Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Jakie paliwko lejecie?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> O motocyklach ogólnie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Jakie paliwo zalewasz do zeta
95
59%
 59%  [ 39 ]
98
18%
 18%  [ 12 ]
Czasem to czasem to
22%
 22%  [ 15 ]
Wszystkich Głosów : 66

Autor Wiadomość
Wąski
Zetofil



Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 1190
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków/Dębica
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:09, 20 Cze 2011    Temat postu:
Juz chwilę temu czytałem jakieś sprawozdania z jakości paliw w Polsce i wcale nie wyglada to najgorzej. Ja polecam te male lokalne stacje. Mam taka pod nosem w Dębicy i naprawde paliwo rewelka. Czasami mam wrazenie ze maja lepsze paliwo niz nasi monopolisci typu BP. Chociaz tam tez tragedii nie ma.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomo
Stary wyga



Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 620
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:10, 20 Cze 2011    Temat postu:
Wąski napisał:
Juz chwilę temu czytałem jakieś sprawozdania z jakości paliw w Polsce i wcale nie wyglada to najgorzej. Ja polecam te male lokalne stacje. Mam taka pod nosem w Dębicy i naprawde paliwo rewelka. Czasami mam wrazenie ze maja lepsze paliwo niz nasi monopolisci typu BP. Chociaz tam tez tragedii nie ma.


Która ta stacja w Dębicy ? Dezako ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wąski
Zetofil



Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 1190
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków/Dębica
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:59, 20 Cze 2011    Temat postu:
Nie. Niedaleko osiedla Kępa i szpitala w takim dołku koło rzeczki. Na Kępie mieszkam Smile Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pon 23:39, 20 Cze 2011    Temat postu:
Ja ze względu na jakość do moto jak i swojej buni leję tylko 98. Im wyższa liczba oktanów tym lepsze osiągi. To, że na oko ktoś nie widzi różnicy... Cóż 'na oko' to wiadomo co można.. Takie parametry można zmierzyć tylko odpowiednimi przyrządami. Myślę, że po przekroczeniu większych przebiegów silnik jeżdżony na lepszym paliwie jak i jego podzespoły będą w lepszym stanie. Zresztą o ile pamiętam v power racing ma 100 oktanów, a w Japonii od lat sprzedają paliwo 101 oktanowe, a jak wiadomo Niemcy (do Polski to paliwo trafia właśnie stamtąd) i Japończycy to dwa mądre narody Smile

Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pon 23:50, 20 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
tomo
Stary wyga



Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 620
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 7:30, 21 Cze 2011    Temat postu:
Wąski napisał:
Nie. Niedaleko osiedla Kępa i szpitala w takim dołku koło rzeczki. Na Kępie mieszkam Smile Razz


A wiem ! po prawej stronie jak się do obwodnicy wyjeżdża. Następnym razem tam tankuje ! Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jabloniec
Stary wyga



Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 518
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 3-city
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 11:09, 21 Cze 2011    Temat postu:
quetz666 napisał:
, a w Japonii od lat sprzedają paliwo 101 oktanowe, a jak wiadomo Niemcy (do Polski to paliwo trafia właśnie stamtąd) i Japończycy to dwa mądre narody Smile


I to jest wlasnie kolejny mit, w polsce mamy paliwo od dwoch dostawców Loto i Orlen, kumpel jak pracował na Shellu w Gdyni, mowil ze kupują paliwa w Lotosie, wiec naprawde jestem sceptycznie nastawiony do bajek typu V-power tolepsze paliwo. Jak nie widac roznicy to po co przeplacac. Kumpel 2 razy w miesiącu lata do Niemiec i mówi ze na polskiej ON pali 10l a na niemieckiej 8 l ,zawsze przed powrotem tankuje w Niemczech do pełna i jeszcze 20 litrów przywozi. Wiec Ja leje tylko 95
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wąski
Zetofil



Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 1190
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków/Dębica
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 11:37, 21 Cze 2011    Temat postu:
jabloniec napisał:
quetz666 napisał:
, a w Japonii od lat sprzedają paliwo 101 oktanowe, a jak wiadomo Niemcy (do Polski to paliwo trafia właśnie stamtąd) i Japończycy to dwa mądre narody Smile


I to jest wlasnie kolejny mit, w polsce mamy paliwo od dwoch dostawców Loto i Orlen, kumpel jak pracował na Shellu w Gdyni, mowil ze kupują paliwa w Lotosie, wiec naprawde jestem sceptycznie nastawiony do bajek typu V-power tolepsze paliwo. Jak nie widac roznicy to po co przeplacac. Kumpel 2 razy w miesiącu lata do Niemiec i mówi ze na polskiej ON pali 10l a na niemieckiej 8 l ,zawsze przed powrotem tankuje w Niemczech do pełna i jeszcze 20 litrów przywozi. Wiec Ja leje tylko 95


A to ciekawe. Chcialbym zobaczyc kiedys jakies badania porownawcze jakosci paliwa i liczby oktanowej w Europie. Ciekawe na ktorym miejscu sie plasujemy.


@tomo Tak to własnie tam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Wto 11:43, 21 Cze 2011    Temat postu:
quetz666 napisał:
Ja ze względu na jakość do moto jak i swojej buni leję tylko 98. Im wyższa liczba oktanów tym lepsze osiągi. To, że na oko ktoś nie widzi różnicy... Cóż 'na oko' to wiadomo co można.. Takie parametry można zmierzyć tylko odpowiednimi przyrządami. Myślę, że po przekroczeniu większych przebiegów silnik jeżdżony na lepszym paliwie jak i jego podzespoły będą w lepszym stanie. Zresztą o ile pamiętam v power racing ma 100 oktanów, a w Japonii od lat sprzedają paliwo 101 oktanowe, a jak wiadomo Niemcy (do Polski to paliwo trafia właśnie stamtąd) i Japończycy to dwa mądre narody Smile




ja juz nic nie mowie bo mi szkoda klawiatury. Lejcie lotnicze, to bedzie mial lepsze osiagi od gixera 1000 a podzespoly w silniku beda lepsze niz nowe.
peace
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Wto 12:56, 21 Cze 2011    Temat postu:
Widzę, że co niektórzy lubią wybiegać nieco na wyrost... Cóż, paliwo o wyższej liczbie oktanowej nadaje się najlepiej do silników mocno wysilonych, wysokoobrotowych, a także doładowanych więc idealnie pasują do nowoczesnych silników w motocyklach sportowych i sportowo-turystycznych. W takich silnikach daje się zauważyć lekki wzrost mocy dlatego paliw wysoko oktanowych używa się w wyścigach czy rajdach. A co do jakości paliwa to także jak w przypadku olejów czy smarów ma ona znaczenie. Paliwo paliwu nierówne. Kolega pracował na shellu i v-powera mieli z Niemiec. Ja jeżdżę na 98 i nigdy mnie ono nie zawiodło.
Powrót do góry
Cerb
Stwórca



Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 3098
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mława
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 13:41, 21 Cze 2011    Temat postu:
locdog napisał:
ja juz nic nie mowie bo mi szkoda klawiatury. Lejcie lotnicze, to bedzie mial lepsze osiagi od gixera 1000 a podzespoly w silniku beda lepsze niz nowe.
peace

Od GSX-R 1000 nic nie ma lepszych osiagow Twisted Evil . Co do jakosci paliwa to pracuje na stacji paliw i zajmuje sie zamawianiem i przyjeciami paliwa, tankowaniem tez (ON, PB95, PB98, LPG, Opał, ON iZ40, BIO100) Paliwa bierzemy od roznych dostawcow, ale i tak wiekszosc idzie z Olrenu lub Lotosu (juz ktos tu o tym wspomnial), sa tez paliwa z Ukrainy. Roznicy jakosciwej jezeli paliwo idzie bezposrednio z rafinerii nie ma zadnej. Owszem sa rozne specyfikacje ale sa one robione na zamowienie konkretnych firm, ale zwykly smiertelnik tego nie odczuje. Wszelkie niedostatki wychodza wtedy gdy paliwo dostarczane jest od posrednikow. Praktycznie rzcz biorac moga oni robic z paliwem co im sie zywanie podoba ale...i tak nie robia chyba ze chca szybko upasc. W tej chwili dostarczanie paliwa cysterna to masa dokumentow, swiedectw jakosci, pomiarow, temperatur i innych cudow niewidów. Nie wyobrazam sobie zeby komus chcialo sie dolewac 100 litrow np. depresatora (dodatek opozniajacy zamaraznie ON) ktory tez kosztuje niemalo po to tylko zeby zlac 100 litrow ropy. Na cysternach sa plomby, liczniki mierzace kazde wachanie temperatury, ubytki itd. Tez nierealne zeby komus chcialo sie z tym cos robic. Nie liczac juz ze cysterny maja systemy GPS ktore sledza ruch pojazdow i nawet w czasie wydawania paliwa dzowni szef dlaczego cysterna tyle stoi. Duza czesc stacji paliw bierze paliwa od posrednikow, powodem tego jest to ze daja dluzsze terminy platnosci, ale waznym powodem jest tez to ze paliwo ma nizsza temperature niz te z refinerii. Czasem nawet 10 stopni roznicy. W rafinerii zalewasz do cysterny 32 tys litrow ON w temperaturze 32 stopni a dojezdzasz na miejsce i zlewasz 31900 w temeraturze 24 stopni. Czyli stacja paliw jest w plecy 100 litrow. Od posrednikow krztoy sami magazynuja paliwa roznica to 20-30 litrow.

Moze sie zdarzyc ze pracownicy stacji sami cos mieszaja przy paliwach, u nas np. sie nie da bo stacja sterowana jest komputerem i wystarczy dolac 5 litr czegokolwiek do zbiornika i komputer juz wykazuje roznice ktora trzeba pozniej udokumentowac. Nie warto.

A najlepsze jest to ze sam nie tankuje na stacji na ktorej pracuje, powod? Jak mialem jeszcze Zeta to dwa razy zalalem tam paliwo i dwa razy nie moglem odpalic moto;). A wiem ze paliwo jest OK, bo jeszcze nie bylo tak ze ktos nie odjechal a reklamacje mamy raz na rok, z reguly z dupy wzieta Wink . Dziwne nie? Tankuje glownie na Orlenie. Mysle ze to indywidualna "sprawa" kazdego silnika jak zachowuje sie na roznych paliwach.

Zaden ze mnie ekspert ale sporo juz tego widzialem i mysle ze nie ma za bardzo co gdybac tylko lac to na czym moto chodzi dobrze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Wto 13:44, 21 Cze 2011    Temat postu:
95
Powrót do góry
mihoo
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:53, 21 Cze 2011    Temat postu:
Cerb,po ile masz paliwko? Wink

Sorki za OT,ale nie mogłem się powstrzymać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cerb
Stwórca



Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 3098
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mława
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 13:13, 22 Cze 2011    Temat postu:
Po tyle samo co kazdy Smile. Dzis mialem dostawe PB 95, liczba oktanow wedlug swiadectwa jakosci to 95.4 Wink

Ostatnio zmieniony przez Cerb dnia Śro 13:14, 22 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomo
Stary wyga



Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 620
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 13:58, 22 Cze 2011    Temat postu:
Cerb napisał:
Po tyle samo co kazdy Smile. Dzis mialem dostawe PB 95, liczba oktanow wedlug swiadectwa jakosci to 95.4 Wink


To może chociaż hotdogi masz taniej ? Cool Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Śro 21:06, 22 Cze 2011    Temat postu:
hahah tomo pojechałeś Very Happy
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> O motocyklach ogólnie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin