Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
łańcuch
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
13b
Stary wyga



Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wolin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 14:55, 21 Sie 2010    Temat postu:
Uwaga! Przestroga dla wszystkich co do zakładania łańcucha, a mianowicie łączenia łańcucha. Nie zapinajcie na zapinkę! Należy tylko i wyłącznie zakuwać!

Dzisiaj rano umówiłem się z Keryn-em na latanie, wyjeżdżam z miasta, rozpędzam się: 1 - 2 -3 i nagle łańcuch pieprznął! miałem zapinkę, no i oczywiście pierd&$%#ła zapinka! Łańcuch zniszczył ramkę na tablicę, wygiął lekko tablicę, upieprzył 2 plastikowe mocowania ogona... cholernie się wystraszyłem ale wszystko jest ok, dopchałem moto do garażu...
Jeszcze dziś zakuwam łańcuch!

pozdr
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mariusz
Stary wyga



Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 17:11, 21 Sie 2010    Temat postu:
13b napisał:
Jeszcze dziś zakuwam łańcuch


A jak jakiś czas temu przekonywałem, że łańcuch w zecie powinno się zakuwać, to o mały włos wojny na forum nie było. Dobrze, że moje zdanie jeszcze kilka osób podzielało. Nie odbierzcie tego, że piszę złośliwie, przykro tylko czytać o tym jak kolega z forum na własnej skórze przekonał się jaka zapinka jest bezpieczniejsza Crying or Very sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gandi
Stary wyga



Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 17:58, 21 Sie 2010    Temat postu:
Dokładnie, dobrze Mariusz mówisz. Na dodatek w Zecie jest łańcuch 520, czyli stosunkowo cienki (taki jak w klasie 500), dziwie się że nie dali 525 - czyli łańcuch jest trochę przeciążony - czyli należy stosować jak najlepsze ogniwa (DID VM lub DID ZVM) i zakuwać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rychu
Zetofil



Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 1463
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubliniec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:16, 21 Sie 2010    Temat postu:
Ja pie3$%$#^%&^%dole panowie toć ja mam nówkę kiete na ........zapinkę!!!!!!!!!!!.Na dodatek znalazłem w pudełeczku ogniwko do zakucia.W poniedziałek jadę zakuć.Strach pomyśleć.
P.S.
13b dobrze że Tobie nic się nie stało !
Powrót do góry
Zobacz profil autora
13b
Stary wyga



Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wolin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:20, 21 Sie 2010    Temat postu:
No fart jak nic! Nawet łańcuch się nie uszkodził, zaczepił się o osłonę łańcucha i nawet ani cm sie po asfalcie nie przejechał!
Keryn przywiózł mi zapinki i będę kombinował.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mihoo
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 14:33, 22 Sie 2010    Temat postu:
13b napisał:
No fart jak nic!
Keryn przywiózł mi zapinki i będę kombinował.


13b,chłopie zakuwaj łańcuch,a nie zapinaj! Evil or Very Mad
Powrót do góry
Zobacz profil autora
13b
Stary wyga



Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wolin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 15:45, 22 Sie 2010    Temat postu:
zle napisałem, nie zapinki tylko ogniwko do zakuwania, będę zakuwał, nie popełnie juz 2-gi raz tego błędu. Cool
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Keryn
Bywalec



Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 0:35, 23 Sie 2010    Temat postu:
13b napisał:
No fart jak nic! Nawet łańcuch się nie uszkodził, zaczepił się o osłonę łańcucha i nawet ani cm sie po asfalcie nie przejechał!
Keryn przywiózł mi zapinki i będę kombinował.


Jak zobaczyłem to moto, to szczęki nie moglem pozbierać z ziemi. Ja słyszałem, jak wygląda czasem awaryjne hamowanie, gdy pęknięty łańcuch trafia ogniwem na zębatkę. Gleba koszmarna murowana!

Miałeś niesamowitego fuksa. Rewelka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Wto 14:11, 12 Kwi 2011
PRZENIESIONY
Wto 14:26, 12 Kwi 2011    Temat postu: Nowy Łańcuch
Witam.
Wiem, że temat łańcucha był już poruszany na forum ale nie mogę go nigdzie znaleźć. Mam taką oto ciekawostkę. Wymieniłem łańcuch na DID-a VX złoty wzmocniony. Niestety okazało się, że w komplecie nie dostałem zakówki tylko spinkę. Pomny Waszych przestróg, że zapinka to pewna śmierć pognałem do importera po zakówkę. I tu zaskoczenie: PRODUCENT W STANDADZIE PRZEWIDUJE DO DID VX 520 WŁAŚNIE ZAPINKĘ. Zakówkę można dostać tylko na osobne zamówienie. W takim razie trzeba uznać, że spinka musi być całkiem bezpieczna. Nie wyobrażam sobie, żeby tak znany producent ryzykował poważne wypadki gdyby nie był na 100 procent pewny , że zapinka działa. Wszystko to piszę mając już zakówkę w kieszeni (12 zł brutto). Nie wiem sam co o tym myśleć.
Pozdrawiam
Jacek

Mój łańcuch wyglądał całkiem nieżle ale wyciągnięty był nierówno. Natomiast przednia zębatka była spiłowana niemiłosiernie. Wyglądała znacznie gorzej niż reszta zestawu.
Powrót do góry
AdamFilip
Zetofil



Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 1324
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WPU
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:18, 12 Kwi 2011    Temat postu: Re: Nowy Łańcuch
Jacek napisał:
Mój łańcuch wyglądał całkiem nieżle ale wyciągnięty był nierówno. Natomiast przednia zębatka była spiłowana niemiłosiernie. Wyglądała znacznie gorzej niż reszta zestawu.


Jacku, to w Zetach standard Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mihoo
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:23, 12 Kwi 2011    Temat postu:
Jacku,też miałem dokładnie takie same "zniszczenia" oraz ten sam problem gdy wymieniałem napęd w zeszłym sezonie.Niestety trzeba było dokupić zakuwkę i zrobić zakuwanko czym prędzej.
Jak już koledzy zauważyli powyżej,producent dla tej grubości łańcucha (520) przewidział zapinkę,ponieważ tego typu łańcuchy zazwyczaj zakłada się do mniej wysilonych motocykli (z mniejszą ilością kucy),nie wiedzieć dlaczego mały Zet z Akashi został wyposażony w tak "mizerny" łańcuch.
Cóż począć?A dla własnego bezpieczeństwa trza zakuwać!
Pozdro
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomo
Stary wyga



Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 620
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:12, 21 Cze 2011    Temat postu:
Panowie !


Zdaje się że mam problem z naciągiem łańcucha. Wcześniej nie zwracałem na to uwagi, ale dzisiaj gdy poszedłem go przesmarować, puściłem kółko na stojaku i moim oczom ukazał się zupełnie nieoczekiwany widok ! Łańcuch skakał jak kobitka na .... hm na byku Wink Sprawdziłem serwisówkę, która podaje luz w zakresie 25 - 35 mm, tutaj gdy na oko zmierzyłem to owe odchylenie sięga nawet 60mm ! nie wiem czy dobrze mierzę, rysunek w serwisówce pokazuje niby dokładnie co i jak (dla chętnych PERIODIC MAINTENANCE 2-27). Z tym że ten rysunek daje odchylenie do dołu, gdzie u mnie nie ma możliwości, tylko do góry idzie. Nie wiem czy ja mam letnie przesilenie i pierdolca spowodowanego cichymi dniami z moją kobitką, ale gdy poszedłem do tej drugiej WAŻNIEJSZE to serce prawie złamałem gdy zobaczyłem to:

Na wyłączonym:
http://www.youtube.com/watch?v=Hdwxu2MJAmY


Potem włączony na 1 biegu:
http://www.youtube.com/watch?v=fF4tSRxf55g

I tym razem na 6 biegu:

http://www.youtube.com/watch?v=FWH72ROIARY



Na koniec zdjęcie tego manipulatora z tyłu do naciągu łańcucha na 3 kresce znajduje się, tak jak wskazuję metrem.




Trzeba będzie bawić się w regulacje czy to tylko moje przewrażliwienie ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wąski
Zetofil



Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 1190
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków/Dębica
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:33, 21 Cze 2011    Temat postu:
A kiedy ostatnio wymieniales napęd? To mi wyglada jak nierownomiernie rozciagniety łancuch czyli objaw wyciągnięcia się łańcucha
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomo
Stary wyga



Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 620
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:27, 21 Cze 2011    Temat postu:
Właśnie nie zmieniałem nigdy. Odkąd kupiłem moto to nic przy napędzie nie robiłem, kupiłem przy 14 tys teraz jest niby 24 więc może już czas rzeczywiście zmienić... .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mihoo
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:46, 21 Cze 2011    Temat postu:
tomo,ten łańcuch na 6-ce tańczył jak boa Wink
Do rzeczy:spróbuj naciągnąć wg.serwisówki (pamiętaj żeby wybrać najbardziej naciągnięty punkt łańcucha),po naciągu zmierz metrówką na wyrywki i jeśli będzie na którymś odcinku większy odchył od normy to znaczy,że napęd powiedział dziękuję za uwagę!

PS:mój skończył się (a był od nowości) przy ok 20tkm.

Pozdro


Ostatnio zmieniony przez mihoo dnia Wto 18:47, 21 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Strona 4 z 10

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin