Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Regulacja zaworów
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Zrób to sam
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
franek
Znajomy



Dołączył: 13 Paź 2010
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hajnówka
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 15:20, 03 Mar 2012    Temat postu:
Witajcie, wpadłem na taki pomysł. Będę robił synchro przepustnic. Regulowałem zawory, kilka było na granicy podparcia, czy myślicie że jest sens wkręcić spowrotem śruby na przepustnicach i zrobić synchronizację od nowa (że po regulacji zaworów podciśnienie trochę wzrosło) bo jak zrobie teraz tak normalnie synchronizację to się o tym nie przekonam, dlatego że śruby się wykręca dopasowując cylindry do ciśnienia niższego panującego na innych przepustnicach. Co wy na to?
Smile Shocked Idea


Ostatnio zmieniony przez franek dnia Sob 15:21, 03 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
avator
Administrator



Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 14:40, 04 Mar 2012    Temat postu:
prawdopodobnie bedziesz mieć i tak nie równe podciśnienie zarówno przed regulacją jak i po, pytanie takie czy czyściłeś przepustnice? u mnie przed regulacją zaworów jak i po ,podcisnienie było takie same czyli nie było równe, wyregulowałem podcisnienie do tego co w serwisówce , to było pod koniec sezonu, parę dni temu czyściłem przepustnice , śruby ustawiłem tak jak przed wykreceniem, podcisnienie znów było nie równe,regulacja i teraz jest ok. Moim zdaniem jak chcesz robic synchro to wyczyść przepustnice ,zobaczysz ile tam jest syfu Smile ja czyściłem acetonem, operacja wyjecia przepustnic nie jest trudna
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kuba:)




Dołączył: 13 Maj 2010
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 8:18, 05 Lip 2012    Temat postu:
cze może ktoś podać co zdemontować w zecie po 2007 żeby zdjąć pokrywę? Konkretnie czy trzeba opuścić silnik żeby ją zdemontować?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lonnet
Znajomy



Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:54, 06 Wrz 2012    Temat postu:
mihoo napisał:
_Z750_ napisał:
Panowie, a przy 10000 km jest wogole sens robic regulacje ?



Według serwisówki należałoby tam zajrzeć dopiero po 24000km,ale pomierzyć możesz.Swoją drogą ciekawe jakie będziesz miał wartości Surprised


wg której serwisówki bo wyrażnie pisze 24000 dla AU model, pozostałe co 42 kkm.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mariusz
Stary wyga



Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 21:58, 23 Sty 2013    Temat postu:
Moje spostrzeżenia po regulacji dwóch Zetów. Żaden z zaworów w obydwu sprzętach nie był na granicy podparcia, najmniejszy luz 0,15.

Z1000 06 pewien przebieg 43 tyś. pierwsza regulacja.
15 zaworów poza normą, 4 płytki udało się odzyskać.

Z750 04 przebieg nie do końca wiarygodny 32 tyś. pierwsza regulacja.
13 zaworów poza normą, ostatecznie nietknięte zostały tylko 2, udało się odzyskać 6 płytek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GRUBY
Z-zlot friend



Dołączył: 21 Lip 2011
Posty: 1369
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: W-WA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:07, 23 Sty 2013    Temat postu:
Mariusz.. nie strasz.. Wink Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mariusz
Stary wyga



Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 22:38, 23 Sty 2013    Temat postu:
GRUBY napisał:
Mariusz.. nie strasz.. Wink Smile


Szczerze mówiąc sam byłem zdziwiony, że aż tyle zaworów nadawało się do regulacji i mimo tego, że mam niezły zapas płytek to musiałem nieźle się nakombinować żeby ich starczyło, a jednocześnie wszystkie luzy ustawione jak najbliżej środka zakresu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lonnet
Znajomy



Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 14:50, 24 Sty 2013    Temat postu:
no własnie myśle o regulacji... ktoś ma dośw po 24 tysiakach jak to może wyglądać, pomimo tego że serwisówka podaje co 42kkm
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mihoo
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:44, 24 Sty 2013    Temat postu:
Jeżeli masz potwierdzony przebieg,to przy tym wskazaniu zegara prócz regulacji zaworów również wymień świece (wszystko masz w serwisówce).

Ja zrobiłem tak:

mihoo napisał:
...regulacja zaworów mały Zet z 2004, przy przebiegu:30169km.
Do wymiany 4 wydechowe i 2 ssące,udało się pozamieniać miejscami ssące i 2 wydechowe,więc pozostaje zakup tylko dwóch płytek.
Ciekawym faktem jest,że różnice były niewielkie...


Do tej pory nie wiem dlaczego jedni wymieniają parenaście płytek,a inni parę.... Rolling Eyes


Ostatnio zmieniony przez mihoo dnia Czw 20:16, 24 Sty 2013, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GRUBY
Z-zlot friend



Dołączył: 21 Lip 2011
Posty: 1369
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: W-WA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:53, 24 Sty 2013    Temat postu:
..to w końcu co mówi serwisówka.. podpowiecie.. Wink
przy jakim przebiegu trzeba sprawdzić zawory.. ja mam +/- 29000 km.. (mały przedliftowy)
zaglądać tam czy nie..??? Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mihoo
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:14, 24 Sty 2013    Temat postu:
Sorki Karol,już poprawiłem swój wpis.

Regulujesz co 24tysie,więc czas najwyższy zajrzeć/wyregulować. Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
avator
Administrator



Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:12, 24 Sty 2013    Temat postu:
no właśnie K. ale badź dobrej mysli że nie wszystkie do wymiany Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lonnet
Znajomy



Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 9:48, 25 Sty 2013    Temat postu:
ja wiem ze w moim przypadku serwisówka mówi co 42 kkm, swiece po 24 wymieniałem - trochę mnie to nerwów kosztowało. Bardziej mi chodzi o to czy ktoś w ma doświadzczenie z mod z 2009 po 24 kkm odnośnie zaworów, w jakim mogą być stanie. NIe che mi się za to brać ja nie ma potrzeby.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
avator
Administrator



Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:05, 25 Sty 2013    Temat postu:
i tego sie nie dowiesz, wszystko zależy jak pałowany był zet, 24 kkm to optymalny czas choćby na samo sprawdzenie luzu, choć ja osobiście nigdy co do regulacji/zmiany. itp nie trzymam terminu , zawsze wcześniej ale nie wmyśl tej zasady"częste mycie skraca życie" Smile a co do zaworów słychać - źle ,nie słychać jeszcze gorzej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mariusz
Stary wyga



Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 21:06, 27 Sty 2013    Temat postu:
avator napisał:
a co do zaworów słychać - źle ,nie słychać jeszcze gorzej.


Święte słowa Avator tym bardziej, że w Zetach zawory mają zdecydowaną tendencję do zmniejszania luzów.


Sprawdziłem w serwisówkach i :

Z750 04-06 serwis po 24 tyś.
Z1000 03-06 - 24tyś.
Z750 07- 24 tyś. wersja AU - Australia, pozostałe 42tyś.
Z1000 07-09 - 24 tyś. wersje AU, CA, US, czyli Australia, Kanada, United States, pozostałe wersje 42 tyś.

I tu nasuwa się odpowiedź na pytanie Miha

mihoo napisał:

Do tej pory nie wiem dlaczego jedni wymieniają parenaście płytek,a inni parę.... Rolling Eyes


Oprócz najważniejszej sprawy jaką jest wiarygodność przebiegu, jest jeszcze kwestia klimatu w jakim nasze Zety jeździły, jak widać nawet serwisówka to uwzględnia. W naszym przypadku (tu podaje skrajne przypadki) różnica będzie między spokojnie eksploatowanym Zetem sprowadzonym z deszczowej Anglii, a Zetem odkupionym od latającego na gumie Włocha. Tylko mi ta Kanada do tej teorii nie pasuje, może wpływ paliwa ? Rolling Eyes

Pewne jest to, że różnice w ilości zaworów koniecznych do regulacji nie dotyczą tylko Kawasaki. Miałem okazję regulować sprzęty pozostałej trójki Japońskich producentów gdzie w jednym sprzęcie regulacja kończyła się na wymianie jednej lub dwóch płytek, a w innym większości, piszę oczywiście o tym samym modelu.

No i ostatnia sprawa. Czy regulować zawory przy 24 czy przy 42 tyś

W przypadku Z750 07 jeszcze na naszym forum brak wpisów.

W przypadku pozostałych sprzętów przy 24 tyś należałoby przynajmniej sprawdzić, i jak piszą koledzy zawsze znajdzie się kilka zaworów do regulacji.

Przebieg bez regulacji 42 tyś - spostrzeżenia kilku osób - w większości przypadków do regulacji prawie wszystkie zawory i ze względu na dość duże rozbieżności w luzach pomiędzy poszczególnymi zaworami nie udaje się powtórnie wykorzystać wyjętych płytek, niestety większość płytek do wymiany.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Zrób to sam Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Strona 4 z 7

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin