Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Zmiana zebatek
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Tuning / Akcesoria - Z1000/Z1000SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cerb
Stwórca



Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 3098
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mława
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:13, 21 Sie 2008    Temat postu: Zmiana zebatek
Mam pytanko do osob jezdzacych na zebatkach innych niz standardowe, wiem ze Anuh na takich smiga ale moze ktos jeszcze ? Jaka jest roznica miedzy orginalem a zestawem z wieksza zebatka na tyle (a moze i przod zmieniac na mniejsza ?). Jak z prowadzeniem motocykla ? Wiem ze lepiej przyspiesza (o ile ?) kosztem predkosci maksymalnej ale to akurat moge poswiecic. Chodzi mi bardziej o to jak wplywa to na komfort jazdy w trasie lub na miescie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mariusz
Stary wyga



Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 18:52, 22 Sie 2008    Temat postu:
No i się wydało. Zastanawiałem się od jakiegoś czasu, czemu oszukuje licznik w moim zecie. Tylna zębatka jest oryginalna, a dziś sprawdziłem przednią, i jest 14 a powinna być 15. Wskazania licznika porównywaliśmy z Cerbem w trakcie wypadu do MGG za Olsztynek, mój oczywiście zawyżał o 5 do 8 km. Maksa chyba osiąga, bo licznik pokazał 243. Przyspieszenia nigdy nie porównywałem, bo zębatkę mam od czasu zakupu motocykla.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cerb
Stwórca



Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 3098
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mława
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 10:09, 23 Sie 2008    Temat postu:
Ja planuje przy zmianie napedu z przodu dac jeden zab mniej a z tylu dwa wiecej. Sprawdzilem na tej stronie z kalkulatorem do przeliczania i to bedzie chyba najlepszy kompromis.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Anuh-Z1000
Aktywny



Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 469
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 8:47, 24 Sie 2008    Temat postu:
to juz bedzie spora roznica jak chcesz zmienic i przod i tyl. bedzie to roznica 5zebow na tyle jesli zalozysz 14 na przod i 2 wiecej z tylu.wedlug mnie warto
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cerb
Stwórca



Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 3098
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mława
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 10:29, 24 Sie 2008    Temat postu:
Anuh a jakie ty masz zalozlne zebatki ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Anuh-Z1000
Aktywny



Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 469
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:45, 24 Sie 2008    Temat postu:
15/45

Ostatnio zmieniony przez Anuh-Z1000 dnia Nie 20:45, 24 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mariusz
Stary wyga



Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 16:33, 26 Wrz 2008    Temat postu:
Świeżo po testach, jeszcze mi się adrenalina gotuje. Oprócz przedniej, mniejszej zębatki, mam teraz tylną większą o 2 zęby. Przyspieszenia nie da się określić bez porównania z innym sprzętem, ale różnica jest widoczna. Przed wymianą tylnej zębatki, przednie koło niezbyt chętnie odrywało się od asfaltu, teraz nawet na 2 się podnosi. Oczywiście test robiony bez dotknięcia sprzęgła i bez strzałów gazem. To o ile oszukuje licznik opiszę, gdy porównam z innym sprzętem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cerb
Stwórca



Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 3098
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mława
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:17, 26 Wrz 2008    Temat postu:
Widze Mariusz ze przeprowadziles zabieg o jakim i ja mysle, jak gdzies wyskoczymy w ten weekend to porownamy wskazania licznika. Szkoda ze zmieniles zebatki bo chcialem sprawdzic odejscie motocykli na poszczegolnych biegach. Jakies 2 tygodnie temu poregulowalem sobie linki gazu, wczesniej myslalem ze tylko jedna jest regulowana a okazalo sie ze sa dwie. Zdemontowalem zbiornik i druga podciagnalem tak ze gaz ma teraz praktycznie na sztywno. Kazdy ruch manetki przeklada sie teraz na reakcje silnika, w koncu moge dynamicznie startowac, kontrola gazu jest swietna no i to wrazenia ze motocykl ma lepsze odejscie.

Myslalem ze bede musial kupic orginalny rollgaz a chodzi idealnie na nieroginalnym (od Suzuki) ktory mial troche szerzej rozstawione mocowania do linek co powodowalo luzy na manetce.


Ostatnio zmieniony przez Cerb dnia Pią 21:20, 26 Wrz 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mariusz
Stary wyga



Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 20:29, 27 Wrz 2008    Temat postu:
Śmigaliśmy dziś z Cerbem i porównaliśmy wskazania licznika, przy 100 u Cerba, u mnie było 112. Przyspieszenie też mam odczucie, że jest nieco lepsze. Maxa nie sprawdzałem, ale może być mniejszy ze względu na możliwość dokręcenia silnika do odcięcia. Poprzednio maxa sprawdzałem podczas wyprawy do Bydgoszczy, na obwodnicy Torunia licznik pokazał 256, czyli nawet po odliczeniu błędu wskazania nie jest źle, żałuję tylko, że nie sprawdziłem jakie obroty miał wtedy silnik.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cerb
Stwórca



Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 3098
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mława
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:23, 27 Wrz 2008    Temat postu:
Po dzisiejszej jezdzie stwierdzam ze warto zmienic zebatki jezeli zalezy komus na przyspieszeniu. Probowalismy sie naszymi Zetami ze startu rolowanego czyli przy 80 km/h na 6 biegu odwinelismy na maksa i o ile ciezko trafic tak zeby sie idealnie zgrac to Zety szly rowno. Mariusz wystartowal kapine wczesniej ale myslalem ze dojde go jak moj Zet wejdzie w obroty. No i wszedl ale mimo nie zapowiadalo sie zebym Mariusza przegonil. Jechalismy rowno do 220 km/h pozniej skonczyla sie droga. Mysle ze roznica byla by tylko w max speedzie.

Pozniej byl start z jedynki i sytuacja wygladala identycznie. Teraz to sie nawet zastanawiam czy robic te czary mary z zebatkami skoro moj tysiac przy ostrym starcie lapie shimmi to ciekawe co bedzie po zmianie Laughing .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
herber
Bywalec



Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 8:02, 08 Paź 2008    Temat postu:
Cerb napisał:
Po dzisiejszej jezdzie stwierdzam ze warto zmienic zebatki jezeli zalezy komus na przyspieszeniu....

... Teraz to sie nawet zastanawiam czy robic te czary mary z zebatkami skoro moj tysiac przy ostrym starcie lapie shimmi to ciekawe co bedzie po zmianie Laughing .


Qrcze to ja już się pogubiłem.. jest ta różnica w przyspieszeniu czy nie ma Very Happy Na pewno moto powinno łatwiej podrywać przednie koło, bo zasada jest analogiczna jak w rowerze przecież.. .wydaje mi się też, że idąc tym tokiem rozumowania (czyli porównując do roweru Wink .. prędkość przy tych samych obrotach powinna być mniejsza na zmienionych zebatkach.. to w miarę logiczne... a przyspieszenie..hmm...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Czw 16:39, 10 Gru 2009    Temat postu:
Czy w Z1000 2003r. zębatki wg. producenta powinne być przód 16, tył 42 ?
W związku z dziwnymi wskazaniami licznika dziennego sprawdzałem po kolei co może być przyczyną. Licznik okazał się ok i przestawiony na kilometry, natomiast tylna zębatka ma 39 zębów przód 16, zastanawiam się jak powinno być zgodnie ze wskazaniami producenta. Question
Powrót do góry
Mariusz
Stary wyga



Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 17:33, 10 Gru 2009    Temat postu:
Tak, standard to 16-42.
39 to chyba jakiś zapalony turysta zamontował.
Zakładaj co najmniej 42, motocykl od razu odżyje, no i licznik będzie dobrze wskazywał.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Czw 19:25, 10 Gru 2009    Temat postu:
Ok dzięki, tak zrobię Smile

Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Czw 19:25, 10 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Wto 12:31, 23 Lut 2010    Temat postu:
Czy przy zmianie zębatek z oryginalnych 16/42 na 15/45 trzeba też zmieniać łańcuch ?
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Tuning / Akcesoria - Z1000/Z1000SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin