Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Jaki olej ?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 17, 18, 19  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BAD CAT
Bywalec



Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: NISKO
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 10:14, 11 Mar 2011    Temat postu:
wedluk mnie przyszedl czas na skrzynie jesli byla ostro traktowana nie wydaje mi sie azeby olej mial wplyw na wytrzymalosc klow w skrzyni i na wycieranie ,krzywienie wodzikow
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Madras
Z-zlot friend



Dołączył: 24 Wrz 2010
Posty: 1540
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 11:06, 11 Mar 2011    Temat postu:
Jaki czas na skrzynię po 50 mth !!! Smile jeździłeś może w MX ? a traktowana była normalnie powiedziałbym nawet że łagodnie bo zawsze zmieniałem biegi ze sprzęgłem , chociaż w crosowych maszynach można w górę spokojnie bez sprzęgła walić biegi !!!! Kumpel ma LTR-a z 2007 r i do dzisiaj lata bez awarii skrzyni a startuje przynajmniej w kilku zawodach MX w sezonie , w K8 i K9 była wada skrzyni ( sypały się zęby 3 biegu ) ale po obserwacjach wielu egzemplarzy widać zanczący pozytywny wpływ oleju MOTULA na skrzynię , robiła prawie dwa razy tyle przebiegu niż na innych olejach.


W TRX -ie zrobiłem ponad 300mth i biegi na zawodach waliłem bez sprzęgłą i do dzisiaj chodzi idealnie Very Happy ale wiadomo skrzynia pancerna no i cały czas od nowości na motulu Very Happy


Ostatnio zmieniony przez Madras dnia Pią 11:10, 11 Mar 2011, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mati27d
Zaglądacz



Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świebodzin Lubuskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:47, 11 Mar 2011    Temat postu:
mam zdjęcia takiej skrzyni od ltr robiłem niedawno dwa egzemplarze wada fabryczna pada miedzy 40-80mth suzuki wprowadziło zestaw naprawczy (wzmocnione tryby 3 biegu), tu nie ma zmiłuj się padnie i tyle tylko kwestia czasu, zawodnicy wyczynowi zmieniają odrazu w fabrycznie nowych sprzętach ten trzeci bieg, a trx maszyny nie do zajechania Smile to fakt
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Paweł
Świeżak



Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:53, 11 Mar 2011    Temat postu:
Pisałem do jednego kolesia który prowadzi sklep i serwis i napisał mi takie coś
Można taki i taki, ze wskazaniem na półsyntetyk np Motul 5100 10w40 lub Castrol GPS 10w40
syntetyki zaleca się do motocykli mocno wyżyłowanych sportowych.
nie ma sensu przepłacać bo syntetyki są drogie. np motul 300v kosztuje 70 zł/l
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Madras
Z-zlot friend



Dołączył: 24 Wrz 2010
Posty: 1540
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:16, 11 Mar 2011    Temat postu:
mati27d napisał:
mam zdjęcia takiej skrzyni od ltr robiłem niedawno dwa egzemplarze wada fabryczna pada miedzy 40-80mth suzuki wprowadziło zestaw naprawczy (wzmocnione tryby 3 biegu), tu nie ma zmiłuj się padnie i tyle tylko kwestia czasu, zawodnicy wyczynowi zmieniają odrazu w fabrycznie nowych sprzętach ten trzeci bieg, a trx maszyny nie do zajechania Smile to fakt


Fakt tylko te wzmocnione to też lipa i padają z tego co wiem to ściągają z USA kute , ja po remoncie wszystko na oryginalnych częściach ( niby wzmocnionych trybach ) nie zrobiłem nawet 10 mth i znowu to samo się stało też można załatwić sobie nieźle silnik podczas takiej awarii kumplowi opiłki ze skrzyni przytkały kanały olejowe od smorowania wałków rozrządu i dodatkowe koszty miał , dlatego naprawiłem i sprzedałem a zakupiłem TRX-a wielki plus TRX0a to że ma osobno olej silnika i osobno skrzynie Very Happy


Przy wymianach oleju w Z-ecikach co 6000 km to można się szarpnąć na V300 a jak ja nieraz nawet 2 razy w miesiącu musiałem wymieniać to był spory koszt Cool


Ostatnio zmieniony przez Madras dnia Pią 20:20, 11 Mar 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gandi
Stary wyga



Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 10:47, 14 Mar 2011    Temat postu:
Paweł napisał:
Pisałem do jednego kolesia który prowadzi sklep i serwis i napisał mi takie coś
Można taki i taki, ze wskazaniem na półsyntetyk np Motul 5100 10w40 lub Castrol GPS 10w40
syntetyki zaleca się do motocykli mocno wyżyłowanych sportowych.
nie ma sensu przepłacać bo syntetyki są drogie. np motul 300v kosztuje 70 zł/l


Czyli wg niego 110KM z 750ccm to nie jest mocno wyżyłowany silnik? Ja uważam że do naszych silników najlepiej lać pełny syntetyk 10W40 czyli lepkość tak jak zaleca producent. Bardzo dobrym olejem jest Motul 7100 - różnica cenowa w porównaniu do 5100 nie jest aż tak wielka, tym bardziej że wymienia się go raz - dwa razy w roku. Mi od wymiany do wymiany nie brał NIC - nalałem do górnego poziomu w oczku i zmieniając olej po 6000 km było tyle samo. Wierzę że to dzięki dobremu olejowi i zawsze wysokiemu poziomowi w silniku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jabloniec
Stary wyga



Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 518
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 3-city
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 13:04, 14 Mar 2011    Temat postu:
gandi napisał:

Czyli wg niego 110KM z 750ccm to nie jest mocno wyżyłowany silnik? Ja uważam że do naszych silników najlepiej lać pełny syntetyk 10W40 czyli lepkość tak jak zaleca producent. Bardzo dobrym olejem jest Motul 7100 - różnica cenowa w porównaniu do 5100 nie jest aż tak wielka, tym bardziej że wymienia się go raz - dwa razy w roku. Mi od wymiany do wymiany nie brał NIC - nalałem do górnego poziomu w oczku i zmieniając olej po 6000 km było tyle samo. Wierzę że to dzięki dobremu olejowi i zawsze wysokiemu poziomowi w silniku.


tylko ze 10W40 to polsyntetyk.

Wiesz co tak zawsze mi sie wydawało ze lepkość określa typ oleju.
[link widoczny dla zalogowanych]
tu tez jest napisane ze taka lepkość to polsyntetyk


Ostatnio zmieniony przez jabloniec dnia Pon 14:00, 14 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gandi
Stary wyga



Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 13:21, 14 Mar 2011    Temat postu:
A co ma lepkość do składu oleju? Mylisz się.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sebasbox
Znajomy



Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 14:25, 14 Mar 2011    Temat postu:
jabłoniec, głupoty gadasz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jabloniec
Stary wyga



Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 518
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 3-city
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 15:14, 14 Mar 2011    Temat postu:
sebasbox napisał:
jabłoniec, głupoty gadasz


"Półsyntetyczny olej silnikowy Motul 5100 10W40" to ze strony producenta

[link widoczny dla zalogowanych]

natomiast rzeczywscie Motul 7100 10W40 to full syntetyk

[link widoczny dla zalogowanych]

Kazdego dnia czlowiek sie uczy czegos nowego Smile


Ostatnio zmieniony przez jabloniec dnia Pon 15:53, 14 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sebasbox
Znajomy



Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 15:32, 14 Mar 2011    Temat postu:
tak jak napisał gandi, lepkość nie ma nic wspólnego z tym czy olej jest sytetyczny czy półsyntetyczny.
zresztą w swoim poście sam to potwierdziłeś Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BAD CAT
Bywalec



Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: NISKO
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:18, 14 Mar 2011    Temat postu:
widze ze mamy podobne silniki mam honde crf 450r Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mihoo
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 9:50, 15 Mar 2011    Temat postu:
A ja widzę,że nawet na tym "spokojnym" forum,lada chwila będzie wojna olejowa,która później przerodzi się na starcia między zwolennikami różnych marek:motulowcy vs castrolowcy vs reszta świata.
Panowie każdy leje co chce i co mu się podoba.Zdania na ten temat są zawsze podzielony,ponieważ tak było,jest i będzie;ale to nie pretekst by spierać się o coś tak błahego.
Osobiście używałem JCM i jeździł,ostatnio zalałem GPSem;a teraz zaleję IPONem.
Kolega forumowy Czester,miał V300 (źle chodziła skrzynia),zmienił na GPSa i było lepiej.Czym teraz zaleje.......,co komu do tego,bo jak to mówią:"jego małpy,jego cyrk"!

Peace Wink

PS:na dzielni mamy taki mały zakładzik,koleś zalewa Gixa 750 k4 zwykłym olejem samochodowym Lotos Diesel i przejechać ma 1000km...;co z tego zakładu wyjdzie powiadomię niezwłocznie.
Jeżeli to zrobi,to jestem dobrą flaszkę w plecy Twisted Evil


Ostatnio zmieniony przez mihoo dnia Wto 9:54, 15 Mar 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomo
Stary wyga



Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 620
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 10:10, 15 Mar 2011    Temat postu:
Ja pozostaję przy swoim nadal. Przejeździłem dopiero zeszły sezon i nie zauważyłem jakichś niepokojących objaw które mogłyby wynikać ze źle dobranego oleju.

Używam ELF MOTO 4 HP ECO 10W40 to jest półsyntetyk.

A z olejem to jest tak jak z doborem gum. Każdy ma swoje zdanie i go broni, ja tam się nie spinam o takie rzeczy bo to nie ma sensu Smile


Pozdrawiam panowie !
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ardi
Zaglądacz



Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Siedlce
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:06, 19 Wrz 2011    Temat postu:
Również używałem Elfa Moto 4 hp eco i to tylko nie w tym motocyklu. Zawsze sobie go chwaliłem, nawet chyba na tym forum. Jednak teraz mam pewne spostrzeżenie, które skłoniły mnie do jego zmiany, gdyż mocno mnie zaniepokoiło. Po takiej trochę ostrzejszej jeździe zauważyłem (odcinek jakieś 7 km, zmiany biegów przy około 8-9 tys) po jeździe, że ten olej się dość mocno pieni. Myślałem, że to jednorazowe, ale jednak nie. Korzystne to nie jest, bo z tego co wiem wtedy smarowanie nie jest aż tak efektywne. Wiem, że ogólnie oleje się pienią i dodawane są związki, które mają temu zapobiegać, ale np na motulu na którym też przejeździłem sezon tego nie zauważyłem. Niby przejechałem na tym oleju już tak z 5500 i tak się zbierałem z wymianą, ale przedtem czegoś takiego nie miałem, nawet przy ostrej jeździe. Na początku tego nie było, być może olej ten szybko traci swoje właściwości... Poza tym w poprzednim moto (KLE500) na tym samym oleju nie zauważyłem tego zjawiska, być może silnik w Zecie ma dużo większe wymagania odnośnie środka smarnego. Macie może jakieś podobne doświadczenia, działy u was się może podobne rzeczy?

A teraz jeżdżę na Liqui Moly Racing 10W50. Dlaczego taka zmiana na syntetyk? Z tego co wiem, oleje w pełni syntetyczne zachowują się lepiej przy skrajnych warunkach, przy dużych obciążeniach. Pojeżdżę, zobaczę i napiszę jakie mam spostrzeżenia odnośnie tego oleju. Cena do zniesienia, 159 zł za 4L wraz ze środkiem czyszczącym silnik Racing Engine Flush w motoakcesoriach, a i opinie raczej olej ma nienajgorsze.

Co do samego środka czyszczącego... Nie mam żadnych uwag, motocykl podczas pracy na nim przez 10 minut zachowywał się spokojnie, żadnych niepokojących dźwięków, falowania obrotów. Co mnie zaskoczyło to ilość oleju jaka spłynęła. Do silnika wlałem jakieś 3,6-3,7l. Bardzo ładnie spłynął w takim razie stary olej. Zawsze po wymianie wchodziło mi około 3,2-3,3l. Czy wyczyściło to trochę silnik to nie wiem, bo trzeba by było do niego zajrzeć przed i po, ale jeśli ktoś ma to raczej nie ma powodu do tego, żeby się obawiać jego użycia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 17, 18, 19  Następny
Strona 4 z 19

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin