Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gefraiter
Dołączył: 14 Sty 2016
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Małopolska Płeć:
|
Wysłany: Czw 17:06, 15 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
No właśnie nie wiem po co wlałem. Mechanik u którego zmieniałem olej powiedział żebym lał 5100 bo większość taki leje. Pytam czy mogę wrócić do 7100 bo na nim chyba lepiej silnik pracował a na pewno lepiej skrzynia biegów.
Ostatnio zmieniony przez gefraiter dnia Czw 17:07, 15 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
woyyytek
Świeżak
Dołączył: 19 Cze 2014
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Opolskie Płeć:
|
Wysłany: Czw 20:18, 15 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Przy tak niewielkim przebiegu motocykla i tak moje ilości przejechanych kilometrów na półsyntetyku zmiana oleju na pełen syntetyk nie wpłynie w negatywnie na silnik. Gdyby na budziku było z 50 tyś. km to wtedy można by się zastanawiać nad zmianą na pełen syntetyk ale teraz możesz śmiało lać.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
damiang
Moderator
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska Płeć:
|
Wysłany: Pią 6:22, 16 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
gefraiter napisał: | No właśnie nie wiem po co wlałem. Mechanik u którego zmieniałem olej powiedział żebym lał 5100 bo większość taki leje. |
Zmień mechanika, bo Ci któregoś dnia wleje Kujawski, twierdząc, że pół Polski z niego korzysta Tłumaczenie z dupy, miałeś 7100, wiedziałeś, że to był 7100, trzeba było lać 7100 Na 5100 przechodzi się, gdy moto jest starsze i zmęczone przebiegiem lub gdy jesteś nowym właścicielem i nie masz pewności, co lał poprzednik. Zrobiłeś mały przebieg na 5100, więc możesz wrócić, ale ja na Twoim miejscu dokładnie przepłukałbym silnik z resztek tego 5100 (przy normalnym zlaniu oleju niestety cały nie spłynie).
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Perła
Stary wyga
Dołączył: 21 Sty 2014
Posty: 542
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: CZE-WA - okolice Płeć:
|
Wysłany: Pią 13:59, 16 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Miałem podobną sytuacje. Gdy kupiłem motocykl, poprzedni właściciel latał na 5100, ja zalałem go 7100, bez żadnych płukanek i leje ten olej do dzisiaj, zrobiłem zetem już ze 20k km i wszystko jest ok, pamiętam tylko że po przejściu z 5100 na 7100 skrzynia rzeczywiście pracowała lepiej.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
gefraiter
Dołączył: 14 Sty 2016
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Małopolska Płeć:
|
Wysłany: Pią 14:39, 16 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Piotrek a ile wcześniejszy właściciel przejechał na 5100?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
_Zyga_
Świeżak
Dołączył: 15 Lis 2016
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzeg Dolny Płeć:
|
Wysłany: Pią 22:12, 16 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Kurcze... Kupilem 5100 do zetki taki jaki był zalany przez poprzednika. Przebieg to niecałe 19k km.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Perła
Stary wyga
Dołączył: 21 Sty 2014
Posty: 542
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: CZE-WA - okolice Płeć:
|
Wysłany: Pią 23:48, 16 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
poprzedni właściciel na 5100 zrobił może 4000 km. wg mnie można śmiało zalać 7100 po zmianie oleju nic nie powinno się złego stać ja odczułem jedynie że po zalaniu 7100 biegi wchodzą bardziej gładko.
Moi znajomi do nowszych motocykli leją motula 5100 i też nie mają żadnych problemów, także myślę że nie ma się czego obawiać. Jeśli olej jest zmieniany na czas a moto użytkowane w rozsądnych warunkach, bez ciągłego pałowania na każdym biegu to spokojnie motul 5100 da sobie rade.
Ostatnio zmieniony przez Perła dnia Pią 23:50, 16 Gru 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
bartex
Zaglądacz
Dołączył: 30 Sty 2015
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Sob 0:32, 17 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
majac fulla 300v moge sobie przejsc do 7100 bez jakichs udziwnien?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
damiang
Moderator
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska Płeć:
|
Wysłany: Sob 6:41, 17 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
bartex napisał: | majac fulla 300v moge sobie przejsc do 7100 bez jakichs udziwnien?  |
Możesz, oba to fullsyntetyki.
5100 to dobry olej Ale jak maszyna jest świeża i wiesz, co było lane (i jeżeli był lany fullsyntetyk) - ja bym lał 7100, po co zmieniać? Wielkiej różnicy w cenie nie ma, a jednak fullsyntetyk góruje nad półsyntetykami pod każdym względem.
Co do zmian z 5100 na 7100 - jeden nic nie zauważy i nic się nie będzie działo, inny odczuje zmianę w pracy skrzyni biegów, a inny zobaczy na parkingu krople oleju spod swojego moto (jak w przypadku mojego kumpla). Motoryzacja to loteria
|
|
Powrót do góry |
|
 |
bartex
Zaglądacz
Dołączył: 30 Sty 2015
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Sob 18:30, 17 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
taka swieza juz nie jest bo 2010 rok poprzedni wlasciciel mial go zalane 300v co mnie troche zdziwilo , no ale musialem dolac bo z lewej strony przez pokrywe zaworow mi uciekal :< to teraz zleje go i zaleje 7100 jesli odczuje jakas roznice to napisze
|
|
Powrót do góry |
|
 |
damiang
Moderator
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska Płeć:
|
Wysłany: Nie 7:22, 18 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
bartex napisał: | taka swieza juz nie jest bo 2010 rok  |
uwierz, na polskie warunki to jest świeże moto a jak ma oryginalny przebieg na poziomie 20k, to można śmiało stwierdzić, że jeżdżona w niedzielę do kościoła. Pojedź gdziekolwiek na zlot (tylko taki normalny, okoliczny, nie zlot BMW, Harley czy Ducati, bo tam to nie pogadasz), daję sobie rękę uciąć, że średnia motków byłaby na poziomie 2000-2002 rok produkcji a przebieg nie mniejszy, niż 50-70K (oczywiście ten realny, bo skręcane nie dałyby wyniku maks 20-30k).
|
|
Powrót do góry |
|
 |
bartex
Zaglądacz
Dołączył: 30 Sty 2015
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 19:39, 18 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
pod koniec lipca jak go bralem mial 24k a teraz ma kolo 31k km
|
|
Powrót do góry |
|
 |
klimek
Świeżak
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruszów Płeć:
|
Wysłany: Pon 22:09, 19 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
bartex napisał: | pod koniec lipca jak go bralem mial 24k a teraz ma kolo 31k km  | Ja przez rok najeżdziłem swoim (kupiony w marcu) niecałe 4000
|
|
Powrót do góry |
|
 |
bartex
Zaglądacz
Dołączył: 30 Sty 2015
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 21:37, 20 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Mialem duze cisnienie i tak jakos wyszlo
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Blade
Dołączył: 31 Sty 2017
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów Płeć:
|
Wysłany: Czw 20:05, 02 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Takie pytanko mam, czy w moim zecie 750 2005r przy wymianie oleju, nowy filtr dokręcam kluczem ileś obrotów, czy po prostu z czuciem. Pytam o to bo w serwisówce mojego poprzedniego moto pisało, że od momentu styku uszczelki dokręcić półtora obrotu i nie wiem jak jest w Zecie z tym
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|