Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
stacyjka- co łatwiej wymontować?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 12:45, 06 Paź 2010    Temat postu: stacyjka- co łatwiej wymontować?
Do fachowców na forum mam pytanie: mam małego zeta z 2004. Wczoraj zgubiłem ostatni i jedyny klucz wraz z pilotem do alarmu. W serwisie kluczy dorobią mi go na podstawie zamka. Dlatego pytanie, czy łatwiej wymontować wkładkę z kierownicy czy z zadupka? Nadmieniam, że szarpanie motorem uruchomi alarm. Żeby go wyłączyć trzeba dostać się do modułu przy akumulatorze i trzeba się tam przecież dostać przez zadupek i siedzenie - dla mnie tu koło się zamyka. Proszę zatem o pomoc i podpowiedzi.

Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Śro 13:01, 06 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
juby
Moderator



Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 1023
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa / Skierniewice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 13:22, 06 Paź 2010    Temat postu:
a czy zablokowałeś kierownicę?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wiz
Znajomy



Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 13:27, 06 Paź 2010    Temat postu:
Zeby wymontowac zamek przy zadupku bedziesz musial zdjac siedzenie a do tego potrzeba kluczyka Smile Natomiast, zeby wymontowac stacyjke trzeba bedzie zdjac czasze i odkrecic dwie srubki mocujace stacyjke. No i jeszcze problem z odpieciem stacyjki bo kabelki spinaja sie pod bakiem a zeby zdjac bak znow trzeba zdjac siedzenie i znow przydalby sie kluczyk...... Wyglada na to, ze wszystko jedno co wybierzesz.

Pisze jak jest w modelu 2007-2009 ale mysle ze pod tym wzgledem rocznik 2004 sie nie rozni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Edi
Zaglądacz



Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 15:06, 06 Paź 2010    Temat postu:
Ja postawiłbym obok drugiego zeta, odmierzył w którym miejscu dna schowka wywiercić otwór, np średnicy 8 mm, żeby włożyć przez niego śrubokręt i odciągnąć linkę, która odblokowuje siedzenie. Trochę to złodziejsko brzmi, ale tylko to mi przychodzi do głowy, żeby nie narobić spustoszenia za dużo. Dobrze, że mi przypomniałeś, też mam jeden kluczyk.
Mechanicznie to wiem, ze dorobią bez problemu, a elektronicznie - tylko serwis?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Śro 19:37, 06 Paź 2010    Temat postu:
nie wiem czy zablokowałem kierownicę, nawet ją nie ruszam bo jak nie jest zablokowana to się zablokuje. W serwisie kawasaki za wkładkę zamka plus 2 klucze wołają 725 zł, nie licząc zamka do zadupka no i robocizny. Dobrze, że klucz nie ma immobilizera to suma byłaby czterocyfrowa.
Powrót do góry
Mariusz
Stary wyga



Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 19:48, 06 Paź 2010    Temat postu:
Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Zacząłem pisać coś zupełnie innego, ale w trakcie zżarła mnie ciekawość i zszedłem do garażu aby włamać się do swojego zeta. Wyszło, że da się otworzyć tylne siedzenie. Po wypięciu spinek - ja wypiąłem tylko dwie, ale lepiej wypiąć wszystkie - da się opuścić wypełnienie dolne, a po lekkim odchyleniu boku zadupka można opuścić je jeszcze bardziej, aż będzie widać zamek siedzenia. Szarpanie samym zamkiem nic nie daje, bo obrotowa dźwigienka ciągnąca linkę jest zablokowana, ale wystarczy śrubokrętem pchnąć samą linkę w połowie odległości między dźwigienką a pancerzem. Potem to już wszystko po kolei: siedzenie przednie, alarm, zbiornik itp. Może być jeszcze problem ze śrubami stacyjki bo są zabezpieczane przed odkręceniem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wiz
Znajomy



Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:56, 06 Paź 2010    Temat postu:
Haha znam te bole jesli chodzi o serwis Kawasaki i stacyjkowo-kluczykowe przygody. Wypatrosz zameczek schowka i dorabiaj kluczyk po taniosci. Powodzenia
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Edi
Zaglądacz



Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 21:46, 06 Paź 2010    Temat postu:
Mam immobilaizer w swoim Zecie. Znacie jakiś zakład, który sczyta kod z mojego kluczyka i zaprogramuje drugi? Serwis autoryzowany Kawasaki woła ok. 200 za surówkę klucza, wysyła na miasto, żeby docieli mechanicznie i zaprasza ponownie na programowanie za 300. Niech @#$%^& z takimi cenami...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
juby
Moderator



Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 1023
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa / Skierniewice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 1:14, 07 Paź 2010    Temat postu:
791-368545
to jest nr do gościa z wawy który Ci dorobi kluczyk z imo w Wa-wie w innym temacie opisywałem nawet ceny ale są już nieaktualne musisz sie nastawić na koszt 200zł-250zł możesz powiedzieć że dostałeś jego nr od grubego gościa z Dworku kolo skierniewić może da ci upust


Ostatnio zmieniony przez juby dnia Czw 1:15, 07 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Czw 9:17, 07 Paź 2010    Temat postu:
Mariusz, czy mógłbyś wrzucić fotkę otwartego zadupka oraz tych spinek które trzeba wypiąć? Mało do zadupka zaglądałem bo nie było takiej potrzeby, więc już nie pamiętam jak tam wygląda wewnątrz. Jakby co mam chyba mały pomysł. Przyjedzie ekipa od awaryjnego otwierania zamków, która otworzy mi zadupek bez jego uszkadzania. Otwieram siedzenie kierowcy, biorę mistrza od elektryki, co odłączy mi alarm (ma odrębne zasilanie). Potem wyjmuję zamek od zadupka i na podstawie zamka dorabiam klucz. Jest to jednak kopia "starego" klucza", który jest nazwijmy to w posiadaniu "osoby trzeciej", która może odjechać moim moto. Kolejna zatem moja czynność to przeprogramowanie alarmu i dorobienie pilotów na inną częstotliwość. Reasumując to koszty, koszty i jeszcze raz koszty. W sezonie zimowym mogę wtedy na spokojnie wyjąć zamek kierownicy i dorobić do niego "nowy" inny klucz- zmienią mi ząbki w kluczu i w zamku (ok.130 zł). Niestety będę miał jeden klucz do odpalania, a drugi "stary" do wlewu paliwa i zadupka. Ot, głupota kosztuje.
Powrót do góry
Mariusz
Stary wyga



Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 10:22, 07 Paź 2010    Temat postu:
Metoda którą opisałem jest bardzo prosta (5 minut) i nie powoduje zniszczenia czegokolwiek. Spinki od wypełnienia są widoczne od zewnątrz pod zadupkiem. Ale jeśli bardzo potrzebujesz zdjęć to mogę wstawić dopiero wieczorem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
juby
Moderator



Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 1023
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa / Skierniewice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 10:49, 07 Paź 2010    Temat postu:
najtaniej by cię wyszło kupić na alledrogo cały komplet z kluczami czyli;
wlew paliwa
zamek od zadupka
oraz stacyjkę
z motocykla na części, z tego co się oriętuje takie komplety to koszt około 800zł do tego tylko byś musiał dokupić nowy alarm bądz dorobić piloty z inną częstotliwością

reasumując
zamki i klucze 800zl
piloty lub alarm 400zł
demontarz starych zamków bez przejmowania sie czy ich nie uszkodzimy 100zł
suma 1300zł
oczywiście sumę raczej zawyzalem niż mimimalizowałem
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Czw 11:05, 07 Paź 2010    Temat postu:
to poczekam na fotki
Powrót do góry
Edi
Zaglądacz



Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 11:48, 07 Paź 2010    Temat postu:
juby napisał:
791-368545
to jest nr do gościa z wawy który Ci dorobi kluczyk z imo w Wa-wie w innym temacie opisywałem nawet ceny ale są już nieaktualne musisz sie nastawić na koszt 200zł-250zł możesz powiedzieć że dostałeś jego nr od grubego gościa z Dworku kolo skierniewić może da ci upust


Dzięki, za 250 z zaprogramowaniem dorobi - Ciebie pamięta, gdyby zapomniał, byłoby 290..Smile Dobrze, że jest konkurencja dal autoryzowanych @#$%^&...Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
juby
Moderator



Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 1023
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa / Skierniewice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 12:33, 07 Paź 2010    Temat postu:
zgadaj jeszcze pare osób edi żeby też dorobić klucze i zejdzie do 180zł od sztuki z zaprogramowaniem. taka moja propozycja
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin