Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Jakie paliwo zalewasz do zeta |
95 |
|
59% |
[ 39 ] |
98 |
|
18% |
[ 12 ] |
Czasem to czasem to |
|
22% |
[ 15 ] |
|
Wszystkich Głosów : 66 |
|
Autor |
Wiadomość |
gunter
Stary wyga
Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 712
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Inowrocław / UK Płeć:
|
Wysłany: Śro 21:45, 22 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Cerb...piwko dla Ciebie za wykład.
Ps. Czy benzyna także sie kurczy w niższych temp...czy poprostu chodzi o zawartość oparów w cysternie?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Cerb
Stwórca
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 3098
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mława Płeć:
|
Wysłany: Czw 10:36, 23 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Benzyna tez sie kurczy, ale najwieksze wahania temperatury sa przy ON. HotDogow nie mamy bo to stacja paliw zakladowa wiec tylko sama chemia;).
|
|
Powrót do góry |
|
 |
franek
Znajomy
Dołączył: 13 Paź 2010
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hajnówka Płeć:
|
Wysłany: Sob 8:54, 25 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Na 98 ma troszkę mniejszą moc niż na 95 silnik jest przystosowany do 95. Benzyna 98 łagodniej się spala silnik ciszej pracuje. Kiedyś coś czytałem o testach na hamowni, na 98 miał mniejszą moc.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6235
Przeczytał: 93 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Sob 15:37, 25 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
franek,masz jakieś dowody na swoją teorię,bo na zdrowy rozsądek winno być zupełnie odwrotnie.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
franek
Znajomy
Dołączył: 13 Paź 2010
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hajnówka Płeć:
|
Wysłany: Sob 16:11, 25 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
2 podstawowe cechy benzyny to wartosc opalowa i oktanowosc czyli zawartosc oktanow, ktore odpowiadaja za predkosc spalania i odpornosc na spalanie stukowe. Z tym ze im oktanow wiecej tym paliwo spala sie wolniej i lagodniej!
Dlatego czesto sie ludziom wydaje ze na 98 silnik pracuje jakby lepiej, ciszej, plynniej... W rzeczywistosci moc na 95 pewnie by byla wyzsza. Lepiej moze byc na paliwach typu Ultimate, V-power, Verwa itp gdzie dodawane sa specjalne uszlachetniacze i zwiazki eteryczne zawierajace duze ilosci tlenu - one wlasnie odpowiadaja za poprawe osiagow niwelujac straty wynikajace z wyzszej liczby oktanowej. Zalezione gdzieś w necie
|
|
Powrót do góry |
|
 |
dtox
Zaglądacz
Dołączył: 31 Maj 2011
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krakow Płeć:
|
Wysłany: Sob 16:25, 25 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
huehue, no coz... nigdy mi na hamowni nie wyszlo mniej na 98 niz na 95... ale pewnie Maha sie myli... w wiekszosci przypadkow bylo tak samo (auta seryjne) lub w granicach bledu wiecej.
Po zmianie softu na bardziej ambitny, 98 dawala zawsze pare koni wiecej niz 95.
pozdro
|
|
Powrót do góry |
|
 |
franek
Znajomy
Dołączył: 13 Paź 2010
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hajnówka Płeć:
|
Wysłany: Sob 16:27, 25 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6235
Przeczytał: 93 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Pon 17:12, 27 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Za chwilę wyjdzie,że najlepsze osiągi Zetem będą po zalaniu ON....................
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Pon 17:40, 27 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
merytorycznie to ten temat lezy wiec przynajmniej mozna sie posmiac
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Pią 20:25, 22 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Odświeżę, bo pojawił się test wpływu różnych gatunków benzyny na osiągi
Mam nadzieję że rozwiąże w jakimś stopniu te spory
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6235
Przeczytał: 93 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Pią 22:13, 22 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Kolega franek przeczytał?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Bikers
Aktywny
Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 460
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław Płeć:
|
Wysłany: Sob 9:09, 23 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Hehe Lex uprzedziłeś mnie
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Cerb
Stwórca
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 3098
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mława Płeć:
|
Wysłany: Sob 9:26, 23 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Mnie tez uprzedzil, bardzo dobry artykul. Pozostaje przy 95 ale jakby trafil mi sie kiedys wypad na tor lub ogolnie ostrzejsze latanie to bede la 98 zeby zmniejszyc mozliwosc spalania stukowego.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
rychu
Zetofil
Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 1463
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubliniec Płeć:
|
Wysłany: Sob 10:42, 23 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
// rychu,link już był wklejany parę postów wyżej // mihoo
|
|
Powrót do góry |
|
 |
franek
Znajomy
Dołączył: 13 Paź 2010
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hajnówka Płeć:
|
Wysłany: Sob 20:48, 23 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Przeczytał uważam że nie ma sensu spuszczac się i lać 98
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|