Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6235
Przeczytał: 93 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Pon 16:38, 30 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
wania123 masz info na PW
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
lonnet
Znajomy
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy Płeć:
|
Wysłany: Pon 9:53, 20 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
W okolicy śląska znacie warsztat w którym warto wymienić zestaw napędowy? Byłem w Olek Moto i tam by się tego podjęli, ale nie wiem za jaką kasę? Po drugie w serwisówce coś piszą o wymianie o-ringu każdorazowo przy wymianie tylnej zębatki, ale z tego co wiem o-ring wymienia się tylko jak jest zniszczony.
Aha powiedzcie mi - czy przy zwiększeniu tylniej zębatki z 43 na 45 wydłużaliście łańcuch. I drugie putanie, ktoś wspominał ze zebatka przednia szybciej się zużywa, co jest naturalne, czy są przednie zebatki wzmocnione czy wszystko to stal zegniotsa nie złamiotsa ( nie mówie a jakiś alu-stopach bo mnie to nie bawi).
Co do samego zakuwania, powiedzcie mi czy ktoś z was oceniał (i jak) poprawność zakucia? Ja zerknę w serwisówkę, ale tak się pytam z praktyki.
aha który poleca jaką firmę JT, RK, czy DiD?
Ostatnio zmieniony przez lonnet dnia Pon 10:23, 20 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pitrak
Z-zlot friend
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3223
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Darłowo Płeć:
|
Wysłany: Pon 11:13, 20 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Na większości forum mówi się o "DID" Ja jeszcze nie wymieniałem ani w moim poprzednim ani tym bardziej teraz [link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez pitrak dnia Pon 11:15, 20 Sie 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
lonnet
Znajomy
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy Płeć:
|
Wysłany: Pon 14:04, 20 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Kurde paczam i paczam a tu zakuwarki drogawe są - za mniej jak 200 to ciężko coś kupić. Ratka za usługę wymiany życzy sobie 180, Olek nie wiem ile za samą usługę ale ceny za komplet mają o 150 pln wyższe niż w motogratach.
Dodatkowo myślem sobie nad dynmometrycznym kluczem, ale to też poniżej 150 to ciężko znaleźć (owszem na allegro za 87+ przesyłka zakres 10-210 albo cus koło tego) wiec opcja jest pytanie tylko na ile dokładny jet ten klucz.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pitrak
Z-zlot friend
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3223
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Darłowo Płeć:
|
Wysłany: Pon 14:36, 20 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Mało , że
lonnet napisał: | .......... na ile dokładny jet ten klucz. |
To o ile pamiętam , raz na parę lat trzeba go oddać do homologacji
|
|
Powrót do góry |
|
 |
joka79
Stary wyga
Dołączył: 17 Gru 2010
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: P-no
|
Wysłany: Pon 19:54, 20 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Napisz do Avatara może ci ogarnie temat
|
|
Powrót do góry |
|
 |
avator
Administrator
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu Płeć:
|
Wysłany: Pon 20:41, 20 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
lonnet napisał: | Kurde paczam i paczam a tu zakuwarki drogawe są - za mniej jak 200 to ciężko coś kupić. Ratka za usługę wymiany życzy sobie 180, Olek nie wiem ile za samą usługę ale ceny za komplet mają o 150 pln wyższe niż w motogratach.
Dodatkowo myślem sobie nad dynmometrycznym kluczem, ale to też poniżej 150 to ciężko znaleźć (owszem na allegro za 87+ przesyłka zakres 10-210 albo cus koło tego) wiec opcja jest pytanie tylko na ile dokładny jet ten klucz. |
powiem Ci tak kolego , klucze to jak chcesz to musisz mieć dwa, na małe i duże momenty, ciężko coś dopasować ale ten co pisałeś że od 10 -210 się sprawdza sprawdzone z kilkoma kluczami ( m.in. z kluczem z [link widoczny dla zalogowanych] używam go wiadomo .. elektryk ) i momenty się zgadzają ,
w tym zakresie to większość śrubek podokrecasz .Co do zestawu napędowego te zakuwarki to se można w dupe wsadzić ( dobra na pierwszy raz ), przepraszam jak zwykły łańcuch to Ok, ale jak super lub hiper wzmocniony to zapomnij, pozatym jak będziesz zmieniać kiete to daj znać jaką metodą to zrobili i jaką zakuwarkę mają i popatrz jak jest zakuty,przedewszystkim patrz im na ręcę no to tyle temacie i pamietaj tak godają bez siekiery i młota to ch*j nie robota chamskie ..ale prawdziwe
|
|
Powrót do góry |
|
 |
lonnet
Znajomy
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy Płeć:
|
Wysłany: Wto 8:52, 21 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
ja tez jestem zdania że zakuwarki to nic szczególnego. Przynajmniej utwierdziłeś mnie w przekonaniu że lepej poszukać dobrego punktaka, kupić killka zakuwek pocwiczyć a potem zabrać się do zakuwania. Odnośnie jakości na pewno będę dużo bardziej szczęśliwy i pewny gdy sam to zrobię i posprawdzam czy nie ma peknięć na zakutym trzpieniu, czy wymiary "rozkutego materiału się zgadzają z serwisówką etc
Powiedzcie mi jeszcze jedno - w sumie to sobie mogę policzyć, ale chciałbym poznać wasze opinie, otóż czy przy zwiększeniu ilości zębów z 43 na 45 to trzeba dać dłuższy łańcuch jeśli tak to o ile oczek. I dlaczego lepiej zakładać 525 jak 520 - bo zauważyłem że są 525.
Aha zakuwa się z dwóch stron - czy z jednej strony zakuwka jest już rozplaszczona ?
I kolejne pytanie czy zakuty łańcuch można założyć bez większych problemów czy raczej najpierw trzeba go przeciągnąć przez przednią zębatkę a potem zakuć ??
Ostatnio zmieniony przez lonnet dnia Wto 8:59, 21 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6235
Przeczytał: 93 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Wto 11:37, 21 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Panowie,nie wiem jaki macie problem z zakuwaniem łańcucha,przecież to prościzna,oczywiście gdy ma się odpowiedni sprzęt (czytaj:ten droższy)?!
lonnet napisał: | Powiedzcie mi jeszcze jedno - w sumie to sobie mogę policzyć, ale chciałbym poznać wasze opinie, otóż czy przy zwiększeniu ilości zębów z 43 na 45 to trzeba dać dłuższy łańcuch jeśli tak to o ile oczek. |
Jeżeli masz łańcuch na 112 ogniw,to wejdzie przełożenie:
-15/43
-15/45
-14/43
-14/46
lonnet napisał: | I dlaczego lepiej zakładać 525 jak 520 - bo zauważyłem że są 525. |
Akurat w małym Zecie nie dasz rady dobrać innego jak na 520.
Jedynym plusem są małe opory tego zestawu
lonnet napisał: |
Aha zakuwa się z dwóch stron - czy z jednej strony zakuwka jest już rozplaszczona ? |
Rozumiem,że nigdy wcześniej nie widziałeś zakuwki na oczy?!
Zakuwasz z jednej strony,tylko nie zapomnij oringów założyć!
Ostatnio zmieniony przez mihoo dnia Wto 11:45, 21 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
lonnet
Znajomy
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy Płeć:
|
Wysłany: Wto 11:44, 21 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Mihoo - nie fifokuj . Ja wiem że to proscizna, i dla kogoś kto zakuł kilka razy to już nie musi do dziurki po palcu.... ja mam przed sobą raz pierwszy wiec jeszcze jestem nieśmiały w temacie...
Dzieki za info o długości łańcucha - czułem ze w Ratce gościu mnie wkręca na 114.
nie dorzuciłeś info o tej zakuwce... zresztą nie potrzeba - już wiem... trochę mi się powaliło przecież zakuwka ma dwa wystające trzpienie   . na stałe zamontowane w ogniwie   .
Proszę o wybaczenie 
NIech ktoś napisze czy można założyć łancuch po zakuciu czy trzeba zakuwać po założeniu na przednią zębatkę ??
Ostatnio zmieniony przez lonnet dnia Wto 11:52, 21 Sie 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6235
Przeczytał: 93 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Wto 11:51, 21 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
lonnet napisał: | I kolejne pytanie czy zakuty łańcuch można założyć bez większych problemów czy raczej najpierw trzeba go przeciągnąć przez przednią zębatkę a potem zakuć ?? |
Najpierw przeciagnij,potem zakuwasz.
lonnet napisał: |
Dzieki za info o długości łańcucha - czułem ze w Ratce gościu mnie wkręca na 114. |
Optymalnie można tak zrobić,ale później nie wrócisz do pierwotnych ustawień przełożenia bez skracania łańcucha.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
lonnet
Znajomy
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy Płeć:
|
Wysłany: Wto 12:19, 21 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
szkoda z tym przeciąganiem ....... no ale jeśli zębatka przednia jest niezałożona... to w czym problem, nie wiem czy można założyć zębatkę i zakut łańcuch razem... potem dokręcić srubę mocującą zębatkę....
O tym przełożeniu to nie widziałem, z drugiej strony po co miałbym wracać 2 zęby wiecej jakoś drastycznie nie zmienią charakteru moto.... - zresztą nieważne... tak czy inaczej musze poszukać dobrego punktaka i pomyśleć nad pryzmą do zakucia
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6235
Przeczytał: 93 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Wto 12:47, 21 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
lonnet napisał: | szkoda z tym przeciąganiem ....... no ale jeśli zębatka przednia jest niezałożona... to w czym problem, nie wiem czy można założyć zębatkę i zakut łańcuch razem... potem dokręcić srubę mocującą zębatkę....
O tym przełożeniu to nie widziałem, z drugiej strony po co miałbym wracać 2 zęby wiecej jakoś drastycznie nie zmienią charakteru moto.... - zresztą nieważne... tak czy inaczej musze poszukać dobrego punktaka i pomyśleć nad pryzmą do zakucia  |
Ale po co sobie komplikować?!
Z zębatkami,najpierw spróbuj,potem się wypowiadaj
Powodzenia
|
|
Powrót do góry |
|
 |
lonnet
Znajomy
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy Płeć:
|
Wysłany: Wto 16:54, 21 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
dywaguje tylko...
|
|
Powrót do góry |
|
 |
lonnet
Znajomy
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy Płeć:
|
Wysłany: Sob 9:47, 01 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
dobra w koncu pomierzyłem łańcuch i mam jeszcze trochę zapasu. Z moich obliczen wynika że łańcuch ma od 319-320 w kliku miejscach. Limit jest 323. Także spoko loozik. Upatrzyłem także 2 rozwiązania - jedno motoatv z zabrza - wymiana + cały komplet jakies 630 pln - co mi się wydaje nie za drogo.
Jest jeszcze kolo co pracował w serwisie Suzuki i do niego mogę zwrócić się o pomoc.
a zestaw poniżej
JTF 1538, 15z -
JTR 478, 45z -
Łańcuch RK 520GXW XW
za did'a (G-B)można miec wszystko o 90 taniej.
Jak tylko finanse mi pozwolą to zabiorę się za temat, tak żeby jeszcze w tym sezonie poczuć smaczek
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|