Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
łańcuch
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kafarman
Aktywny



Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 453
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Paryż-Pabianice

PostWysłany: Nie 23:01, 09 Wrz 2012    Temat postu:
ja tydzień po zmianie całego napędu pojechałem na inny serwis by zmienić tylną gumę.
Gość po montażu mi mówi ,że łańcuch do zmiany , ja w leki szok wpadłem no bo niby jak tygodniowy łańcuch do zmiany.
A on kręci kołem i pokazuje , że łańcuch raz napięty jak struna a raz luźny i tak co pół obrotu kołem.
Ja tak chwile patrzę i dumam a ten idiota źle koło ustawił , różnica równo jednej kreski na wahaczu.

tak mnie zagotował ,że od razu po korekcie sprawdziłem poziom naprężenia łańcucha i co i dupa.
Ustawił luz na moto bez obciążenia i do tego na stojaku pod tylnym kołem.
Wystarczyło zdjąć stojak i już był za sztywny a do tego jak usiadłem to znów struna.
okazuje się ,że nowy łańcuch spierdolić jest bardzo łatwo i trzeba każdemu patrzeć na ręce i sprawdzać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lonnet
Znajomy



Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 8:08, 10 Wrz 2012    Temat postu:
o kurw... ty moze podasz namiary na tego gostka to ustawkę zrobimy Smile. tak czy inaczej napisz nazwe lalusia to wiecej nikt do niego nie pojedzie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kafarman
Aktywny



Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 453
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Paryż-Pabianice

PostWysłany: Pon 9:11, 10 Wrz 2012    Temat postu:
Możecie być spokojni, czarnuch raczej do PL się nie wybiera , na szczęście.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ja-ca




Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: okolice Krk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 11:36, 10 Wrz 2012    Temat postu:
belkot napisał:
cholera wie co odpowiada za nierowne wyciagniecie lancucha bo moj kumpel zmienil caly naped i po kilku tys ma nierownomiernie rozciagniety lancuch. Tak chyba juz jest...



brak smarowania
nieumiejętne operowanie gazem / szarpanie łańcuchem /
oraz czasami zły łańcuch / za słaby /
Powrót do góry
Zobacz profil autora
RasAlGhul
Zetofil



Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 1437
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Banino
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 13:44, 10 Wrz 2012    Temat postu:
Właśnie jeżeli chodzi o dobranie łańcucha do mocy sprzętu, czy ktoś konfrontował oferte handlową np. z allegro z tabelą producenta dotyczącą dopasowania konkretnego modelu do mocy? Może później ją z najdę i wkleję, ale to co się oferuje np. do Z750 z DID, w tabelach jest przeznaczone do maszyn o mocy do 60KM.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lonnet
Znajomy



Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:07, 10 Wrz 2012    Temat postu:
ja patrzyłem na to i poszedłem o oczko wyżej czyli dla litrów... DID o ile pamiętam daje łańcuch 520 VX2 ale ja wybrałbym 520 ZVM-X, podobna tabela jest na RK ale tam są podane wytrzymałościowe wartości liczbowe co mnie bardziej kręci.

Właśnie lookam na [link widoczny dla zalogowanych]

i tak sobie myśle, gdyby wymienić na łańcuch 520 GXW i załozyć co 12000) wymmianę zębatek to czy jestem w stanie przedłuzyć zywotność łańcucha (oczywiście smarując go regularnie) powyżej 34000?

Trzeba będzie to obczaić...

no i nie da sie założyć łańcucha po zakuciu.... pomyłka z mojej strony, sorka Smile

Aktualizacja 16.11.2012

Wymieniłem tylną z 43->45 trochę ale naprawdę niewiele dół jest bardziej elastyczny, kręci się troszkę powyżej czerwonego pola czyli cos koło 12.300-500. Max 212-214 zmierzone GPS'em ale na liczniku pokazywało 255 - duże przekłamanie.

Niestety wieksza zebatka wykorzystuje prawie do maksimum zakres regulacji napięcia łańcucha, tak wiec założenie żebatki 46 bez zmiany długości ze 112->114 jest niemozliwe.
Porównując zużycie starej wzgl nowej - jakoś nie zauważyłem wiekszych zmian - sądzę że w granicach 20% może nawet mniej.

Dodatkowo zmienilem przednią i byłem zaskoczony (nawet troche przeztraszony że grubość zęba (srednica podziałowa, podstaw i wierzchołki) zużyły się ok 50% w stos do nowej. Załączę zdjęcie jak już ją trochę przemyję z brudu.
Odkręcenie samemu nakrętki zabezpieczającej jest niemożliwe. Przy pomocy 2-giej osoby z dobrym kluczem i ramieniem siły ok 1 m może się uda. Mnie poratował sąsiad z kluczem pneumatycznym co zajęło 10 sek.

Co do łańcucha - zostawiłem ten co mam z dwóch powodów - nie mam zakuwarki, dwa nie miałem kasy (ok 350-400) na jego zakup.

Wniosek

Warto zmieniać małą zębatkę co 12000 km bez względu na wymianę łańcucha i - tylną proponuję co 24kkm, łańcuch jak przekroczy limit serwisowy (patrz manual).

W motor mania jest ciekawy art nt wymiany zębatek (troche krótki) ale stawiający teze że wieksza zebatka nie pomaga na wzrost prędkości ani mocy moto.
Jest to - moim zdaniem w sprzeczności z faktem że więszka zebatka umozliwia silnikowi zwiększenie obrotów, ale oddając autorowi tezy rację. Przyznaję że prędkość spadła z 224 (GPS) zp15 zt43 na 214(GPS)zp15 zt45. Obroty wzrosły z 11750 na 12400.
NIe mam pomiarów z hamowni po zmianie (bo koszt to 100), może w następnym sezonie coś sie pokuszę o to jak bedzie jakaś promocja.

Tak czy inaczej zgadzam się co do jednego - błedy w liczniku, spadek prędkości, lepszy dół taki bardziej wyrywny (ale nie do przesady) wzrost obrotów.

Moja abosultna rada kontrolujcie stan zębatki przedniej, bo mi ciarki przeszły po plecach. Pamietajcie że technologia wykonania była zrobiona przez takich ludzi jak Wy (a ich gówno śmierdzi wcale nie mniej Smile). Przednia zębatka jest robiona ze specjalnego stopu (przynajmniej tak piszą, tylna hartowana indukcyjnie (czyli ma cienką utwardzoną powierzchnię, która jak się zetrze - to amen.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez lonnet dnia Nie 12:18, 18 Lis 2012, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
webx




Dołączył: 16 Sie 2012
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 20:18, 25 Sty 2013    Temat postu:
Siemanko
W mąłych zetach jest relatywnie mały łańcuch polecam D.I.D ZVMX520 jest drogi ok 600-700zł cholernie trudno go zakuć złużyłem dwie zakuwarki ale się udało, co do zębatek to SunStar produkuje seryjne ,znowu JT ma lepszy wybór można troszke poświrować z wielkośćią zębatek. Nie ryzykujcie z nierównomiernie rozciągniętym łańcuchem bo u mnie poprostu sie zerwał i pękła tylna zębatka przy przebiegu 16000km. Duży wpływ na żywotność napędu ma wasz apetyt na doznania z jazdy jeśli ktoś ``lubi`` polecam właśnie ten łańcuch.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mihoo
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:12, 26 Sty 2013    Temat postu:
webx napisał:
Siemanko
W mąłych zetach jest relatywnie mały łańcuch polecam D.I.D ZVMX520 jest drogi ok 600-700zł cholernie trudno go zakuć złużyłem dwie zakuwarki ale się udało, co do zębatek to SunStar produkuje seryjne ,znowu JT ma lepszy wybór można troszke poświrować z wielkośćią zębatek. Nie ryzykujcie z nierównomiernie rozciągniętym łańcuchem bo u mnie poprostu sie zerwał i pękła tylna zębatka przy przebiegu 16000km. Duży wpływ na żywotność napędu ma wasz apetyt na doznania z jazdy jeśli ktoś ``lubi`` polecam właśnie ten łańcuch.



Plusem "cienkiego" łańcucha (520) jest stosunkowo mniejsze tarcie i jeśli to kogoś pocieszy,to (prawie) wszyscy zawodnicy na tor zakładają właśnie taki.

Nie wiem jakim cudem zniszczyłęś dwie zakuwarki...,mnie jeszcze się nie udało.... Twisted Evil

Jak poczytasz,to znajdziesz tu takich co bez kilku zębów jeździli Razz

Dlatego polecam ten dział: Exclamation

http://www.z1000.fora.pl/powitalnia,6/


Ostatnio zmieniony przez mihoo dnia Sob 21:24, 26 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zetosław
Zaglądacz



Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wlkp.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:10, 01 Lut 2013    Temat postu:
Szukam czarnej zębatki tylnej (43) do małego zeta, kurcze dzwonie i pisze po sklepach mają tylko srebrne, fota przykładowa najczęściej jest z czarną a sprzedają srebrną Sad , jakby ktoś widział czarną niech da znać, salon Kawy odpada

Czy może kupić srebrną i pomalować?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
waski-11
Stary wyga



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:12, 01 Lut 2013    Temat postu:
daj do proszkowego malowania koszt min 50 zł jak się z kimś złapiesz to wyjdzie taniej
Powrót do góry
Zobacz profil autora
RasAlGhul
Zetofil



Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 1437
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Banino
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:05, 16 Maj 2014    Temat postu:
Odgrzeje troche kotleta, ale jak ktoś ma problem z osiowym ustawieniem łańcucha, to zakupiłem sobie laserowy wskaźnik do tego celu, mogę użyczyć w okolicach Trójmiasta, ewentualnie polecam do kupienia w moto-akcesoriach 179 PLN, rok temu prawie 600
POZDRO
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Szpecu
Stary wyga



Dołączył: 26 Lip 2015
Posty: 535
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 15:48, 17 Wrz 2018    Temat postu:
jaki na dzień dzisiejszy łańcuch do małego Zeta? Zvmx mam w cenie 450zl, vx2. 300zl. Czy różnica między tymi dwoma jest znaczna że aż taka cena za zvmx? Może macie jakieś lepsze?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Voltron
Znajomy



Dołączył: 11 Lis 2015
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:10, 21 Wrz 2018    Temat postu:
Poszukaj ek Japan mvxl czy jakoś tak. Zrobiłem 20tys na nim i tylko trochę musiałem naciągnąć. Zostało jeszcze baaaardzo duzo km na nim
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Grzybek




Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 9:40, 30 Lip 2020    Temat postu:
Witam. Czy ktoś montował DiD 525 zvmx do zeta 750 2008? Bo dedykowany do mojego modelu jest 520 zmvx, który obecnie mam, ale jestem zażenowany nim. Po 3 tyś praktycznie był do wymiany bo w jednym miejscu był napięty jak struna... ale jakoś poluzowałem i rozjeździłem. Dzisiaj mam na nim 15tyś i pora go wymienić bo już trochę się obawiam jazdy na nim.
Polecacie tu Ek japan i rk gxw ale nie bardzo widzę je do dostania
Jednak znalazłek RK GXW
[link widoczny dla zalogowanych]
i RK ZXW
[link widoczny dla zalogowanych]
Który byście wybrali ??


Ostatnio zmieniony przez Grzybek dnia Czw 10:37, 30 Lip 2020, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z750/R/S/Z800/Z900 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Strona 10 z 10

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin