Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Regulacja zaworów
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Zrób to sam
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gunter
Stary wyga



Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 712
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Inowrocław / UK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:31, 02 Sie 2009    Temat postu: Regulacja zaworów
Czy ktoś z posiadaczy Zetorków zabierał się samemu kiedyś za regulacje zaworków? Chciałbym samemu to zrobic i mieć pózniej satysfakcje, że sam to zrobiłem...o ile maszyna odpali Smile Wszystkie info w tej sprawie mile widziane. Może nasz kolega Mariusz wie coś na ten temat.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mariusz
Stary wyga



Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 10:27, 05 Sie 2009    Temat postu:
Istnieje duża szansa na to, że skończy się tylko na sprawdzeniu luzów zaworowych. Chcąc to zrobić samemu musisz uzbroić się w cierpliwość i odpowiedni szczelinomierz czyli taki, w którym listki stopniowane są co 0,01 mm. Cały proces sprawdzania i regulacji opisany jest w serwisówce, z tego co się orientuję, to z odczytaniem nie będziesz miał problemów, jeśli jednak miałbyś jakiś problem pisz na pewno pomogę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gunter
Stary wyga



Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 712
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Inowrocław / UK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:17, 05 Sie 2009    Temat postu:
Cały proces prześledziłem kilka razy opierając sie o serwisówke, do tego zasięgnąłem porady na innych forach i prześledziłem You Tube "jak to sie robi" Klucz dynamometryczny mam, listki ma kolega...co jeszcze bedzie mi potrzebne to mikrometr w razie gdyby nie były widoczne oznaczenia. Nie zauważyłem nic niepokojącego w pracy silnika a ma już przejechane ponad 28 tys mil, obroty równe, kopa ma itd. Co się zmieniło to to, że muszę czasami trzymać przycisk starteru ok. 2 sekund...przy czym do tej pory wystarczyło że dotknąłem i już paliła. Filtr powietrza nowy, świeczki mają przejechane jakieś 2,5 tyś mil więc padło na zaworki. Warto jednak by zobaczyć jak to wygląda pod pokrywą zważywszy, ze nikt tam jeszcze nie zaglądał po wyjechaniu maszyny z fabryki. Zapodam Wam link w którym mowa o tym...może jeszcze komuś sie przyda.
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdro.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gunter
Stary wyga



Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 712
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Inowrocław / UK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:42, 01 Gru 2009    Temat postu:
No i stało się. Po wcześniejszym uzbrojeniu się we wszystkie potrzebne narzędzia i przyrządy...dostałem się do płytek pod szklankami Shocked wtrące, że nigdy wcześniej tego nie robiłem Shocked Rolling Eyes Shocked Po pomiarach (mam nadzieje że właściwych) okazało się, że wszystkie luzy na zaworach wydechowych są niewłaściwe. Serwisówka mówi 0,22-0,31...przy czym u mnie było 0,05-0,18. Wskazywałoby na to, że wszystkie były popodwieszane. Shocked Może dlatego paliła troszke gorzej bez gazu jak była gorąca. Co do luzów na ssących to wszystkie prawie ok z tym że, luzy na 3 zaworach były o jedna setną poniżej dopuszczalnej wartości. Serwis mówi 0,15-0,24...u mnie było 0,14-0,17 troszke na granicy ale z uwagi, że zawory ssące nie nagrzewaja się tak bardzo jak wydechowe...postanowiłem więc zmienić 3 ssące i wszystkie 8 płytki na wydechu. Czekam aktualnie na przesyłke z właściwymi płytkami. Taka mała rada...jeśli ktoś zamierza sam spróbować to koniecznie niech sie zaopatrzy w mikrometr...wartości płytek są nie do odczytania. Myślicie,że jeszcze odpali??? Bu bu ...szloch Confused

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gandi
Stary wyga



Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 8:49, 02 Gru 2009    Temat postu:
U mnie po 20tys. km też wszystkie zawory miały zmniejszone luzy, ale na granicy normy. Które i o ile nie wiem bo robiłem to w serwisie, ale chyba wszystkie 16 płytek wymieniono, żebym miał spokój na następne 20tys. Ogólnie ktoś już pisał że Zet ma tendencję do skracania luzów. Więc jak masz w ssących dolną granicę luzu nie warto Ci zmienić też płytek? Skoro już robisz i masz moto rozkręcony, a tak po 5 tys. km będziesz już miał poniżej normy.

Różnicy w odpalaniu nie widzę, też czasem muszę zakręcić 2 sekundy, szczególnie zimny. Jednak mam wrażenie że teraz mam ładniejszy dźwięk silnika przy wkręcaniu na obroty ale może tylko mi się wydaje Wink

Powodzenia w skręcaniu tego do kupy!


Ostatnio zmieniony przez gandi dnia Śro 8:55, 02 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mariusz
Stary wyga



Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 19:10, 02 Gru 2009    Temat postu:
gunter napisał:
Myślicie,że jeszcze odpali??? Bu bu ...szloch


Jak Ty możesz tak pisać, pewnie że odpali.

Najważniejsze jest to, aby po całkowitym montażu kilkakrotnie obrócić wałem "ręcznie", ale w zasadzie będziesz obracał wałem w czasie ostatecznego sprawdzenia luzów. Jeśli wał obraca się płynnie, a po kilku obrotach znaki na wale i wałkach są poprawnie ustawione, to musi zapalić od pierwszego strzału. Płytki zaworowe są elementami, które się nie zużywają, więc czasami zdarza się, że po zmierzeniu i przeliczeniu udaje się 2-3 płytki pozamieniać miejscami.
Gunter napisz przy jakim przebiegu regulujesz zawory - tak dla celów informacyjnych.
W moim Z1000 przy przebiegu 22000km wszystkie zawory mieściły się w normie, ssące 16-21, wydechowe 24-28, więc się do nich nie dotykałem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ulaaa
Stary wyga



Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: W-wa
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Śro 19:24, 02 Gru 2009    Temat postu:
ja po 26 tys. miałam 2 lub 3 do wymiany, już nie pamiętam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gunter
Stary wyga



Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 712
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Inowrocław / UK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:05, 02 Gru 2009    Temat postu:
Nie zakładam inne opcji...musi odpalić. Co do przebiegu to maszyna ma przejechane kilka mil ponad 29 tyś...na kilometry to jakieś 47 tyś. Zaworki ustawiane są pierwszy raz i mam nadzieje że dobrze to wyjdzie. W tym linku poniżej koles chyba dobrze pisał o silnikach Kawasaki, cytuje:


Wiele silników Kawasaki ma tendencje do skracania luzów. Odbywa się to na zasadzie ubijania przylgni zaworu w jego gnieździe. Dlatego w tych motocyklach rozsądne może być ustawianie bliżej górnej granicy.

i jeszcze coś ważnego:

Ze względu na osiągi najkorzystniejszy jest minimalny luz, a zatem najdłuższe czasy otwarcia zaworów i lepsze napełnianie i opróżnianie komory spalania. Niby kilka setnych milimetra to niedużo, ale po przeliczeniu tego na wartości kątowe różnice robią się znaczne. Nie można jednak przesadzić, bo podparcie zaworów może doprowadzić do ich nadpalenia w wyniku przegrzania (nie ma możliwości oddania ciepła w chwili kontaktu przylgni z gniazdem).

Całe zagadnienie jest poruszone w linku poniżej:

[link widoczny dla zalogowanych]

ktoś juz przedstawił ten link na forum. Tak czy inaczej...natychmiast dam znać jakie to wszystko sie klei.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mariusz
Stary wyga



Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 23:13, 02 Gru 2009    Temat postu:
gunter napisał:
Wiele silników Kawasaki ma tendencje do skracania luzów.


Tylko się nie załamujcie, że Zety mają jakiś nieudany silnik. Rozrząd z popychaczami szklankowymi i regulacją płytkową zawsze będzie miał tendencję do zmniejszania luzów, dotyczy to wszystkich marek, chociaż niektóre sprzęty wytrzymują znacznie dłużej bez regulacji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gunter
Stary wyga



Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 712
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Inowrocław / UK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 15:34, 05 Gru 2009    Temat postu:
W końcu mam chwilke wolnego czasu...
Ludzie! ODPALIŁA od pierwszego strzału, tak jak Mariusz życzył. Nie ukrywam, że byłem bardzo zdenerwowany gdy zbliżała się chwila rozruchu. Radość nie z tej Ziemi. Moje spostrzeżenia...chwilke po rozruchu zauważyłem że silnik pracuje na szybszych obrotach i znacznie równiej, ale pomyślałem sobie że to na ssaniu więc musi równo pracować. Zwolniłem ssanie..i tak pracował o wiele za szybko... 200-300 obr/min. W trakcie rozgrzewania się silnika zmniejszałem obroty do prawidłowych..powyżej 1100 obr/min. Rozgrzała się dobrze, wentylator się załączył...czas na przygazówki i większe obroty. Dałem przez chwilke do odcinki, wszystko ok. Zgasiłem, odpalił od razu, bez gazu w ciągu mniej niż 1 sec. Mała rundka na 1-2 biegu. Rwie jak szalona. Teraz na jedynce jade bez gazu, nie szarpie, nie dławi się...przedtem bylo to niemożliwe. Pracuje równo, ciszej...przy składaniu wsadziłem te same stare świece by nie było...że to nowe świece pomogły. Jest ok... olbrzymia różnica, nowe świece leżą...ale nie zginą Smile
Wróciłem do chaty wyjeb.ny ale zarazem szczęśliwy...dziś jeszcze poskładam wszystkie plastiki i może wypoleruje troszke. Mariusz...dziękuje za cenne rady. Jednak nie wszystko piszą w serwisówkach. Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Sob 20:06, 05 Gru 2009    Temat postu:
Witaj. Jak dla mnie jesteś GOŚĆ. Nawet gdyby Mariusz przez rok mi to tłumaczył i tak bym nie dał rady.
Pozdrowienia
Jacek
Powrót do góry
13b
Stary wyga



Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wolin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:11, 05 Gru 2009    Temat postu:
Jacek napisał:
Witaj. Jak dla mnie jesteś GOŚĆ. Nawet gdyby Mariusz przez rok mi to tłumaczył i tak bym nie dał rady.
Pozdrowienia
Jacek


Ja tak samo Cool

ps. jak podniesć wolne obroty? bo chyba mam okolo 950 Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gandi
Stary wyga



Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:14, 05 Gru 2009    Temat postu:
Jest taka śrubka jak spojrzysz z lewej strony za silnikiem. Obroty powinny być +/- 1100. A do regulacji rozgrzej silnik Wink

gunter gratulacje!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
13b
Stary wyga



Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wolin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:29, 05 Gru 2009    Temat postu:
dzieki! jutro sprobuje!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gunter
Stary wyga



Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 712
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Inowrocław / UK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 23:32, 05 Gru 2009    Temat postu:
Poskładałem plastiki i wszystko do kupy...na koniec odpaliłem by się upewnić że jest ok. Smile Jest ok. Jak jutro pogoda dopisze to z kumplem który jezdzi SV1000 pograndzimy trosze...przy okazji pocisne troszke na wyższych...tak dla pewności.

Dokładnie, tak jak gandi pisze...śrubka znajduje się mniej więcej po środku mostka żebrowo mostkowego Smile Smile Smile taki żarcik, podchwyciłem z występu Marcina Dańca...a tak serio to ta śrubka napewno tam jest. Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Zrób to sam Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Strona 1 z 7

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin