Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
13b
Stary wyga
Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wolin Płeć:
|
Wysłany: Sob 14:55, 21 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Uwaga! Przestroga dla wszystkich co do zakładania łańcucha, a mianowicie łączenia łańcucha. Nie zapinajcie na zapinkę! Należy tylko i wyłącznie zakuwać!
Dzisiaj rano umówiłem się z Keryn-em na latanie, wyjeżdżam z miasta, rozpędzam się: 1 - 2 -3 i nagle łańcuch pieprznął! miałem zapinkę, no i oczywiście pierd&$%#ła zapinka! Łańcuch zniszczył ramkę na tablicę, wygiął lekko tablicę, upieprzył 2 plastikowe mocowania ogona... cholernie się wystraszyłem ale wszystko jest ok, dopchałem moto do garażu...
Jeszcze dziś zakuwam łańcuch!
pozdr
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Mariusz
Stary wyga
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 17:11, 21 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
13b napisał: | Jeszcze dziś zakuwam łańcuch |
A jak jakiś czas temu przekonywałem, że łańcuch w zecie powinno się zakuwać, to o mały włos wojny na forum nie było. Dobrze, że moje zdanie jeszcze kilka osób podzielało. Nie odbierzcie tego, że piszę złośliwie, przykro tylko czytać o tym jak kolega z forum na własnej skórze przekonał się jaka zapinka jest bezpieczniejsza
|
|
Powrót do góry |
|
 |
gandi
Stary wyga
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Sob 17:58, 21 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Dokładnie, dobrze Mariusz mówisz. Na dodatek w Zecie jest łańcuch 520, czyli stosunkowo cienki (taki jak w klasie 500), dziwie się że nie dali 525 - czyli łańcuch jest trochę przeciążony - czyli należy stosować jak najlepsze ogniwa (DID VM lub DID ZVM) i zakuwać.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
rychu
Zetofil
Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 1463
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubliniec Płeć:
|
Wysłany: Sob 18:16, 21 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Ja pie3$%$#^%&^%dole panowie toć ja mam nówkę kiete na ........zapinkę!!!!!!!!!!!.Na dodatek znalazłem w pudełeczku ogniwko do zakucia.W poniedziałek jadę zakuć.Strach pomyśleć.
P.S.
13b dobrze że Tobie nic się nie stało !
|
|
Powrót do góry |
|
 |
13b
Stary wyga
Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wolin Płeć:
|
Wysłany: Sob 18:20, 21 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
No fart jak nic! Nawet łańcuch się nie uszkodził, zaczepił się o osłonę łańcucha i nawet ani cm sie po asfalcie nie przejechał!
Keryn przywiózł mi zapinki i będę kombinował.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6235
Przeczytał: 93 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Nie 14:33, 22 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
13b napisał: | No fart jak nic!
Keryn przywiózł mi zapinki i będę kombinował. |
13b,chłopie zakuwaj łańcuch,a nie zapinaj!
|
|
Powrót do góry |
|
 |
13b
Stary wyga
Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wolin Płeć:
|
Wysłany: Nie 15:45, 22 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
zle napisałem, nie zapinki tylko ogniwko do zakuwania, będę zakuwał, nie popełnie juz 2-gi raz tego błędu.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Keryn
Bywalec
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń Płeć:
|
Wysłany: Pon 0:35, 23 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
13b napisał: | No fart jak nic! Nawet łańcuch się nie uszkodził, zaczepił się o osłonę łańcucha i nawet ani cm sie po asfalcie nie przejechał!
Keryn przywiózł mi zapinki i będę kombinował. |
Jak zobaczyłem to moto, to szczęki nie moglem pozbierać z ziemi. Ja słyszałem, jak wygląda czasem awaryjne hamowanie, gdy pęknięty łańcuch trafia ogniwem na zębatkę. Gleba koszmarna murowana!
Miałeś niesamowitego fuksa. Rewelka.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Wto 14:11, 12 Kwi 2011 PRZENIESIONY Wto 14:26, 12 Kwi 2011 Temat postu: Nowy Łańcuch |
|
|
Witam.
Wiem, że temat łańcucha był już poruszany na forum ale nie mogę go nigdzie znaleźć. Mam taką oto ciekawostkę. Wymieniłem łańcuch na DID-a VX złoty wzmocniony. Niestety okazało się, że w komplecie nie dostałem zakówki tylko spinkę. Pomny Waszych przestróg, że zapinka to pewna śmierć pognałem do importera po zakówkę. I tu zaskoczenie: PRODUCENT W STANDADZIE PRZEWIDUJE DO DID VX 520 WŁAŚNIE ZAPINKĘ. Zakówkę można dostać tylko na osobne zamówienie. W takim razie trzeba uznać, że spinka musi być całkiem bezpieczna. Nie wyobrażam sobie, żeby tak znany producent ryzykował poważne wypadki gdyby nie był na 100 procent pewny , że zapinka działa. Wszystko to piszę mając już zakówkę w kieszeni (12 zł brutto). Nie wiem sam co o tym myśleć.
Pozdrawiam
Jacek
Mój łańcuch wyglądał całkiem nieżle ale wyciągnięty był nierówno. Natomiast przednia zębatka była spiłowana niemiłosiernie. Wyglądała znacznie gorzej niż reszta zestawu.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
AdamFilip
Zetofil
Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 1324
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WPU Płeć:
|
Wysłany: Wto 16:18, 12 Kwi 2011 Temat postu: Re: Nowy Łańcuch |
|
|
Jacek napisał: | Mój łańcuch wyglądał całkiem nieżle ale wyciągnięty był nierówno. Natomiast przednia zębatka była spiłowana niemiłosiernie. Wyglądała znacznie gorzej niż reszta zestawu. |
Jacku, to w Zetach standard
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6235
Przeczytał: 93 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Wto 16:23, 12 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Jacku,też miałem dokładnie takie same "zniszczenia" oraz ten sam problem gdy wymieniałem napęd w zeszłym sezonie.Niestety trzeba było dokupić zakuwkę i zrobić zakuwanko czym prędzej.
Jak już koledzy zauważyli powyżej,producent dla tej grubości łańcucha (520) przewidział zapinkę,ponieważ tego typu łańcuchy zazwyczaj zakłada się do mniej wysilonych motocykli (z mniejszą ilością kucy),nie wiedzieć dlaczego mały Zet z Akashi został wyposażony w tak "mizerny" łańcuch.
Cóż począć?A dla własnego bezpieczeństwa trza zakuwać!
Pozdro
|
|
Powrót do góry |
|
 |
tomo
Stary wyga
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 620
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 17:12, 21 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Panowie !
Zdaje się że mam problem z naciągiem łańcucha. Wcześniej nie zwracałem na to uwagi, ale dzisiaj gdy poszedłem go przesmarować, puściłem kółko na stojaku i moim oczom ukazał się zupełnie nieoczekiwany widok ! Łańcuch skakał jak kobitka na .... hm na byku Sprawdziłem serwisówkę, która podaje luz w zakresie 25 - 35 mm, tutaj gdy na oko zmierzyłem to owe odchylenie sięga nawet 60mm ! nie wiem czy dobrze mierzę, rysunek w serwisówce pokazuje niby dokładnie co i jak (dla chętnych PERIODIC MAINTENANCE 2-27). Z tym że ten rysunek daje odchylenie do dołu, gdzie u mnie nie ma możliwości, tylko do góry idzie. Nie wiem czy ja mam letnie przesilenie i pierdolca spowodowanego cichymi dniami z moją kobitką, ale gdy poszedłem do tej drugiej WAŻNIEJSZE to serce prawie złamałem gdy zobaczyłem to:
Na wyłączonym:
http://www.youtube.com/watch?v=Hdwxu2MJAmY
Potem włączony na 1 biegu:
http://www.youtube.com/watch?v=fF4tSRxf55g
I tym razem na 6 biegu:
http://www.youtube.com/watch?v=FWH72ROIARY
Na koniec zdjęcie tego manipulatora z tyłu do naciągu łańcucha na 3 kresce znajduje się, tak jak wskazuję metrem.
Trzeba będzie bawić się w regulacje czy to tylko moje przewrażliwienie ?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Wąski
Zetofil
Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 1190
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków/Dębica Płeć:
|
Wysłany: Wto 17:33, 21 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
A kiedy ostatnio wymieniales napęd? To mi wyglada jak nierownomiernie rozciagniety łancuch czyli objaw wyciągnięcia się łańcucha
|
|
Powrót do góry |
|
 |
tomo
Stary wyga
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 620
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 18:27, 21 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Właśnie nie zmieniałem nigdy. Odkąd kupiłem moto to nic przy napędzie nie robiłem, kupiłem przy 14 tys teraz jest niby 24 więc może już czas rzeczywiście zmienić... .
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6235
Przeczytał: 93 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Wto 18:46, 21 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
tomo,ten łańcuch na 6-ce tańczył jak boa
Do rzeczy:spróbuj naciągnąć wg.serwisówki (pamiętaj żeby wybrać najbardziej naciągnięty punkt łańcucha),po naciągu zmierz metrówką na wyrywki i jeśli będzie na którymś odcinku większy odchył od normy to znaczy,że napęd powiedział dziękuję za uwagę!
PS:mój skończył się (a był od nowości) przy ok 20tkm.
Pozdro
Ostatnio zmieniony przez mihoo dnia Wto 18:47, 21 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|