepszy wygar oraz osiągi dzięki olejowi "Y"!
Pozdro
Powrót do góry
Zobacz profil autora
czester
Stary wyga



Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 651
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Danzing
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:23, 06 Gru 2010    Temat postu:
zgadzam się z przedmówcą! jeśli chodzi o mnie to ja zawsze leje Castrol GPS i jeszcze nie miałem żadnego problemu z tym olejem!
pozdrawiam aby do wiosny!!!!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rychu
Zetofil



Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 1463
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubliniec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:37, 06 Gru 2010    Temat postu:
filipek napisał:
Mój znajomy rozwalił silnik w ładnej R6 przez Motula V300... Podwójna ilość estrów, wypłukały wszystko i panewa poszła sie walić


Znam identyczny przypadek i też R6!!!!!


Ostatnio zmieniony przez rychu dnia Pon 22:37, 06 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sebasbox
Znajomy



Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 9:02, 07 Gru 2010    Temat postu:
Panowie, chyba wszyscy się zgodzimy że oleje w pełni syntetyczne są lepsze od semi-syntetyków. Co więcej do obecnie produkowanych olejów półsyntetycznych dodawane są środki czyszczące zapobiegające powstawaniu nagaru w silniku. Co do wspomnianych przypadków z R6 to jeśli w silniku powstał nagar, który doprowadził do zatarcia silnika (i na 100% była to wina przejścia z pól na pełny syntetyk) to albo wcześniej lany był bardzo słaby olej mineralny albo zatarcie nie było związane ze zmianą oleju.
Osobiście uważam że silnik motocyklowy jest zbyt wysilony żeby lać tam słaby olej, pamiętajmy że silniki kręcimy do 13-14 tyś obr a w niektórych przypadkach jeszcze wyżej.
Zalanie gorszej jakości oleju nie doprowadzi od razu do tego że motor zacznie gorzej chodzić, dymić i straci moc. W zależności od jakości oleju może to porwać...
Żeby nie było że tylko full syntetyki nadają się do motoru; jest na pewno kilka bardzo dobrych olejów półsyntetycznych ale trzeba by się dowiedzieć czy np. dodawane są do nich jakieś uszlachetniacze ograniczające tarcie czy też zapobiegające osiadaniu nagaru. Niestety zdobycie takiej wiedzy nie będzie łatwe...
Stosowanie full syntetyków jest po prostu bezpieczniejsze dla silnika.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mati27d
Zaglądacz



Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świebodzin Lubuskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 9:42, 07 Gru 2010    Temat postu:
wszystkie oleje mineralne pół syntetyczne i syntetyczna maja substancje myjące mówi o tym liczba zasadowa KOH i czasami te mineralne mają tą liczbę większa od syntetycznych wiec nie mówcie mi o wypłukiwaniu jakiegoś nagaru bo już trochę silników rozebrałem i jakoś nigdzie czegoś takiego nie widziałem to nie te czasy. Kolejna sprawa jest fakt że każdy olej ma depresatory czyli związki niepozwalające osiadać cząstką stałym, żaden olej syntetyczny nie rozszczelni wam silnika koniec kropka!!, jedynie możne zmniejszyć spalanie oleju i uwolnić zapieczone pierścienie po oleju mineralnym, a to że jakaś r6 się zatarła po zalaniu oleju marki x nie znaczy ze coś nie tak z olejem było tylko jak to zazwyczaj bywa coś nie tak jest z silnikiem
Powrót do góry
Zobacz profil autora
juby
Moderator



Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 1023
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa / Skierniewice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 13:12, 07 Gru 2010    Temat postu:
Tu się troszkę nie zgodzę poniewaz miałem osobiście taki numer gdzie kupiłem motocykl chodzący na oleju niewiadomej marki i niewiedziałem czy to był syntetyk czy półsyntetyk ani czy to był mineralny. Wlałem syntetyk zaczęło mi ciec wylałem i wlałem mineralny przestało ciec. więc moze rozszczelnić silnik.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jabloniec
Stary wyga



Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 518
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 3-city
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 13:33, 07 Gru 2010    Temat postu:
juby napisał:
Tu się troszkę nie zgodzę poniewaz miałem osobiście taki numer gdzie kupiłem motocykl chodzący na oleju niewiadomej marki i niewiedziałem czy to był syntetyk czy półsyntetyk ani czy to był mineralny. Wlałem syntetyk zaczęło mi ciec wylałem i wlałem mineralny przestało ciec. więc moze rozszczelnić silnik.


tez tak mialem, tylko ja wymienialem uszczelke.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mati27d
Zaglądacz



Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świebodzin Lubuskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:14, 07 Gru 2010    Temat postu:
wytłumaczenie może być proste oleje syntetyczne maja o wiele mniejsza lepkość od mineralnych i łatwiej pokazują się w miejscach nieszczelności więc prawdopodobnie miałeś już wcześniej wyciek tylko nie był na tyle widoczny
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 17, 18, 19  Następny
Strona 2 z 19

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin